Ahad, 21 Mei 2023

UMNO Terus DiHina, Barua Terus Bermaharajalela..!

 


Suara suara para pembimbing sumbing terus dipergiat, selepas usaha mengajak ahli UMNO mengundi DAP, kini salakan demi salakan mesti terus di lauangkan terutama bagi mereka yang dah kalah beribu ribu majoriti dalam PRU sebelum ini atau lebih 29 ribu untuk layak di jadikan calon kitar semula bagi memperkukuh taji dan kuku puak mereka mengawal dan melacur parti demi tuhan politik mereka. 


Bagi  yang dah meraih laba jawatan Timbalan Menteri tentu merasakan mereka layak menjadi Menteri, yang dah jadi EXCO negeri mungkin ada peluang untuk di tugaskan di pusat atau menjaga GLC yang lebih besar peranannya, zaman hujan naik ke langit ini semua boleh jadi.

Zaman anal dah jadi pintu depan. Dah halal..!

Itu sebab bila ada suara bantahan kedengaran di bawah yang mahukan penjelasan serta menolak saranan Mad bingung supaya mengundi DAP, puak mereka terus memekak kan telinga dan membuta kan mata.


Di beritakan juga juak juak barua terus menukul memaku paku paku akhir mempersiapkan keranda ameno. Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

Kalau macai barua dah boleh di atas pentas, Ketua Penerangan buat apa? 

Lu Fikir La Sendiri..!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan