Sabtu, 13 Mei 2023

18SX ~ Acara Lancapan Berganti Ganti..!

 


Malam tadi dalam majlis makan makan hari raya di Kelantan, Aljub di beritakan..

Anwar Ibrahim malam ini menyatakan hasrat kerajaan untuk menyelesaikan sepenuhnya masalah bekalan air bersih yang dihadapi negeri Kelantan sejak berpuluh tahun lalu.

Anwar menegaskan adalah tidak wajar selepas lebih 60 tahun merdeka masalah air bersih di Kelantan tetap berterusan malah dijadikan modal politik.

“Saya tidak fikir wajar dalam tempoh lebih 60 tahun merdeka kita bergelut dan jadikan ini sebagai masalah politik yang tidak berkesudahan dan bebankan rakyat.

“Oleh yang demikian saya ingin menyeru bahawa ini adalah pendirian kerajaan perpaduan. Kita akan cuba cari dana, cuba cari penyelesaian, tetapi mestilah dengan kaedah yang betul,” katanya. sumber

Bahasa mudahnya 'jika kami gagal menunaikan janji-maka kami akan berjanji lagi'. Aljub kira dengan ayat di atas tu sudah cukup untuk membuatkan rakyat Kelantan menukar posisi junub kepada anal? sebab? sebab air bersih terawat nak mandi junub akan datang mencurah curah macam hujan.

60 tahun? selama ini semua pihak yang menjadi kerajaan terbukti gagal dan menutup penipuan dengan pelbagai alasan dengan 1001 macam janji. Puak mereka ingat batton lancapan boleh digilir secara berganti ganti bagi terus mengkolopkan mata hati rakyat.

PM Aljub, Menteri Kewangan Aljub, apa yang Aljub cuba nak cari dana? baru mencuba cari kedah penyelesaian? kalau benar Aljub serius tentunya semalam Aljub datang dengan kertas cadangan dan setidak tidaknya sudah ada master plan atau satu blue print serta sudah berlaku 'takeoff' project yang memperlihatkan kesungguhan bagi mengatasi masaalah air di Kelantan.

Tambah Aljub mesti dengan kaedah yang betul? kaedah apa? kaedah junub? mesti lalu anal baru cukup syarat dan sesuai untuk memanafaatkan seluruh tenaga dan air mani yang di pancutkan bagi menggunakan air mutlak yang bersih suci murni bila projek air tu siap kelak..! Bila..? bila Jub? Semua ni sembang PRN ajer la..! Sembang PRN ni kolom punai sendiri pun sampai..! 

Siapa? Lu Fikir La Sendiri..!


6 ulasan:

  1. .Orang Melayu' dah sedar semua pemimpin Melayu' UMNo dolu dolu diciptakan untuk jadi barua LeeKwanYew melalui agen nya taikun taikun mata sepet bersama hidden hand MCA / DAP ..

    Umpan Khairy, Shahril jadi PM petanda DAP tiada calon layak.. DAP dah tak ada calon Melayu' untuk dikudakan ...

    Aljuboori adalah pemimpin Melayu' terakhir DAP kudakan sebagai barua tuannya LeeKwanYew @DAP..

    Baru-baru ini, bekas Ahli Parlimen Bangi dari DAP, Dr Ong Kian Ming mengajak bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan bekas Ketua Penerangan UMNO, Shahril Sufian Hamdan, menyertai DAP kerana parti itu tiada calon untuk diangkat menjadi Perdana Menteri (PM).

    Lingkup kan barua Al Jubori PRN ini maka barua hapuslah semua barua barua DAP Singapura@LeeKwanYew Dan automatik melingkup juga negara Singapura sana

    BalasPadam
  2. Yo mat sengal yang akhir nya dapat juga jadi PM yang orang melayu cina atau india boleh ajer lupa yang dia sorang banduan yang kesalahan dia melekat waimah di ampun kan Agung.

    Sebelu pegang PD dia angkut sampah di pantai kemudian selepas berjaya dia pegang PD dia ada keluar MASTERPLAN PD...itu pun manusia senang kena kencing lupa....master plan tinggal masterplan kemudian dia lari kawasan mana....sekarang

    Wei zaman Jam OMEGA dia anak beranak bersungguh temberang melayu pun sampai sekarang angkat dia hanya kerana anak bini bertudung....dan Tun Mahathir berjaya di pariahkan walaupun Tun tak kisah pun jasa dia tak dikenang....

