Khamis, 31 Oktober 2013

Lembu Punya Susu Apsal Muhyiddin Dapat Nama?


Heboh ! apabila YAB TPM Tan Sri Muhyiddin mengumumkan peruntukan kepada sekolah jenis Kebangsaan Cina didalam pilihanraya kecil Sungai Limau. Macam macam yang diperkatakan sehinga mencerminkan kerajaan bukan sahaja tunduk malah sujud berganti ganti didalam marathon menjilat kaki kurap cinabeng sejak dari sebelum PRU13 hingga la yang terbaru semalam.

Takde rupa Muhyiddin diherdik oleh para penyokong kerajaan sendiri! sementara puak pembangkang terus tersenyum sinis memandang tingkah pemimpin BN yang berterusan berkiblat dan mencium tangan cinabeng.

Berlaku adil la..! Muhyiddin siapa dalam pemerintahan kerajaan kita hari ini..! Muhyiddin hanya Timbalan..! Muhyiddin ada ketua yang menitah dan meluluskannya..! Muhyiddin hanya menjadi jurucakap dan kaki serta tangan yang ditugaskan mengendali sebuah Kementerian. Kuasa seorang Timbalan dan para juak Menteri takkan sama dengan kuasa hakiki yang dimiliki oleh bosnya.

Malah kuasa Timbalan dan para Menteri terkadang lebih rendah dibanding dengan para punaisihat@punahsihat yang dari dari dulu duduk berzikir melingkari bosnya. Sesetengah Menteri takkan boleh dapat kemudahan mengatur siapa yang dia mahu untuk diletakkan dibarisan tertinggi Kementeriannya. 

Malah seorang KSU boleh digertak untuk ditukar gara gara mengeluarkan surat terima kasih kepada bekas Menterinya. Kerana apa? kerana bekas Menteri itu masih berfikir yang dia berkuasa dan yang lebih penting dia berkuasa keatas orang yang mutlak berkuasa didalam negara...hebat..!

Bila membentangkan bajet...bukan Muhyiddin yang kita puji..! malah kita semua tak pernah disuruh memakai baju 'i love TPM'. Bukan Muhyiddin dan puanisihatnya yang boleh menentukan seseorang calon 'winable candidate' kepada 'wincable candidate'. Muhyiddin siapa dalam nak menetukan bajet di setiap Kementerian yang dibentang mestilah condong kepada apa yang dia bakal umum dan laksanakan...! Muhyiddin siapa? Muhyiddin hanya orang suruhan..!

Masaalah Muhyiddin ialah dia takde orang yang boleh menepuk ponggong budak perempuan hotel..! masaalah Muhyiddin ialah dia tiada penulis yang bermasaalah dengan bini gara gara selera seksnya sama dengan Anwar Aljuburi. Masaalah Muhyiddin ialah dia tiada think tank yang mampu menasihat untuk terus menjilat cinabeng..! Muhyiddin tak mampu dan tak setanding pun...!

Jauh dari itu Muhyiddin lemah dalam mengendalikan konsert dan hiburan peringkat dunia. Muhyiddin takkan mampu membawa penari dan penyanyi gangnam@jahanam style..! Muhyiddin takkan boleh membawa artis k-pop datang. Muhyiddin old school..! Muhyiddin takkan boleh bawa lembu tidur di kondo..! Itu kelemahan Muhyiddin kerana Muhyiddin takde segala kekuatan dan kehebatan tersebut..!

Apa yang Muhyiddin tahu? baca doa? imam solat? itu budak tahfiz pun kita boleh bayar macam kita bayar budak budak mentah berhingus bekerja di dalam Pemandu. Itu hanya merit..! mudah! tak kira bangsa dan agama..! yang penting merit! 

Jadi berhentilah menyalahkan Muhyiddin hatta para Menteri termasuk yang ajak kita boikot ayam..! kerana apa? kerana mereka hanya kaki dan tangan sementara otaknya ditangan orang lain..! Malah isu cinabeng ni kan boleh kita baca hari ini apabila jawatan Menteri Pengangkutan hanya akan diputuskan apabila kita menerima wahyu selepas mesyuarat agong MCA yang akan datang..! itu cakap siapa? Muhyiddin ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Ni mcm nk sabotj mukris ja...?

    BalasPadam
  2. Saya amat setuju dengan ulasan tuan admin dalam isu ni. Selepas PRU13, saya sering perasan yg PM dan TPM sering beri statements yang kontra.
    Contohnya, PM akan cakap yg kita nak maju di peringkat dunia jd mesti kukuhkan penguasaan B.Inggeris tp langsung tak sentuh ttg perlunya fasih B.Melayu. Sepanjang bulan Oktober bulan mendaulatkan B.Kebangsaan pun PM tak sentuh.

    Tp TPM akan sentiasa sentuh ttg perlunya penguasaan bahasa dalam kedua-duanya. TPM jg sering sentuh ttg menggalakkan sekolah agama and the like.

    Ntah-ntah memang betul apa yg setengah analyst (tak bertauliah) duk sebut bahawa tak lama lg TPM akan diminta untuk kosongkan kerusinya.

    harap-harap idok lerr...

    BalasPadam
  3. Ntah la,tapi saya minat dgn ketokohan Tan Sri Muhyiden Yassin.Biodatanya,pengalaman beliau semasa mentakbir kerajaan negeri johor(Rizab negeri johor mencecah Rm 500 juta/USD 1-Rm2.50).Banyak lagi.Tolong cari di google.

    BalasPadam