Jumaat, 19 Mei 2023

Boleh Bodo Kenapa Nak Cerdik..!

 


Sejak jajaran baru@pintu anal AljubZahid di halalkan, ameno dah jadi lebai kolop. Dah jadi anjing kurap peliharaan DAPig. Anjing kurap terang tak di sukai oleh tuannya cuma bagi tuhan politik DAPig Aljub ni sekadar menjadi perisai kepada anjing anjing kurap lain supaya tidak datang dekat atau memudaratkan Aljub dan DAPig. Itu yang hina dina di buatnya.


Ni bukan pertandingan gigi putih, ini bukti melayu yang boleh cium kaki AljuborDAPig pasti akan gembira bersukaria, nisbah kekayaan pun boleh di lihat dengan 2 DAP, 1 ameno, malah lagi luas mulut si ameno lebih kuat la kasih sayang la AljuborDAPig. Sebab? sebab mudah nak lebih suap..!

 

Semakin dekat PRN maka akan semakin banyak seruan mensucikan tuhan AljuborDApig untuk pengikut ameno. Makin kuat seruan, maka makin kuat la ikatan yang membelit leher pemimpin ameno untuk terus menjadi barua sejati, barua hidup dan mati demi DAPigAljubri.


Betina ni mengata diri sendiri sebenarnya. Tapi seperti biasa kenyataan DAPig dan Aljuburi adalah seruan suci yang perlu para barua imani. Zaman sekarang ni nak hidup bukan sahaja jangan dan tidak memerlukan otak, malah tenaga yang tinggal perlu di gerak untuk terus menyanjung dan menjunjung tuhan politik mereka AljuborDAPig cukup..!

Boleh bodo buat apa nak cerdik..! Tak gitu..? Lu Fikir La Sendiri..!

4 ulasan:

  1. Baru 3 bulan jadi PMx banyak isu tidak konsisten..kalau 3 tahun mau lingkup Malaysia camni..

    Kenapa PMx sangat tergesa gesa Dan terhegeh hegeh dalam isu kalimah Allah..!?

    Kes 1 : Kan lebih helok Mahkamah Persekutuan jalankan tanggungjawabnya. Kes kalimah Allah: "Kerajaan tak patut tarik balik, biar mahkamah putuskan mengikut undang-undang", kata Hassan Karim MP dari PKR

    Kes 2 : Bab OPR naik banyak Kali pandai pulak cakap itu bidang kuasa Bank Negara sedangkan MoF Dan PMx orang yang sama..

    Kes 3 :Dalam Kes AMLA Zety Dan Taufik Ayman sampai sekarang Mahkamah Dan AG sejuk bekukan Kes AMLA 700 juta keluarga penyamun ini. Kes pengampunan tidak dibawah ke peringkat atasan.

    Kes 4 : Jangan citer Kes Jho Low sampai sekarang lesap bebas kaya raya sambil tepok tangan terbahak ketawa dng kaum mata sepetnya melihat sesama pemimpin Melayu' di bodoh bangangkan angkara sekor babi bernama Jho Low..lansung tiada gesaan utk segera ditangkap Jho Low, Nik Faisal dll

    Kes 5 : Bab kalimah Allah dah hal pemilihan status tanah bodoh diam dan bangang itu dibawa bidang kuasa Mahkamah Tinggi hingga Pejabat Tanah tidak punyai kuasa lagi.!?

    Kenapa isu yang sama tapi tindakan berbeza dalam tempah 3 bulan jadi PMx..!? Ini PMx suka pada tindakan populist bukan local standi...!!

    Jelas, ini membuktikan perdana menteri seorang yang cuai tidak credik mengurus dan tidak meneliti keputusan mahkamah...

    Apa motif kerajaan PMx terhegeh tergesa gesa dalam isu kalimah Allah..!?

    Apakah kena sondol dengan sekutu Avanglista DAP, LGBT.!?

    Atau No sondol No undi..!?

    Adakah kerajaan yang kununnya pilihan Hagong Dan Raja Melayu' ini telah berunding dengan Raja-raja Melayu, Majlis Agama Islam Selangor, Majlis Agama Islam Kedah sebelum keputusan menarik balik rayuan dibuat...??

    Semua isu sensitif mcm ini suka suka PMx saja main sondol...!!

    “Jelas, keputusan menarik balik rayuan ini membuktikan bahawa kerajaan pimpinan Anwar Ibrahim tidak sensitif terhadap isu kalimah Allah, walhal perkara ini boleh menggugat keharmonian masyarakat berbilang bangsa dan agama di Malaysia.

    Alahaiiii....

    UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah... Fiyoo






    Puiiiii..!!

    BalasPadam
  2. dolu dengar ringgit pulih bila nuar jadi pm .. sebab k3rajaan najib sakau duit.. skang nilai ringgit jatuh lagi. adakah kerajaan nuar sekarang juga sakau duit.???

    Dolu Cakap bergogar gogar dunio.. jubo ponoh dng taik..


    Puiii..


    kah kah kah

    BalasPadam
  3. Khas untuk 3.5 jota ahlul walaun UMNo Mesia sklian...

    Ini Amanat mauttt utk ahlul marhean UMNo.. Amanat ini bukan untuk ahlul kayangan UMNo

    Siapa yang dapat memastikan sama ada ahli-ahli UMNO bersedia untuk mengundi calon-calon DAP yang bakal bertanding atas nama Kerajaan Perpaduan pada enam pilihan raya negeri (PRN) nanti.

    Gambaran sebenar tentang sikap ahli-ahli UMNO yang dikatakan berjumlah 3.5 juta orang hanya akan diketahui setelah kajian dibuat selepas selesai PRN di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

    Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan meminta semua ahli UMNO mentaati arahan parti termasuk dari segi mengundi calon-calon Pakatan Harapan (PH) yang menjadi sekutu dalam Kerajaan Perpaduan.

    Ada mata tengok
    Ada hidung bau
    Ada Otak fikir
    Ada telo goyang ke tak goyang

    Kalau tak goyang sila undi PN


    Kikikiki

    BalasPadam
  4. 8 daripada 10 ahli UMNO diramal tak sokong DAP

    Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Sivamurugan Pandian berkata, ramalan itu berdasarkan permusuhan antara UMNO-DAP yang sudah berlarutan sekian lama sebelum kedua-dua parti menjadi sekutu di bawah Kerajaan Perpaduan.

    Namun di peringkat bawahan (akar umbi) mungkin akan wujud protes sebab permusuhan kedua-dua parti ini sudah berlaku terlalu lama selain kita belum nampak kecenderungan pengundi UMNO untuk bergerak bersama DAP

    Menurutnya, hanya sekitar satu atau Dua pengundi daripada 10 pengundi UMNO di satu-satu kawasan dijangka memangkah calon DAP pada PRN nanti.

    BalasPadam