Rabu, 31 Mei 2023

Saudara PMX..!

 

Wahai saudara anwar aljuburi..! Dengar suara kamu dahulu baru kamu boleh mendengar suara rakyat..!


Dengar dan fahamkan..!


Sekadar PM...Pelawak Malaysia ajer rupanya..!

Lu Fikir La Sendiri..!


5 ulasan:

  1. Kedudukan ringgit zaman Najib lebih baik, Rafizi tolak rakyat bandingkannya dengan keadaan semasa.

    Bila ringgit naik sebab PMx bila ringgit turun OPR naik saya tiada kuasa itu kuasa Bank Negara.. Bank Negara bawah MoF siapa yer..!?

    Mana formula ni..!? Dah Senyap masuk gua..

    Lim Guan Eng kata bila Perdana Menteri Dato’ Seri Anwar Ibrahim dilantik jadi PMx berjaya manaikka nilai ringgit seperti pakar pemulihan ekonomi negara pada pada ketika beliau mula menjawat jawatan itu sangat memualkan, seolah-olah beliau adalah penyelamat kepada ekonomi negara.

    Janganlah hanya jika Ringgit mengukuh, yang dapat nama Anwar, namun jika Ringgit jatuh maka disalahkan faktor-faktor lain pulak..!!

    https://berita.pas.org.my/rencana-matawang-naik-sebab-anwar-jatuh-sebab/

    Kenyataan Ahli Parlimen Bagan, Lim Guan Eng. Dalam satu laporan media beliau berkata bahawa martabat Malaysia semakin diangkat di mata dunia selepas kerajaan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya memulihkan nilai mata wang Ringgit Malaysia

    Walaupun kedudukan ringgit zaman Najib lebih baik namun situasi kejatuhan nilai ringgit yang dihadapi negara ketika ini tidak boleh disamakan ketika ia berlaku pada zaman Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri.

    Rafizi Ramli sebelum menjadi Menteri Ekonomi pernah berkata mata wang ini turun sebab negara tidak cukup eksport dan pelaburan.

    Rafizi juga pernah berkata kejatuhan Ringgit bukan disebabkan oleh masalah ekonomi dunia tetapi berpunca daripada masalah negara.

    Jikalau “fundamental” Malaysia adalah baik mengapa dan kenapa matawang Ringgit jatuh teruk sekarang? Mesti ada sebabnya mengapa jadi teruk begini.

    Jawapannya adalah berpunca daripada orang luar sudah tiada keyakinan kepada Malaysia. Perlu berjaga-jaga di situ apabila mentadbir ekonomi Malaysia jikalau orang sudah tidak percaya kepada kerajaan Malaysia.

    “Ia juga bukan disebabkan oleh pasaran semasa yang huru-hara, masalah ekonomi dan kewangan dunia.”

    Ini kerana jelas Rafizi, pada waktu itu, negara terpalit dengan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sehingga menjejaskan keyakinan masyarakat antarabangsa kepada negara.

    “Situasi itu berbeza dengan zaman Najib, kerana waktu itu contohnya tidak melibatkan ketidaktentuan yang ada macam sekarang.

    “Zaman itu juga dari segi keyakinan masyarakat antarabangsa kepada ekonomi negara kita memang ada masalah kerana dibebankan dengan skandal 1MDB, tapi sekarang ia tiada lagi.

    Melantik Perdana Menteri sebagai Menteri Kewangan. Dulu Rafizi cukup marah dengan tindakan ini.

    Dulu Anwar kata, “Bagi dekat anak dia, bini dia, anak menantu dia. Kerajaan ini harta bapa dia ke?”

    Selepas naik jadi Perdana Menteri, lantik anak sendiri jadi Penasihat Ekonomi dan Kewangan. Senyap-senyap buat kerja.

    Kronisme dan nepostisme yang menjadi alergi PH dulu hari ini sudah sembuh.

    Dakwa PN ambil dana daripada syarikat judi. Buktinya tiada.

    Sudahlah reformasi yang dilaung-laungkan dulu tidak berlaku, malah mengambil langkah terkebelakang dan ‘bikin tak serupa cakap’.

    Rakyat masih menunggu-nunggu magis dan kepakaran gabungan antara Anwar sebagai tokoh yang berpengalaman lama sebagai Menteri Kewangan dan pakar formula Rafizi Ramli sebagai Menteri Ekonomi dalam mengatasi kejatuhan nilai Ringgit ini. Mana Formula..!?

    Jadi, Ringgit jatuh rakyat buat boleh apa? Bagi negeri yang akan PRU DUN nanti, lingkupkan saki baki barua DAP@LeeKwanYew secara total..!

    BalasPadam
  2. ..Bila nak PRN tetiba nama Jho Low moncol kembali... Kikikiki...

    Ini celita bole picaya ka...!? Kah kah kah

    Link kat bawah ni haahh..

    https://mykmu.net/2023/05/31/jho-low-bawah-tahanan-rumah-di-shanghai/

    Jho Low bawah tahanan rumah di Shanghai. Ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho, atau Jho Low, dipercayai berada bawah tahanan rumah di Shanghai, China, menurut pengarang bersama “Billion Dollar Whale”, Bradley Hope.

