Jumaat, 28 Oktober 2011

Jabatan Perutanan Perak Talibarut Nizar Komunis DAPig...!


Apa yang lebih memalukan pencerobohan tanah Hutan Simpan Chikus berkeluasan beribu-ribu hektar itu bukan dilakukan oleh orang luar sebaliknya didalangi pegawai Jabatan Perhutanan.

Menurut Tok Batin Kampung Palawan Chikus, Apong Bahel, penduduk kampung itu telah dihalang dari menjalankan aktiviti pertanian sedangakan tanah itu adalah milik kerajaan negeri untuk masyarakat orang asli bercucuk tanam.

Ketika penduduk kampung berkenaan cuba berbincang dengan Jabatan Perhutanan Negeri, agensi itu melayan mereka dengan teruk sekali malah berkelakuan seperti ‘Gengster’ dengan diiringi pihak keselamatan bersenjatakan senapang dan gari.

Secara logiknya, adakah masyarakat Orang Asli berkenaan adalah tergolongan dalam kumpulan penjenayah atau pemberontak yang memerlukan pihak Jabatan Perhutanan membawa pihak keselamatan dan bersenjata api.

Baca seterusnya di peraktoday disini.

Ini bukan kerja kakitangan awam yang taat dan beretika dibawah Kerajaan Barisan Nasional! Ini kerja kakitangan awam yang menjadi talibarut nizr komunis dan DAPig di Perak! Usaha ini adalah usaha terancang! Usaha ini perlu dipergiat dalam menimbulkan rasa marah kepada Kerajaan BN Perak khususnya dan Kerajaan BN pusat amnya!

Kerja ini dibuat secara bersepadu oleh semua kakitangan yang menjadi talibarut komunis DAPig agar kemarahan rakyat terus marak sehingga menghadapi pilihanraya umum yang bakal berlangsung! Ini kerja anwar, kit sial serta nga dan ngeh di Perak! Nizar hanya lembu cucuk hidung bagi menarik sentimen puak syiah PAS untuk terus menyokong mereka!

Lepas ni mesti ada pembelaan dari puak komunis kepada penduduk orang asli ini! Lepas ini akan ada sidang media! lepas ini mesti ada tuduhan itu dan ini! Kerajaan negeri dibawah kepimpinan YAB Datuk Dr Zamri harus cepat bertindak!


Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. najib dan zamberi takkan nak tidor aje, sebab banyak dilihat kakitangan awam seakan tidak menjalankan tugas untuk kerajaan dan negara , ini seolah olah kerajaan yang ada seakan akan tidak berkhidmat untuk rakyat , sila siasat dan cantas penjawat yang tidak bertanggung jawab itu, gaji depa sapu tapi kerja untuk pembangkang, kalau lawan depa kata ini urusan kerajaan .

    BalasPadam