Rabu, 25 September 2019

Kenapa Mujahit, Marina & Yang Sekutu Dengannya Hilang Selera?


Puak puak liberal pasti menentang..
Hukum tetap hukum..!


PTSI mekanisme tangani gejala sosial dalam kalangan masyarakat Islam


Pelan Tindakan Sosial Islam (PTSI) adalah satu mekanisme yang diwujudkan dalam menangani gejala sosial dalam kalangan masyarakat Islam, kata Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Mohamad Nordin Ibrahim.

Beliau berkata pelan ini dibangunkan bersama Majlis Agama Islam Negeri-Negeri, Jabatan Agama Islam Negeri-Negeri, agensi dan kementerian berkaitan, ahli-ahli akademik dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).



“Di peringkat Jakim, pihak kita telah mengambil inisiatif untuk merangka PTSI yang telah diluluskan oleh Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Malaysia Islam Malaysia kali ke-66 serta dipengerusikan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad pada 13 Jun lepas,” katanya dalam ucapan pada Majlis perasmian Seminar Kebangsaan Isu Sosial di sini, hari ini.

Teks ucapan beliau dibacakan oleh Timbalan Ketua Pengarah Pengurusan Jakim Ahmad Musadad Sulaiman.

Mohamad Nordin berkata pelan itu merupakan pelan tindakan yang lebih komprehensif dan bersifat semasa. 



Mengenai seminar itu, beliau berkata melalui kerjasama strategik yang diadakan melibatkan Universiti Sains Malaysia, Bahagian Keluarga, Sosial dan Komuniti Jakim serta Yayasan Ihtimam Malaysia itu diharap dapat memberikan impak signifikan dalam usaha bersepadu untuk menangani gejala sosial dalam kalangan umat Islam.

“Jakim sebagai agensi penyelaras hal ehwal Islam di peringkat Persekutuan berharap kerjasama daripada semua pihak untuk bergabung tenaga dalam usaha membangunkan ummah daripada terus dibelenggu dengan gejala sosial akan tercapai,” katanya.

-- BERNAMA

Kerajaan PH sekarang ni pun banyak langgar hukum hakam..!

Apa citer?
Lu Fikir La Sendiri.!


16 ulasan:

  1. Masa puak2 umno berkuasa dan salam dgn semua jenis, ada lu tegur atau komen? Jgn jd hipokrit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ade menteri ugama timbalan menteri ugama masa umno salam dgn semua jenis?...cer bagi bukti..

      Padam
  2. Insafflahh semua..dunia dh tua,penghuninya sibuk merebut kedudukkan hingga langgar hukum..jgnlah kita jadi seperti kerajaan bn pas yg gunakan bangsa dn agama demi kepengtingan peribadi..😖😞😟🙁☹

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey tg dah hampir kekubor blm insaf...masih nak kayakan kroni dan anak branak...

      Padam
  3. Bagus la JAKIM diperingkat pusat mengadakan berbagai2 inisiatif, sebagai konsolidator, sebagai coordinator juga sebagai pemudah cara kepada negeri2. Banyak lagi kerja2 seperti penyeragaman hukum hakam, dari segi hukuman diperingat negeri2 yang perlu diselaras dan diseragamkan!

    Undang2 Syariah juga perlu diperkemaskan, diperinci dan to educate semua lapisan masyarakat sebelum melaksanakan dalam tahun2 mendatang!

    Ianya suatu tugas yang mencabar! Terlalu banyak kerja2 yang belum selesai dan perlu diselesaikan dalam persediaan menyambut kedatangan imam besar kita IMAM MAHADI dalam tahun2 mendatang?

    Ianya sama seperti perancangan rapi orang2 Yahudi yang mula membina their 3rd temple, the last temple dalam menyambut kedatangan their false Messiah, Dajjal Al Masih!

    BalasPadam
  4. Marina dh taubuat kot lepas SIS SESAT.
    Semburit pula taraf VIP dan VVIP.
    TAK KAN NAK TUNGGU ALLAH TERBALIKKAN
    BUMI INI ANGKARA KAUM SODOM. Ambil
    ikthbar apa yg BERLAKU kat negara jiran. Pelajar2 membantah mengharamkan
    SEX BEBAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey lindongi Jemin semburit....adakah madey ikut hukum islam?...ape kata Mujahat dan Jakim?...semua senyap jer....PTSI Jakim hanye untuk orang yg tak ada kuasa...

      Padam
  5. Kerajaan PH banyak langgar hukum hakam...

    Bukan madey ketua kerajaan PH?...maknanye madey yg langgar hukum hakam....marina anak madey suruh krajaan bagi hak kpd LGBT...LGBT tak haram?...

    BalasPadam
  6. Adakah Jakim buat pTSI boleh serbu rumah yg didyakki khalwat?. Sebab Mujahat tak setuju...Jakim bawah Mujahat

    BalasPadam
  7. Pelan melan sosial islam rasanye tak penting sangat...dah banyak hukim hakam islam mengenai sosial...masalahnye hukum hakam ni tidak dilaksanakan dan dikuatkuasakan sepenuhnye...

