Jumaat, 19 Disember 2014

Bangang Bangsat..!


Ini ler jadinya bila komunis bangsat@bangang yang juga 'father' kepda penganut kristian mempunyai kuasa..! Melayu Islam dalm PAS, PKR dan DAP mana pergi maruah kamu? 

Selain berjaya sebagai penjual agama, kamu juga bakal dikenang sebagai barua penjilat kapir komunis..! Taraf bangsat yang bangang..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Kerajaan DAP Pulau Pinang dilihat semakin hampir untuk ‘menyekat’ terus perarakan Maulidur Rasul yang menjadi tradisi sejak lebih 20 tahun di negeri ini apabila menggugurkan acara itu untuk tahun kedua berturut-turut.

Keputusan itu menurut Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Abdul Malik Abul Kassim sebagai langkah ‘penambahbaikan’ oleh kerajaan negeri pada tahun depan.

Katanya, perarakan yang menjadi kelaziman ketika sambutan berkenaan tidak akan dilangsungkan sebaliknya digantikan dengan tazkirah, solat sunat duha, selawat dan berzanji.

Menurutnya, keadaan itu sama seperti tahun lalu apabila peserta perbarisan hanya berjalan dari Padang Kota ke Dewan Sri Pinang yang terletak bersebelahan dan tidak membawa sepanduk sambil berselawat.

Ditanya tentang keputusan itu mungkin dilihat sebagai cubaan kerajaan negeri untuk menghapuskan amalan berkenaan, Abdul Malik berkata, isu berkenaan tidak timbul malah perubahan yang dibuat adalah untuk kebaikan semua pihak di negeri ini.

“Jangan hanya tengok di Pulau Pinang sahaja (‘sekatan’ per­arakan) sebaliknya negeri-negeri lain juga. Kita mahu perarakan yang panjang dan lama digantikan dengan pengisian lain,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. Katanya, acara pada 3 Januari itu nanti akan bermula di Vision Park di Kepala Batas serta dijangka disertai 55 kontinjen daripada pelbagai agensi kerajaan sebelum menuju ke Masjid Abdullah Fahim yang menjadi lokasi sambutan serta akan dirasmikan Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mohd. Rashid Hasnon.

Sementara itu, Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) dalam reaksinya menyelar keputusan Kerajaan DAP Pulau Pinang sambil menyifatkan ia sebagai provokasi terbaru terhadap umat Islam di negeri ini selepas Ketua Menteri, Lim Guan Eng membenarkan kalimah Allah digunakan oleh masyarakat bukan Islam di negeri ini.

Presidennya, Rahmad Isahak berkata, beliau tidak bersetuju dengan keputusan berkenaan kerana perarakan itu tidak mengganggu penganut agama lain di negeri ini selain umat Islam di negeri ini boleh menerima dan menghormati apabila perarakan sempena perayaan keagamaan kaum lain seperti Cina dan India dilangsungkan. “Sepatutnya acara perarakan sempena Maulidur Rasul dikekalkan walaupun laluannya tidak ditambah tetapi tidak perlu dipendekkan.

Tindakan ini seolah-olah mencabar masyarakat Islam di negara ini dan adakah kerajaan negeri tidak sedar ini negara Islam,” katanya.

Menurutnya, keputusan ber­kenaan tidak adil kepada orang Islam di negeri ini dan dibuat secara tergesa-gesa dan menunjukkan kerajaan negeri yang tidak sehaluan dengan Kerajaan Persekutuan membuat keputusan yang tidak matang.

Utusan.

6 ulasan:

  1. Gambar yang menunjuk orang yang digari sebenarnya adalah pejuang menentang kaki rogol Melaka Rahim Thamby Chik. Kalau semua di putarbelitkan oleh orang2 melayu ,maka otak mereka macam mana nak stabil.............

    BalasPadam
  2. Syabas Lim Guan Eng , Pemimpin dunia kalau tak takut majoriti orang2 Gila Talak.

    BalasPadam
  3. sebenarnya inilah gambar perogol otak melayu. bijak ambil peluang politik. bila rasa diri dah besar. terserlah angkuhnya.

    BalasPadam
  4. Seharusnya semua orang Islam menyaman Kerajaan Pulau Pinang kerana mendiskriminasikan penduduk PP.

    Orang Hindu boleh berarak dengan Thaipusam dan orang Cina dengan beberapa hantu yang mereka puja manakal orang Islam dilarang....

    Ayoh ramai kita "kerjakan" kerajaan Pulau Pinang dan "paksa"mahkamah untuk membenarkan perarakan tersebut...Kan sekarang sama rata liberalisma.....Amcammm ada bran???

    BalasPadam
  5. Mereka LUPA tujuan kafir laknat ! Dalam ketegasan memegang kuasa, siapa di tolak terus ?

    Berbeza dengan kaum mereka sehingga sebahagian nya berani melangkaui batas, provokasi menjadikan Malaysia itu 100% bakal milik mereka, stail BAPA nya di Singapura sehingga melayu itu tidak bersuara lagi...

    Terlalu ramai pengkhianat dalam Bangsa Melayu, subur macam cendawan sekarang. Umno tidak risau ke ? Ada yang sudah angkuh, sombong diri, berani mengkhianati dan menghina akar umbi sendiri, selama ini yang memegang kukuh, memberi nutrien "pokok" kedudukan mereka di puncak untuk terus berkuasa dan mentadbir secara tradisi agar waris mewarisi demi bangsa, agama dan negara.

    Zaman Portugis, Kesultanan Melayu Melaka telah di halau sehingga melarikan diri ke Riau. Demi Melayu dan Tanah Melayu, mereka tetap berusaha balik ke tanahair tercinta balik ke Johor setelah berjaya berkerajaan di Riau dan menyebar ke Kalimantan,Sulawesi dan Sumatera sehingga Belanda dan Jepun datang berbuat perkara yang sama, menjajah dan menghancurkan. Islam juga bergemilang di sana sehingga kini. Sejarah Melaka itu sudah tentu berterusan melangkaui sempadan Selat Melaka jika Indonesia itu tidak menjadi republik. Maka "minangkabau" itu satu pertembungan budaya Hindu Jawa dan Melayu Islam, mengelak pertumpahan darah sesama sendiri setelah bermuzakarah; yang akhir nya di persetujui bersama, dengan mengganti dan di wakili pertarungan kerbau kecil belum bertanduk yang di pasang tanduk buatan (milik Melayu) dan kerbau besar bertanduk asli (milik Melayu Jawa). Akhir nya kerbau Melayu menang lalu di sasilahkan minang(menang) kabau(kerbau), hingga kini di kenali Minangkabau. Betapa tiada pertumpahan darah bila kewarasan itu menggantikan bisikan syaitan ! Itu lah kesatuan acuan Melayu apabila "Islam" itu di patuhi.

    Kini Melayu Malaysia cuba di jajah lagi dengan cara sama, cara tali barut. Melayu berpecah belah "alunan" tali barut ( sekarang jenis munafik) dan sentiasa menimbulkan isu-isu pettelagahan agama dan politik akibat rasukan umpan kemewahan dari "pihak-pihak berhati tersirat" ...

    Masihkah Melayu tidak sedar dan lupa dan tidak ingin lagi beriktibarkan sejarah nya ? Tamadun Melayu itu menggerunkan penjajah. Perkasakan lah!

    Ingatlah. Masa hadapan Melayu itu tertakluk di tangan sendiri. Kenapa rela urusan mutlak di campuri unsur asing ? Kenapa Amanah Allah di mungkiri ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dengan buah fikiran maae. Ayuh mulakan memboikot perniagaan cina.

      Padam