    BalasPadam
  3. HAARP punca cuaca tidak menentu bukan fenomena alam.

    Asia Pacific pentas Utama dunia Abad ke 21. Kekayaan ekonomi peningkatan faraf hidup dan teknologi terkini sedang meningkat drastik. Tak hairan sekutu USA China dan Russia sedang berusaha menguasai Asia Pacific.

    Sebalum ini taufsn Katarina, Sally Emily dsb nya selalu melanda Miami Florida, Bermuda dan Amerika Latin. Tiba tiba lansung tiada taufan tornado kategori F1 melanda kawasan tersebut.

    Cuaca tidak menentu panas, kering hujan lebat ribut petir dan gempa bumi banyak berlaku di Asia Pacific. Tentera USA berkubu di Filipina Dan Taiwan kesan kebangkitan China dan Russia.

    Sesiapa yang menguasai cuaca mereka akan menguasai dunia. Eastland mengemukakan laporan rahsia Pentagon, HAARP. Eastland sengaja menegaskan: "Ia boleh mengubah cuaca di kawasan tertentu, musuh menghadapi keadaan cuaca yang sangat keras dan juga boleh membuat musuh tidak boleh mengambil apa-apa tindakan balas.

    Teknologi dalam persenjataan dan peperangan baru ini berteraskan apa yang dikenali sebagai elektromagnetik scalar, iaitu gelombang tenaga yang mudah tetapi begitu berkuasa sehingga menjadikan senjata nuklear ketinggalan zaman. Secara ringkas, formula terkenal Albert Einstein e=mc2 kini mempunyai saingan lebih hebat iaitu e=tc2.

    Hujan tiruan, kabus tiruan dan anti-kabut, kilat tiruan, taufan kesan tiruan, teknik-teknik ini sama ada sebagai seorang awam, juga sering digunakan cara-cara berperang cuaca.

    Peperangan cuaca dalam sejarah, terdapat tiruan skala menjejaskan teknologi cuaca tempatan yang digunakan di medan perang, berasal dari Perang Dunia I, Perang Dunia II, telah mencapai kemajuan besar ke. AS kajian tentera "penggerak dan penggoncang" teknik makmal iklim, setakat ini

    Kewujudan senjata dan peperangan baru ini dinyatakan seorang saintis dan aktivis nuklear terkemuka, Dr Rosalie Bertell, dalam bukunya bertajuk Planet Earth: The Latest Weapon of War yang diterbitkan pada 2000.

    Bumi akan digunakan sebagai senjata pada alaf baru iaitu dengan menggembleng kuasa alam semula jadi untuk peperangan.

    Senjata elektromagnetik ‘mempunyai keupayaan untuk memancarkan ledakan serta kesan lain seperti cetusan gempa bumi merentasi benua terhadap mana-mana sasaran di dunia ini dengan kekuatan yang menyamai beberapa letupan nuklear yang kuat.’

    Katanya, sejak 40 tahun lalu, tentera AS sudah melakukan uji kaji terhadap atmosfera bumi dengan menggunakan gelombang serta bahan kimia iaitu cubaan untuk memusnahkan lapisan ozon di ruang udara kawasan musuh, sekali gus merosakkan tanaman dan kesihatan manusia menerusi pendedahan sinaran lampau ungu matahari.

    Pada Disember tahun sama, Dr Bertell mengejutkan peserta Perhimpunan Kesihatan Rakyat di Dhaka, Bangladesh, apabila beliau mendedahkan bahawa ‘senjata terkini dalam persenjataan tentera AS ialah bumi dan cuaca akan menjadi antara senjata pemusnah terburuk menjelang 2025’.

    Beliau merujuk bagaimana gempa bumi dan tornado yang dicipta akan menyebabkan kemusnahan terhadap sesetengah negara dan rakyat negara terbabit.

    Fikir fikir dan renungkan sesiapa menguasai cuaca dunia mereka menguasai dunia ini...!!

