Sabtu, 23 Mei 2009

Macam-Macam BABI ada...


Macam-macam BABI ada... itu mungkin boleh kita simpulkan apabila menatap gambar yang ada.
Begitulah gambaran pandangan yang berbeza dari manusia yang pelbagai latar belakang budaya dan agama kepada binatang najis muhallazah ini. bagi kita umat Islam jelas bahawa ianya HARAM malah kalau tersentuhnya pun mesti disucikan dengan air yang bercampur dengan tanah.

Masyarakat kita meletakkan babi sebagai binatang yang jijik dan keji, itu sebab kalau di kalangan rakyat kita marah dan bermulut celupar maka perkataan babi terpacul dari mulut sebagai ayat maki. Tentunya perempuan yang mendokong babi itu tidak akan memilih babi sebagai kata-kata maki. Apapun sebagai orang Islam hukum BABI ialah NAJIS dan HARAM bagi kita untuk menikmati dagingnya. Itu jelas...samikna waataqna..InsyaAllah.

Selain dari hukum agama yang menetapkan begitu, babi juga dikenali kerana sifat kotornya, malah dalam diri babi itu sendiri terdapat cacing yang kalau dimasak dengan suhu yang tinggi pun virus itu tidak akan mati. Diberitakan bahawa cacing pita yang terdapat dalam babi itu boleh mendatangkan tidak kurang dari 50 penyakit, selain itu ia juga menyebabkan si pemakan akan mendapat semula penyakit lama yang pernah beliau hidapi mahupun keturunan terdahulu.

Apa yang lebih teruk dari itu, saintis telah membuat penyelidikan bahawa babi melalui kerongkongnya berupaya untuk memproses virus baru untuk menjadikannya wabak bagi menyerang haiwan atau manusia yang lain. Itu sebab wabak Influenza A H1N1 yang menyerang dunia hari ini di kenali sebagai Swine Flu kerana diawalnya ia hanya menyerang babi tetapi telah berjaya diproses menjadi virus baru yang merbahaya hingga menjadi pendemik kepada dunia.

Diberitakan bahawa pendemik yang pertama telah berlaku dalam tahun 1918, apabila wabak yang berpunca dari babi ini dikenali sebagai Spanish flu telah meragut nyawa lebih dari 20 juta manusia di seluruh dunia. Hari ini apa yang kita namakan sebagai Influenza tahap A (nak jaga imej babi) dan bukannya B atau C yang kurang berbahaya, serta H1N1 ini dilaporkan seakan-akan sama dengan wabak yang berlaku dalam tahun 1918 itu. Apa yang membimbangkan WHO dan masyarakat dunia ialah sehingga kini vaksin sebenar bagi membunuh kuman atau virus ini masih belum dapat ditemui, yang ada hanya lah penawar bagi mengurangkan sakit sekiranya belum serius menyerang...Persoalannya pula satu dunia juga tahu bahawa yang menjadi punca kepada pendemik yang menakutkan ini ialah babi tetapi kenapa ianya seolah-olah tidak mahu disentuh dan di kaitkan akan kewujudannya...kenapa? Apa specialnya babi-babi ni...?

Tentulah special kerana dalam dunia ini hanya umat Islam sahaja yang tidak memakannya sedangkan masyarakat dunia begitu menggemari dan 'gian' akan kenikmatan dagingnya. Kesatuan Eropah (25,704 B) dan US (2,823 B) merupakan pengeksport babi terbesar di dunia dengan nilai anggaran dagangan lebih 28 Bilion US Dolar pada tahun 2007 diikuti oleh Kanada dan Mexico. Ini lah yang menjadi sebab kenapa Yahudi begitu bersungguh-sungguh untuk mengekalkan penternakkan ini wujud dan terus berusaha untuk mewujudkan barang-barang keperluan bagi kegunaan manusia hasil dari produk binatang haram ini. Bagi Yahudi jawapannya mudah kerana tugas untuk menyesat dan merosakkan akidah umat Islam perlu terus mereka jalankan. babi betul lah babi-babi ni...

Semangat babi ni nampaknya tidak hanya berlaku dikalangan Yahudi dan negara luar malah ianya boleh dilihat di dalam negara. Sikap penternak yang membelakangkan undang-undang dengan mewujudkan penternakkan haram binatang haram ini jelas membimbangkan. Sikap peniaga babi yang menjual babi hidup ke Singapura juga perlu dipantau kerana najis-najis yang bertaburan sepanjang lebuh raya dan mencemar alam sekitar selain kotor dan boleh mengundang penyakit perlu diberikan perhatian serius pihak berkuasa.

Semangat babi ini juga nampaknya menyerap ke kalbu dan sanubari pihak penguasa, contohnya Kerajaan PR di Selangor dilihat begitu teruja dan bersemangat dalam menambah biak penternakkan babi. Malah Kajian dan Teknologi terkini akan dibawa masuk. FDI La katakan... Kedah juga tersasul untuk mengikut langkah tetapi mungkin tersedar dek bau busuk dan kotornya binatang ini yang boleh menyebabkan mereka terpalit sama. Nasib baik... Perak dan Negeri sembilan merupakan kubu kuat babi di dalam negara setakat ini. Kalau dibenarkan parti babi wujud rasanya Presiden dan Timbalan Presiden mesti datang dari penternak dan penjual babi dari dua negeri ini. Dah dasar BABI...makan babi, tido babi, hidup babi, nak buat macam mana!

Malah yang lebih teruk dan membimbangkan ialah kewujudan JIWA-JIWA BABI dikalangan rakyat telah mula menular dan membimbangkan. mungkin belum sampai kepada tahap wabak tapi simtom-simtom nya telah mula kelihatan. Dengan kewujudan puak-puak pelampau yang sentiasa membawa penyakit bagi merosak dan memusnahkan perpaduan dalam negara. Puak yang hidup hasil dari dasar baik dan bijaksana BN selama ini akhirnya memproses virus dan menyebar wabak dengan mengatakan nagara ini mengamalkan dasar perkauman dan membunuh etnik. Mengkhianati negara dan menderhaka kepada Raja. Puak yang merasa diri lebih Islam dari orang lain rela dan bersedia menggadai agama untuk ditunggang dan di kuda oleh puak-puak yang semakin terserlah wajah, hati, jiwa, perkataan dan perbuatan komunis.

Ini lah keadaan kita orang Islam dan melayu hari ini, kita di serang dari luar dan dalam sama ada binatang babi itu sendiri, mereka yang mengaut keuntungan lumayan hasil dari perniagaan babi, mereka yang ingin merosakkan akidah umat dengan najis babi atau penternak dan peniaga babi. Apa yang lebih malang ialah kewujudan jiwa-jiwa babi yang menjadi perosak kepada agama, bangsa dan negara. Dan lebih dikesalkan ianya diterajui oleh mereka yang mengakui bahawa BABI itu NAJIS dan HARAM tetapi menyuburkannya dalam hidup seharian....

Fikir-fikir lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan