Rabu, 6 Jun 2012

Beku PTPTN..Warga Unisel Akan Dapat Durian Runtuh..!


Dilaporkan pihak pengurusan Unisel sedang menanti keputusan PTPTN berkenaan pembekuan pinjaman kepada para pelajar mereka...

Mengulas tindakan itu, naib canselor Unisel Prof Dr Anuar Ahmad berkata perkara itu mula disedari apabila pelajarnya cuba memohon pinjaman tersebut melalui sistem dalam talian sejak April lalu.

Katanya, permohonan pinjaman untuk siswa kampus tersebut buat masa ini dibekukan.
Katanya, Unisel kemudiannya mengadakan perbincangan dengan PTPTN berhubung keputusan tersebut sejak minggu lalu.

Bagaimanapun, sebab pembekuan itu tidak dapat didedahkan kerana perbincangan masih berjalan, katanya lagi.



Pastinya ini lah masa yang sesuai bagi pihak pengurusan Unisel yang diperintah oleh Kerajaan Negeri Selangor yang ber Menteri Besar kan Khalid Gagap dan di nasihatkan pula oleh Rafizi Lembu mengambil peluang yang seluas luasnya untuk menjalankan kerja amal dan mula menunaikan janji mereka untuk memberikan pembelajaran percuma kepada mahasiswa dan mahasiswi.

Tentunya ini masa yang cukup sesuai untuk mereka mengukuhkan pengaruh politik mereka! Setelah sekian lama mereka berjaya me'lembu'kan beberapa ekor mahasiswa untuk mengimani janji janji manis mereka selama ini. Para mahasiswa dan wakil pelajarnya boleh mengadakan kenduri kesyukuran dan mengadakan perhimpunan virgil bagi menanti durian runtuh yang bakal diumumkan oleh Khalid Gagap mahu pun Rafizi Lembu!




Tak cukup dengan itu mereka juga mungkin dah boleh mula berkhemah di sekitar Unisel atau berdiri sambil menggoncang pagar pagar Unisel bagi meraikan kejayaan pembelajaran percuma yang bakal dilaksanakan! Pastinya berita baik pelajar di Unisel ini akan membuahkan rasa cemburu para mahasiswa diseluruh negara sekaligus membuktikan Unisel yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat di Selangor 'walk the talk' dengan apa yang mereka salakkan selama ini..!

Ini secara langsung akan membuka ruang yang seluas luasnya kepada para mahasiswa di Unisel yang sebelum ini telah meminjam dari PTPTN untuk terus tidak membayar hutang PTPTN mereka. Anggapan bahawa duit pinjaman itu sebagai hadiah dari atok mereka akan terus menyebabkan mereka menjadi insan yang amat tidak amanah dan lari dari tanggungjawab dalam menjelaskan hutang yang mereka sendiri minta!



Sejajar dengan itu pastinya tujuan murni lagi mulia Kerajaan Barisan Nasional yang mahukan pelajar rajin dan mencapai keputusan cemerlang agar pinjaman bertukar kepada biasiswa juga akan dapat digagalkan oleh puak Pakatan Rakyat! Secara langsung membenarkan Pakatan Rakyat melahirkan seberapa banyak mahasiswa lembu yang memang cukup jinak dan bersedia untuk terus ditarik hidungnya..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!


2 ulasan:

  1. Assalam Bro

    Suruh bapak liwat dia tanggunglah... kata harta tak abis makan sampai mampus... Padan muka ko orang... Naka sangat hidup free konon... pergi public toilet pun berbayarlah....

    BalasPadam
  2. Hrp rakyat dpt berfikir oleh krn fahaman politik sempit yg dibawa oleh PR, nasib dan masa depan anak2 kini jadi taruhan.

    BalasPadam