Isnin, 9 September 2019

Suara Baru..uuuaaaahhhhh..!!!


Sekadar hamba sahya DAPig jer rupanya..!

Siapa? Mereka yang sepasukan dengannya..!

Lu Fikir La Sendiri..!

16 ulasan:

  1. Kempen teruskan #BMF

    RASULULLAH ﷺ memuji kaum al-Asy’ariyyin yang mempunyai sikap yang sangat istimewa. Kaum al-Asy’ariyyin ini adalah bangsa yang suka membantu kaumnya sendiri. Sabda Rasulullah ﷺ:

    إن الأشعريين إذا أرملوا في الغزو، أو قل طعام عيالهم بالمدينة جمعوا ما كان عندهم في ثوب واحد، ثم اقتسموه بينهم في إناء واحد
    بالسوية، فهم مني، وأنا منهم


    “Sesungguhnya kaum al-`Asy`ariyin apabila kekurangan makanan keluarga mereka (di medan perang atau di Madinah), mereka akan himpunkan apa yang ada pada mereka dalam satu kain. Kemudian mereka membahagikan sesama mereka dalam satu bekas dengan sama rata. Sesungguhnya mereka daripadaku dan aku daripada mereka.” (HR al-Bukhari)

    2. Lihatlah hadis ini bagaimana ﷺ Rasulullah memuji kaum al-Asy’ariyyin yang saling bantu-membantu sesama mereka ketika susah. Ketika menghuraikan hadis ini, al-Imam al-Nawawi menyatakan:

    في هذا الحديث فضيلة الأشعريين , وفضيلة الإيثار والمواساة

    “Hadis ini menunjukkan kelebihan kaum al-Asy’ariyyin dan kelebihan sifat ithar (iaitu sifat saling mengutamakan) dan saling bantu membantu.”

    3. Bahkan Rasulullah ﷺ turut memuji kaum al-Asy’ariyyin yang mencintai Islam dan banyak berkorban untuk Islam. Sabda Rasulullah ﷺ:

    يقدم عليكم غدًا أقوام هم أرق قلوبًا للإسلام منكم، قال – رضي الله عنه -: فقدم الأشعريون، فيهم أبو موسى الأشعري

    “Esok akan datang kepada kamu satu kaum yang hati mereka sangat lunak untuk Islam. (Lalu kata Saidina Anas), maka datanglah keesokan harinya kaum al-Asy’ariyyin dan di kalangan mereka terdapat seorang sahabat yang masyhur iaitu Abu Musa al-Asy’ari.”

    4. Malah apa yang lebih menarik lagi, Allah memuji Abu Musa al-Asy’ari dan kaumnya dari al-Asy’ariyyin ini yang menangis kerana tidak dapat turut serta menyertai medan jihad kerana kekurangan harta. Firman Allah:

    وَلا عَلَى الَّذِينَ إِذَا مَا أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لا أَجِدُ مَا أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ تَوَلَّوا وَأَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلَّا يَجِدُوا مَا يُنفِقُونَ

    “Dan tidak berdosa bagi mereka yang ketika datang kepadamu (memohon) supaya engkau memberi kenderaan kepada mereka, engkau berkata: “Tidak ada padaku apa yang boleh kuberikan untuk membawa kamu (untuk berjihad)”, mereka pulang dalam keadaan bercucuran air mata, mereka menangis sedih kerana tidak mempunyai sesuatupun yang hendak mereka belanjakan (untuk pergi berjihad pada jalan Allah).

    5. Nah! di sinilah titik muhasabah buat kita! Perhatikan bagaimana Allah memuji kaum al-Asy’ariyyin kerana sifat mereka yang suka membantu perjuangan Islam. Rasulullah ﷺ pula memuji mereka kerana saling membantu sesama mereka. Mereka menangis kerana tidak dapat membantu Islam dan kaum Muslim.

    6. Hari ini tidak salah untuk kita membantu saudara muslim kita. Mengutamakan produk mereka adalah salah satu jalan membantu membangunkan ekonomi muslim dan Islam.

    7. Amat menyedihkan apabila ada di kalangan kita yang gagal memahami perjuangan murni ini dengan menyifatkannya dengan pandangan yang negatif. Mereka melemparkan pandangan buruk dengan memfitnah usaha ini berniat jahat atau satu boikot.

    Semoga Allah menyatukan hati kaum muslim. Ayuh teruskan kempen mengutamakan produk muslim! ISMA WEB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terimakasih diatas ilmu yang sangat berguna ini, banyak hadis yang mengesahkan berkenaan tolong menolong bantu membantu sesama saudara Islam, memperkasakan ekonomi Islam. Inilah ilmu2 yang sangat jarang disampaikan oleh ustaz2 atau ularmak ularmak PAN. Terimaksih ISMA WEB!