    Menteri ugama sendiri dgn di sokong eh madey tak setuju serbu rumah yg buat maksiat...seolah galakkan ramaikan anak haram...

    Jakim ramai pakar2 ugama boleh kumpulkan semua hukum hakam islam untuk di kuatkuasakan...

    BalasPadam
  8. Entry hari ni putra merdeka tak mau ulas bacaan hikayat jho lo dlm mahkamah oleh shahrol azral saksi pendakwaraya......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Polis kata nak bawa Jolo balik dalam waktu terdekat, entah ya entah tidak? Boleh percaya ke?

      Padam
  9. PAN AMANAH (AMANAH SSGT KEERR..!?) ADALAH TALIBARUT JARINGAN YAHUDI IRF, NAD DAN KAF SEDUNIA.

    7 Disember 2015 kumpulan G25, Mujahit mencadangkan supaya hukuman terhadapa perbuatan khalwat dimansuhkan kerana ia dianggap mereka sebagai melanggar hak kebebasan seseorang seperti termaktub di dalam Perlembagaan.

    Menurut jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin berkata, berdasarkan prinsip Perlembagaan Malaysia, mereka menentang sebarang hukuman terhadap kes khalwat.

    "Perbuatan khalwat di tempat peribadi adalah dosa peribadi antara pelakunya dengan Allah

    IRF ini adalah mereka yang mewujudkan satu pemikiran Islam liberal di Malaysia. Pemikiran PAN ini yang menjadi 'tuhan' kepada geng AMANAH.

    1 Ogos 2013 Menyokong SYIAH dan IRF telah menentang usaha kerajaan membendung fahaman Syiah di Malaysia dengan mendakwa kononnya Islam menerima kepelbagaian pendapat.

    Dalam suatu forum Dr Zulkifly Ahmad menyebut AMANAH, SIS Marina Gereja bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

    BalasPadam
  10. Marina Gereja Mujahit Mujadah CT Kasim G25 Aljub hilang selera..!!

    UMNO dan PAS bukan parti berusia dua atau tiga tahun.

    UMNO dan PAS juga bukan serpihan kecil yang desperado mencari gabungan untuk hidup menerusi formula rapuh yang menggadai prinsip, maruah dan harga diri sehingga sanggup bersekongkol, barua politik yang ternyata menyanggah kepentingan agama, bangsa dan falsafah asas negara.

    Ia kini semakin jelas negara dan rakyat sedang diheret secara songsang menuju kehancuran.

    Sehingga sekarang Dr. Mahathir masih hidup dan menjadi Perdana Menteri tertua di dunia.Tun masih PM kann!!

    Tun masih "gagah berkelahi, gagah berperang dan saling curiga mencurigai, gagah mengadu domba, gagah memfitnah jijik serta tak percaya satu sama lain dengan timbalannya Anwar Aljubori."

    INI KES 4 INCI MELEKAT KAT BELAKANG SEPOL
    BICARA TERTUTUP LAGI TUH KES ACARA MENYONDOL
    LULUSAN BODO BODO BAKAL PM KITA SI KITOL
    JANGAN LUPA JUGA MACAI KES SEMBURIT & CHINADOL

    KIKIKIKI....HAAHH TEPUKKKKK...!!

    Inilah hasil hasil kerosakan sistem pemerintahan yang jauh menyimpang dari Islam bersengkongkol dengan Pluralisma Murtad, COMANGO toksik, LGBT, Syiah, Avenglista Komunis DAP, SIS,G25 liberalis dibawah anak perempuan Marina@Gereja Mahathir yang beliau buat dahulu...

    BANG NON MINTA ZAKIR NAIK DUDUK DAN DIAM
    DAKWAH ZAKIR NAIK BERATUS RIBU MASUK ISLAM
    BILA BANG NON GI HOTEL SONDOL DEPAN BELAKANG
    BANG NON GI KUIL JADI SAMI GEREJA JDI PADERI MASJID JDI IMAM
    BERAPA BANYAK BANG NON MURTADKAN DNG PLURALISMA HARAM..!??

    Cuba fikir, lojikkah Dr. Mahathir nak satukan umat Melayu jika seumur hidup membenci PAS melampau sangat?

    #buymuslimfirst

    BalasPadam
  11. Bila Dewata Raya ehem..ehem dengan minah mat salleh sehingga ehem...ehem...sepatah haram agamawan tiada bersuara....rupanya mereka lebih takut SULTAN dari TUHAN....piiiiirah ...Hihihikikikihahahakahkahkah

    BalasPadam
  12. Hanid perlu lanjutan masa...tapi kenapa lama sangat?...tak jadi hujung tahun ni hujung tahun depan plak...

    Polis akan bawa Jho Low pulang hujung tahun ini, kata IGP
    5:20 petang (Dikemaskini 5:39 petang)

    A A
    Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador yakin polis mampu membawa pulang ahli perniagaan yang menjadi buruan, Low Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low ke negara ini, selewat-lewatnya hujung tahun ini.

    Beliau berkata, sumber risikan polis mendapati Jho Low menerima perlindungan daripada pihak tertentu dan bebas bergerak selain boleh menjalankan perniagaan tanpa sebarang sekatan.

    BalasPadam