    BalasPadam
  4. Kesalahan PAS ialah melayan Mahathir setelah Angkat Kaki Dari GTA Dan PejWang..

    Mana mana pemimpin yang melayan kerenah Tun Mahathir akan melingkup bersama sama Tun dan boboi dalam pilihanraya nanti..!!

    GTA tidak dapat berfungsi dengan baik selain gagal menarik sokongan pengundi terutama ketika Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15), November lepas.

    Dr Mahathir memaklumkan, beliau kini bergerak melalui medium Proklamasi Orang Melayu selain tidak terlibat dengan mana-mana parti politik di negara ini.

    Februari lalu, Dr Mahathir mengumumkan beliau keluar daripada Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) bersama 12 lagi ahli yang lain.

    Sepatutnya biarkan saja Tun Mahathir Dan Boboi melingkup jangan layan barua DAP@ LeeKwanYew ini. Proklaminasi Tun sekadar Proklaimanasi pantek Tun Dan Boboi semata mata..!! Bukan untuk Melayu' apa lagi untuk Isle..

    Anak anak Tun bukan Mesra masjid anak perempuan nya Mesra gereja, COMANGO, LGbT Politik toksik..

    Mana mana pemimpin yang melayan Tun PRN akan datang akan kalah dalam mana mana pilihanraya

    BalasPadam
  5. BERMULA MASING-MASING BARUA DAP@ LEEKWANYEW BURAI MEMBURAI

    Barua DAP@LeeKwanYew paling renta iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membuktikan dakwaan beliau memiliki sejumlah wang seperti yang didakwa Perdana Menteri ke-10 itu.

    Bahkan, bekas Perdana Menteri sebanyak dua kali itu secara berseloroh berkata, sekiranya Anwar mampu berbuat demikian, separuh daripada wang berkenaan akan diberikan kepada Ahli Parlimen Tambun itu.

    Mahathir pula tuduh bantu kroni ketika TPM

    Barua sedang membalun barua...

    SEBENARNYA ITU SEMUA KERJA TOHAN YG SATU. APABILA ORANG NI BURAI RAHSIA ORANG NUN. MAKA ORANG NUN JUGA ADA SENJATA UNTUK DIBURAI ORANG NI. RAKYAT TAHU SEMUA TU. MASA ADA KUASA LA NAK TIMBUN HARTA. PANDAI-PANDAI LA DIMANA NAK SIMPAN. TETIBA TERBONGKAR JUGA SUDAHNYA. TU YANG BERIA-RIA NAK CARI KEDUDUKAN DAN JAWATAN. SEMUANYA RAKYAT TAHU, TAPI RAKYAT TENGOK JE ! YANG SEDIHNYA RAKYAT KENA TANGGUNG SAMA DOSANYA

    SEBAB ?

    RAKYAT BAGI UNDI SAMPAI MEREKA MENANG DAN MEREKA. BERKUASA DAN BUAT HARTA !
    TAK PASAL-PASAL DUKONG BIAWAK HIDUP

    Haahh tepokkkk

    Balunnn barua DAP@LeeKwanYew balunnnn..!!

    Balun jangan tak balun haahhh..!!

    Menang jadik arang, kalah jadik abu..

    Itu Abu Kasi hanyut kat Pulau Batu Putih yang si barua tu kasi Pulau pada anak Lee Kwan Yew smbil gentel laboh atokkk

    Yang menang jadi arang haahhh..

    Ini PRN Jun 2023 Mai dah.. ini arang kita orang Melayu' Kasi bakar hangus lahhh saki baki barua DAP@LeeKwanYew lahhhhh..!!

    Barua sedang membalun barua...

    Yeehaaaaa....!!

    Tepokkkk semasa Kasi tepok sampai jadiiiiii....!!

    Beramboss semua baruaaa DAP@LeeKwanYew.....!!!!!!

    Saki Baki barua Kasi lingkup PRN June 2023 nanti...

    Lingkup sampai jadiiii...!!!
    Balun barua balun...!!!

    Haah ...balun barua balunnn lagi..

    #baruabalunsampaijadi

    BalasPadam
  6. Kah kah kah

    Padan muka pembenci DSAI.

    Sokongan madani meningkat

    BalasPadam