      Padam
  2. Buang semua hp dn laptop buatan yahudi..jgn sembang lebatt boikot tapi guna brg yahudi..cai2 setakat sembang dlm blog suruh boikot tapi hisap rokok buatan yahudi..poorahhh..kikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha. Betoi tu. Depa sembang laju mcm motobot blh la.

      Padam
    2. Sipa yg suruh BOIKOT?? Hang bodo nak mampos..hisap Candu mcm Hongkong??

      Kita UTAMAKAN produk BumiPUTERA & MUSLIM shj..

      Ada PAHAM BONGOK????????????????

      Padam
  3. Ada beberapa laman web jahat termasuklah laman ini. Berkempen membeli barangan keluaran muslim tu bagus, tetapi dalam kempen itu ada cercaan kepada bangsa/agama lain itulah yang tak bagus. Cuba lihat kempen sekarang; penuh dengan cercaan kepada barangan keluaran bangsa/agama lain. Rasululullah tak ajar semua tu. Kemudia cuba lihat tajuk berita tulisan dalam laman ini pula - tanpa perasaan segan mengutuk orang lain. Islamkah itu? Memanglah pacal PAS dan UMNO ini manusia yang jahat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pi MAMPOS lah ko BARUA DAPIGS...

      Padam
    2. Kempen #BMF ini tiada kena mengena dengan PAS UMNO.

      Ianya diatas kesedaran rakyat Muslim teramai dalam tolong menolong meningkatkan ekonomi Muslim!

      Walaupun berbelanja SEKUPANG, tapi atas niat membantu ekonomi Islam, sudah tentu akan tertulis pahala untuk kita, JOM UBAH!

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Hoi BONGOKKK

      Cina DAPIGS kutuk Islam hang tak pi sound? Mana teluir ..Pi jihad buang specis babi mcm Lim Lip Eng, KULA dll PH bertahap MENTERI yg terang2 HINA MELAYU..

      Lepas hina macam tahi lembu minta maaf shj.. takkan MElayu Islam tak ada EMOSI??

      Siapa yg BABI sekarang?? Ingat Melayu tentera Malsa makan tidur..

      Babi sungguh hang otrak lemah & menyebelahi Pihak yg LEBIH JAHAT

      Padam
  4. Umat Islam mendesak agar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dr. Mujahid Yusuf memberi penjelasan kepada Ahli Parlimen dan anggota kabinet PH berhubung kempen tersebut bagi mengelakkan sebarang kekeliruan dalam kalangan mereka.

    Mujahit jangan jadi talibarut DAP menghasut dan memfitnah dalam kempen Utamakan Produk Islam.

    Beliau juga mengesa semua pihak berhenti memainkan isu tersebut kerana kempen tersebut "bukan bertujuan untuk memboikot produk bukan muslim" seperti didakwa Menteri Industri Utama, Taressa Kok, sebaliknya hanya "bertujuan memperkasa ekonomi orang Islam."

    Katanya, tindakan sesetengah pihak yang sengaja menggunakan logo halal palsu sebelum ini telah menjerumuskan pengguna Islam menggunakan barangan yang diragui daripada aspek halal dan secara tidak langsung menjadi antara faktor kempen tersebut digerakkan.

    "Masyarakat bukan Islam harus faham bahawa kempen ini bukan bertujuan memboikot barangan bukan Islam dan tidak harus dijadikan isu yang boleh memecahbelahkan keharmonian kaun di negara ini.

    Utamakan Produk Islam tak sama dengan Boikot Produk Bukan Islam

    #buymuslimfirst

    BalasPadam
  5. Orang Islam tak akan mati jika tidak makan atau membeli produk2 atau tidak kegedung2 DAP.

    Kalau tak percaya SENDIRI cuba try test dalam setahun dua tiga ini?

    BalasPadam
  6. kita dah try test bukan 1 atau 2 tahun 6 bolan jer...

    yang mampos pasaraya cina the giant..

    BalasPadam
  7. Jangan lupa untuk buat REFRESHMENT, VIRALkan brousher2 kempen #BMF yang sudah tersedia ada dialam maya dari masa kesemasa.

    Masukkan sekali nama bekas MB Perak yang tak deliver apa2 pun kepada rakyat Perak dahulu kedalam senarai viral tersebut!

    Jom sama2 kita berjihad EKONOMI!!!

    BalasPadam
  8. Taikkkk punya caii..sembang kari bolehlahh..🍞🍞🍔🍗🍆🍎🍐🍊🍋

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah, kita teruskan usaha belian barang muslim/islam dahulu dan barangan buatan cina malaysia last. Seperti tahun 80an, kempen TDM, buy british last. Dia yang ajar kita!!!!

    BalasPadam