Rabu, 27 Jun 2012

Kenapa Ambiga Perlu Digantung?


Bercakap dalam satu sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan lapan lagi ahli parlimen parti itu menyuarakan rasa terkejut mereka.

"Ia satu hasutan, rasis dan mengancam. Ianya rasis kerana ia ditujukan terhadap seorang India dan seorang Hindu. Ia juga ditujukan terhadap seorang wanita," katanya.

Ahli Parlimen DAP akan membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen BN Seri Gading, Datuk Mohamad Aziz yang mahu Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk S Ambiga "digantung" kerana didakwanya seorang "pengkhianat".

Diberitakan semasa membahaskan RUU Perbekalan Tambahan 2012 diperingkat Jawatankuasa dibawah Kementerian Dalam Negeri Ahli Parlimen Sri Gading YB Datuk Mohamad Haji Aziz telah menyatakan bahawa jika pemimpin sebuah pertubuhan Al Maunah suatu ketika dahulu pada tahun 2000 telah dihukum gantung kerana telah melancarkan peperangan keatas SPB Yang Dipertuan Agong maka kerajaan perlu melihat sama ada Ambiga yang telah menganjurkan rusuhan pada 28 April yang lalu juga boleh dikenakan tindakan yang sama.

Jelas Mohamad lagi rusuhan yang mencetuskan pertempuran dengan pihak keselamatan merupakan suatu penentangan dan pengkhianatan kepada pihak Polis Diraja Malaysia. Pihak Polis Diraja Malaysia merupakan pasukan keselamatan yang terbentuk dengan membawa panji Yang Dipertuan Agong. Maka apabila pasukan yang dinaungi oleh Seri Paduka Baginda boleh dihina, dicerca, dipukul, diserang dan dicederakan apakah ianya tidak menggambarkan bahawa perhimpunan haram 28 April yang lalu telah menunjukkan ciri ciri penentangan dan menyerang pasukan keselamatan yang berumur lebih 200 tahun dalam menjaga keselamatan rakyat dan negara.

Tindakan ini boleh dilihat sebagai suatu pengkhianatan dan penderhakaan kepada SPB Yang Dipertuan Agong. Oleh yang demikian apakah Ambiga tidak boleh kita gantung dibawah seksyen 121 kanun keseksaan. Itu yang disifatkan oleh Tok Mad Aziz dalam perbahasan malam semalam di Dewan Rakyat.

Tiba tiba pagi tadi Guan Eng dan kuncunya kata rasis kerana disebut oleh seorang Melayu kepada seorang wanita yang beragama Hindu! Apa punya baghal si papa tetek ni? Apa kah mempertahankan pasukan Polis yang berjasa dikatakan rasis? mempertahan Institusi Raja Raja dikatakan perkauman? Harus diingat bahawa Raja Raja Melayu bukan hanya menjadi Raja kepada orang Melayu semata mata malah iannya menaungi setiap rakyat dalam negara tanpa mengira bangsa, agama dan keturunan! Siapa sahaja yang mengaku rakyat Malaysia perlu taat dan menumpahkan kesetiaan kepada Institusi Raja Raja seperti mana yang termaktub didalam perlembagaan. Apa masaalahnya?

Yang jelas bagi Guan Eng dan DAPig apa jua yang menegakkan Institusi Raja Raja, membela pasukan keselamatan, mempertahankan keamanan dan keselamatan rakyat sebagai rasis! DAPig sekali lagi membuktikan bahawa perjuangan mereka selama ini tidak lari dari asas perkauman! bagi DAPig selagi negara ini diperintah oleh UMNO dan Islam maka senjata rasis ini akan tetap berkumandang! 

Guan Eng sebenarnya juga sedang memain silap mata kepada penganut hindu dan kaum India agar dilihat juara kepada mereka! Guan eng sedang cuba menutup bangkai dan najis yang beliau tinggalkan terhadap kaum India terutama dalam isu Kampung Buah Pala. itu jer..! Guan Eng ingat orang India bodoh ke?

Gantung Ambiga hanya cadangan dari manifestasi yang beliau sendiri cipta! tangan yang mencincang! bahu dia lah yang memikul! Apa yang diucapkan oleh Ahli Parlimen Sri Gading itu merupakan suara rakyat terbanyak yang kahukan negara ini terus kekal aman damai dan makmur tanpa wujudnya sebarang pengkhianat yang boleh menghuruharakan negara...Sayang negara pun salah ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!


3 ulasan:

  1. agaknya depa ni sebelum masuk ke Dewan Rakyat disuruhnya baca Rukun Negara dulu, boleh baca ke tidak.....

    BalasPadam
  2. Kami setju Ambiga dan Guan Eng digantung.

    BalasPadam
  3. Setuju penderhaka seperti
    ambiga dihukum gantung. Mereka yang bersekongkol dengan ambiga juga patut diberi hukuman berat. Ini tanah Melayu cuma sekarang bernama Malaysia. Mesti ingat tu. Kecualilah melayu yang menjadi pecacai, sampai bila hendak sedar diri pun tak tahu. Melayu ada maruah. Islam agama ku.

    BalasPadam