Rabu, 16 Oktober 2013

Astaghfirullahalazim ~ Latipah Koyak Sudah Jatuh Murtad?


Kalau menurut kenyataan penasihat agama dibawah ni...Latifah koyak sudah jatuh murtad..! murtad maknanya kapir woo..! memain ke isu begini..! bertaubat nasuha la wahai perempuan..!

KUALA LUMPUR 15 Okt. - Orang Islam yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja Roman Katolik dan majalah mingguan The Herald boleh menjadi kafir serta murtad.

Dalam nada tegas, Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut berkata, tindakan mempertikaikan keputusan itu oleh umat Islam sendiri juga mencerminkan akidah dan syariat mereka sesat serta keji dari segi akhlak.

Namun, katanya, kafir dan murtad seseorang itu jatuh sekiranya mereka mempertikaikan dalam keadaan sengaja dan waras.

''Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Mahkamah Rayuan memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam majalah mingguan The Herald.

Nooh menambah, mempertikaikan keputusan itu juga seolah-olah mempersoalkan apa yang termaktub dalam kitab suci al-Quran iaitu Allah hanya untuk orang Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihati seseorang yang beragama Islam dan terpesong dengan mempertikaikan keputusan tersebut supaya segera bertaubat dan kembali kepada Allah SWT.

''Kalau jatuh murtad, gugurlah amalan mereka di dunia dan akhirat. Segala amalan kebaikan tidak akan diterima.

''Oleh itu, mereka wajib segera bertaubat dengan mengucap dua kalimah syahadah dan berjanji tidak akan mengulangi dosa itu lagi," katanya.

Mengulas lanjut, Nooh berkata, beliau telah menjangka keputusan tersebut akan menyebelahi umat Islam kerana faktor agama Islam meletakkan Allah SWT sebagai tuhan yang satu.

Beliau turut menasihati semua pihak agar menghormati keputusan Mahkamah Rayuan itu bagi memastikan keamanan dan ketenteraman kaum serta agama di negara ini terus stabil.


Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Tolomg Majlis Ugama Islam buat report police dan ambil tindakan yang memalukan Ugama Islam. Harap juga agar KDN menarik balik kerakyatannya sebagai Warga Negara Malaysia.

    BalasPadam
  2. Anonymous Anonymous said...
    mungkin belum murtad lagi..

    tapi Koyak ni agaknya dah cuba2 makan Babi..

    Pasaltu mulut cakap busuk/celupar mcm bau babi..takde laki mau dekat..


    pompuan bodoh ni tak habis habis buat benda yg takda faedah untuk melayu/islam..

    elok duduk bangladesh aje..

    BalasPadam