    “China mengawal Jho dengan ketat disebabkan rundingan dengan Malaysia, juga kerana penaungnya dalam perkhidmatan pengintipan ditangkap dan rakan kongsinya di CCCC (China Communications Construction Company) disingkirkan.

    Hebat Jho Low nak PRN tetiba moncol nama Jho Low sambil ketawa terbahak bahak nengok betapa bodoh mangang nya angkara sekor babi semua pemimpin Melayu' berbunuhan sesama sindri... Kikiki

    Klu Jho Low dilindungi oleh China Kuminis Zety dan Taufik Ayman betul depan lubang jubo penguasa dilindungi Kuminis jugak kot..

    Nak bodoh mangang rakyat... Nak goreng rakyat Kasi rakyat terkinja kinja sambil nak geli geli kisah Jho Low ni hagak hagak sket la weiiiii...!!!

    Bila nak tangkap Dan heret Zety Dan Taufik Ayman..!? Apa jasa besauuu Taufik Ayman pada negara..!?

    Kanina punya celita ini celita kasi mau goreng ka atau mau Kasi geli geli bagi walaun terkinja Kinja riang ria...!!

    Ini celita manyak babi punya celita wooo..!!

    Kikikiki...

    BalasPadam
  3. Melayu wajib mengundi untuk cantas calon sogok wang – Mahathir

    Melayu' yang paling awal akan dicantas ialah Mukhriz Mahathir.... Kah kah kah..!

    Oleh itu apa gunanya mengundi dalam pilihanraya. Sama ada politik bosan atau tidak, hakikatnya ialah undi menentu siapa jadi Kerajaan. Jika orang Melayu tidak undi, yang akan jadi Kerajaan ialah orang yang mendapat undi.

    https://www.thethirdforce.net/melayu-wajib-mengundi-untuk-cantas-calon-sogok-wang-mahathir/

    Untuk pengetahuan Tun Mahathir Mohammad orang Melayu' yang paling awal akan di cantas ialah Mukhriz Bin Mahathir aka Boboi...

    Acah acah power Melayu' Islamik', anak cucu Mesra gereja LGBT politik toksik dalam diam diam bagi Pulau Batu Putih Kat anak Lee Kwan Yew.. puiii


    Kah kah kah

    BalasPadam
  4. Apak Saman PMx, PMx pula sekeh pala anak Apak... Haah tepokkkk...!!! Kikikiki

    Perdana Menteri Anwar Ibrahim hari ini mendapat lanjutan dua minggu lagi untuk memfailkan pernyataan pembelaannya terhadap saman fitnah RM150 juta oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad.

    Pada 3 Me lalu, Mahathir memfailkan saman terhadap Anwar berhubung dakwaan bekas perdana menteri itu mengumpul kekayaan untuk kekayaan peribadi semasa berkuasa.

    Antara lain, Mahathir menuntut Ganti Rugi Am (“General Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut berjumlah RM50 juta.
    Mahathir juga menuntut Ganti Rugi Teladan (“Exemplary Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut sejumlah RM100 juta.

    Dalam masa yang sama ... Jengg ..jengggg

    SPRM sudah panggil Anak pada Apak nya bernama Mahathir Mohamad kerana Pengubahan Wang Haram (AMLA)..

    Tak dapat apak, anaknya pun jadi lah.. Yesss Barua VS Barua DAP@LeeKwanYew makin panass, makin sensasi dan makin hottt..!! Kasi tepokkk satu kali alls..!! Barua vs Barua makin panasssss ...!!

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah memanggil anak bekas perdana menteri untuk merekodkan kenyataan berhubung siasatan yang sedang dijalankan di bawah Pencegahan Pengubahan Wang Haram.

    Saya ulangggg..!!! Padan muko barua barua DAP@LeeKwanYew. Ajommm Kasi tepokkk ramai ramai.. gaduh la sampai mampos..!!

    Lingkupkan saki Baki barua barua DAP@LeeKwan Yew PRN June 2023 nanti.

    Masa kasi Pelingkup semua saki baki barua barua DAaP@LeeKwanYew semakim hampir.. June 2023 PRN Kasi lingkup semuanya..

    BalasPadam
  5. "Kepulangan Isa Samad Kepada UMNO Kelebihan Buat Kerajaan - Timb Presiden UMNo

    Haaah tepokkkk..!!

    Mat Asan Timb Presiden UMNo menyatakan kembalinya Isa Samad mantan MB NS ke Barisan Nasional (BN) bekerjasama dengan Pakatan Harapan (PH), dan melihat Perikatan Nasional (PN) berhempas pulas untuk menawan Negeri Sembilan pada pilihan raya akan datang, saya boleh katakan (kepulangan Isa) akan membawa manfaat kepada Umno, BN dan, dari satu segi, kerajaan perpaduan serta PH.

    Bekas Ahli Parlimen Jempol itu memohon untuk menyertai Umno semula pada Julai tahun lepas.

    Hidup Isa Samat..!! Haah tepokkk

    Kikikiki..

    BalasPadam