Jumaat, 26 Disember 2014

Makin Teruk Sakit Pudin Ni..!


Semakin intim hubungan Pudin dengan puak babiga nampaknya semakin menjadi jadi sakit yang dihidapi olehnya..! Terbaru Pudin meroyan dengan kos yang dibelanjakan untuk mengadakan program selawat Rasul dimalam tahun baru 31 haribulan nanti..!


Selawat itu bagus tetapi lebih baik perbelanjaan besar untuk majlis itu digunakan bagi membantu mangsa banjir, kata bekas timbalan menteri pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah. – Gambar fail The Malaysian Insider, 25 Disember, 2014.Selepas Perbadanan Putrajaya dan Ambank Group mengumumkan pembatalan konsert sempena sambutan tahun barunya bagi menghormati musibah yang menimpa mangsa banjir, program selawat besar-besaran di Dataran Merdeka pula jadi sasaran. 

Bekas timbalan menteri Datuk Saifuddin Abdullah berkata, peruntukan untuk menganjurkan program yang dinamakan Malam Cinta Rasul itu, dijadualkan bermula pukul 9 malam 31 Disember ini, lebih baik disalurkan bagi membantu mangsa banjir. "Selawat itu bagus. Tapi kalau duit untuk belanja majlis selawat besar-besaran diguna bantu mangsa banjir, mungkin lebih bagus," katanya menerusi akaun Twitternya @saifuddinabd hari ini.

Apa yang Pudin ni rapekkan..! Program selawat dan berdoa ni program agama..! memang Pudin bermasaalah dengan program ni nampaknya..! Program ni tak pulak mengambil hak para mangsa banjir..! 

Malah peruntukan mangsa banjir dan urusannya memang ditanggung oleh kerajaan Barisan Nasional selama ini sejak dulu, kini dan selamanya..! 


Program memuliakan Rasullulah dengan berselawat seperti mana yang dianjurkan oleh agama..! Apa masaalahnya..! Selain itu, didalam program murni ini akan dibacakan doa khusus untuk kesejahteraan mangsa banjir dan keseluruhan umat Islam didalam negara ini..! Apa masaalahnya..! Kesejahteraan negara bermakna kesejateraan Pudin dan sekutu jahatnya juga akan menerima tempias darinya..! tak nak sejahtera ke..!

Tambahan lagi kalau majlis itu nanti mengadakan program pungutan derma yang bakal didermakan kepada para mangsa banjir..tak ke ianya membantu mereka? Pudin reti ke?

Sebenarnya puak pembangkang haram jadah ni memang takkan senang dengan program agama umat Islam dan program mulia lagi murni yang dijalankan ini bukan sahaja insyaAllah akan mendapat keberkatan malah mengundang sokongan dan dokongan rakyat terbanyak yang mahukan hidup sejahtera, aman dan sentosa..!

Itu yang Pudin dan puak jahatnya takutkan..kan..kan...kan..!!!


Lu FIkir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Kalau pudin nk org islam rakyat biasa sponsor pun ramai yg sanggup. Pudin ko ingat bab keagaman rmai yg snggup derma duit. Itu yg ko lupa. Yg derma mangsa banjir pun kta bgi. Kta tk heboh satu dunia nk gi duit. Ko tk nk dgr salawat ko pi jauh2

    BalasPadam
  2. Jika jiwa dibayangi oleh roh KETUM buat apa pun serba tak kena. Berhenti sahajalah dari dibelenggu oleh kekecewaan.

    BalasPadam
  3. Dia dengan ambiga langsung tidak membantu ! Kokok berderai-derai, salahkan itu dan ini umpama hero superman dongeng !

    Kenapa beliau tidak isytihar masuk saja kem pembangkang ? Ambiga pula beritahu Melayu jangan kacau kristian sebelum ini. Siapa kacau siapa ? Ini lah retorik keangkuhan...

    BalasPadam
  4. Pudin ni ada masalah dengan Islam dan program2 Islamik ke. Lain macam je bunyinya. Dah berenti salawat ke mr pudin?

    BalasPadam
  5. Padal selangor jadi hub ternak babi si Pidin ni tak mahu komen ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iyela betul tu pasal kes kandang babi terbesar tu xde pulak dia nak melalak minta di batalkan! Tapi pasal Malam Selawat dia sibuk pulak nak tegur!!
      Kenapalah UMNO xnak batalkan keahlian dia dr UMNO, jgn kerana dia seorang semua di palit sama..

      Padam
  6. Pudin nk minta duit tuk buat mlm cinta babiga tak dapat kot...tu yg meroyan

    BalasPadam
  7. Orang UMNO kalau dah kena tolak dengan rakyat .. nilah contohnya ...

    BalasPadam