Rabu, 6 November 2013

Lanciau La Karpal..!


Sekali lagi Karpal Singh bertindak biadap..! dulu langkah mayat, selepas tu bertindak mahu menyaman Seri Paduka Sultan Perak, sekarang mahu penghapusan pendaftaran yang berasaskan kaum dan agama..!

Maknanya semua yang menjadi milik Melayu dan Islam bagi Karpal gila babi ini perlu dihapuskan..!!! Atau rasanya Karpal ni dulu yang patut hapus dalam kamus rakyat Malaysia..!!!

Kalau mengikut teori bodoh@bangsat Karpal ni mungkin…

Pengerusi DAP, Karpal Singh digesa untuk mendesak pembatalan pendaftaran pertubuhan seperti Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina (Dong Zong) sekiranya benar mengangkat Perlembagaan Persekutuan.

Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang berkata, perkara itu memandangkan Perlembagaan tidak menyebut berkaitan pertubuhan Cina tetapi menggunakan perkataan 'bukan Melayu' atau 'bukan Islam'.

Sehubungan itu, kata beliau, cadangan Karpal supaya parti politik atau persatuan yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran atau diubah suai adalah tidak masuk akal.

"Kalau dia sebut pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menggunakan nama kaum dihapuskan, kalau hendak guna syarie dan Muslim tiada masalah kerana dalam Perlembagaan memang membezakan Islam dan bukan Islam, Melayu dan bukan Melayu atau bumiputera.

"Namun, dalam Perlembagaan tidak sebut Cina, India, Kadazan dan sebagainya. Kalau mana-mana persatuan guna (nama) Melayu dan Islam boleh, tapi dalam Perlembagaan tak sebut macam Dong Zong, itu kalau nak hapuskan, hapus," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Karpal hari ini menyatakan bahawa parti politik atau persatuan yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran atau diubah suai supaya boleh disertai oleh semua rakyat tanpa mengira batasan kaum dan agama.

Boleh juga baca kupasan Bujai di http://justread-disini

Dasar bangsat tak sedar diri…!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan