Selasa, 29 Oktober 2013

Jiwa Besar VS Jiwa Kecil @ Sakit Jiwa..!


Takde hal..! kalau benar ucapan beliau begitu mengganggu dan dikhuatiri telah melukakan hati dan perasaan keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan maka YAB Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin telah menunjukkan sikap seorang muslim sejati..! seorang yang berjiwa besar..! seorang yang tahu adab dan sopan dalam kita bermasyarakat…! apa masaalah..!!!

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memohon maaf kepada keluarga Tan Sri Azizan Abdul Razak jika ucapannya tempoh hari mengguris perasaan mereka.

Sebagai umat Islam, beliau memohon maaf walaupun ucapannya pada majlis di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sungai Limau beberapa hari lalu dipetik oleh portal berita di luar konteks sebenar.

"Siapa yang dengar ucapan saya di majlis itu akan memahami apa maksud saya mengenai bajet dan langkah menghapuskan subsidi gula.

"(Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri) Jamil Khir (Baharom) dan (Menteri Besar, Datuk) Mukhriz (Mahathir) boleh jadi saksi apa yang saya cakap hari itu," katanya kepada media selepas mengunjungi Madrasah Mazahirul Ulum di Bukit Choras di sini petang tadi.

Beliau diminta mengulas desakan Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Mahfuz Omar dan anak kelima kepada isteri pertama bekas menteri besar itu, Muhammad Rafi’ie Azizan agar memohon maaf di atas kenyataannya tempoh hari.

Menurutnya, beliau hanya menyebut demi kesihatan, rakyat patut mengurangkan penggunaan gula menjadi punca penyakit kencing manis atau diabetes dalam kalangan rakyat Malaysia.

"Saya hanya menyentuh sekali imbas mengenai Allahyarham Azizan yang yang turut menghidapi penyakit kencing manis dan terpaksa dipotong kedua-dua kaki ketika dimasukkan ke hospital.

"Bukan niat saya untuk merendah-rendahkannya sebab saya kenal dan rapat dengannya. Saya juga beberapa kali melawatnya ketika berada di hospital," katanya.

Bagaimanapun, Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata, memohon maaf jika ucapan itu mengguris perasaan banyak pihak termasuk keluarga Allahyarham.

"Sebagai manusia, kita mungkin tidak terlepas dari kesilapan boleh bermaaf-maafan sesama kita.

"Saya tidak ada niat untuk mengguris perasan sesiapa atau menjadikannya sebagai bahan kempen pilihan raya ini," katanya.

Untuk menguatkan kenyataan itu, beliau meminta pemimpn Pas agar melihat semula video ucapannya untuk mendapat kepastian dan kesahihan mengenai ucapannya itu.

Muhyiddin turut bertemu dengan sekumpulan pemuda Pas selepas menunaikan solat Asar di Masjid Bukit Choras yang ingin mendapat penjelasan mengenainya.

"Saya memberi penjelasan keadaan sebenar dan mereka memahaminya," katanya. -Sinar harian

Yang dibawah ni pulak jiwa apa agaknya? jiwa kecik atau sakit jiwa? 
Keling bunting pun tahu bagaimana hamPAS begitu terdesak hingga tergamak menghina rakyat dan pengundi Sungai Limau..!

Keling paria pun tahu bagaimana hamPAS begitu terdesak lalu tersedak sangup memanupulasi gambar bagi menggambarkan keakraban calon hamPAS dengan aruah..! untuk apa? tidak kah tindakan ini menghina aruah kerana dibabitkan dengan penipuan sebegini?

Kalau benar hamPAS matang dan berjiwa besar maka PAS perlu meminta maaf kepada rakyat dan pengundi di Sungai Limau akan pembohongan dan penipuan gambar tersebut. Kalau matang ler….

Jiwa haramjadah hamPAs matang ker…! natang ada ler...

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan