Ahad, 10 Julai 2011

Kematian Baharudin...Syahid Atau Mati Katak?

















Sebentar tadi, jenazah Allahyarham Baharudin bin Ahmad, 55@56@59 tahun, (sebab sering berubah ubah) telah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam AU4 Keramat setelah disolatkan.

PAS melalui anak didik tersayang nik najis si Husam Kusam@Masam diberitakan meminta pihak KDN bertanggungjawab atas kematian Baharudin. Baharudin merupakan suami kepada Ketua Wanita PKR Setiawangsa, Rusni Melan.Baharudin meninggal selepas pengsan di perkarangan KLCC dan disahkan meninggal di HKL.

Berbondonglah ketua ketua pemberontak datang dan menziarahi simati...tak terlepas si babiga yang mendoakan 'kesejahteraan' baharudin diikuti oleh anwar pandykutty dengan memakai pendakap leher serta beberapa ekor lagi ketua pemberontak.

Yang menariknya disini ialah PAS begitu berkobar kobar membela kematian suami Ketua Wanita PKR Setiawangsa ni sedangkan PKR tidak sedikit pun membuat kenyataan berkenaan dengannya...DAPig? lagi lah senyap sebab yang mati bukan Beng Hock atau Kugan!!!

Agaknya apa status Baharudin ni? apakah Baharudin dianggap syahid oleh PAS? kalau syahid kenapa pulak jenazahnya dimandi dan dikapankan? Kenapa tak buat macam pengganas Ibrahim Libya dan pengikutnya di Memali dulu?

Atau PAS akan 'mensyahidkan' kematian Baharudin selepas ini dengan menganjurkan Inquest dan Suruhanjaya Diraja seperti mana Beng Hock dan Kugan?

Atau PAS tahu bahawa Baharudin memang ditakdirkan mati!!! cuma matinya tidak diatas tilam dirumah atau sedang menjolok buah jambu di kebun! Lebih memusykilkan ialah kematian Baharudin dipolitikkan oleh PAS dengan mendakwa Baharudin mati semasa terlibat didalam perkumpulan pemberontak yang menentang kerajaan Islam...Menentang ululAmri!

Kalau macam tu mati apa namanya???

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

20 ulasan:

  1. Mati Katak!!!!

    BalasPadam
  2. KAN POLIS DAH BAGI AMARAN LEBIH AWAL..MAKNANYAA MATI KATAK LE...

    BalasPadam
  3. Al-Fatihah kepada si mati. Tp sayangnya, kematian yg sia2. Kpd yg masih hidup, bykkan beramal dan memohon keampunan drp-Nya. Semoga kita dimatikan dlm keadaan beriman. Amiin.

    BalasPadam
  4. kematian manusia yang tahu hanya Allah. bila dan ketikanya. dalam kes ini dah tau umo dah lanjut dah tu tak berapa kuat duk je la di umah kan selamat. ni tak, nak gak berasak2 bersesak2 dgn orang yang ramai. kalau dah gitu orang sihat pun boleh jatuh sakit. kena terima ketentuan Allah. tapi mati yang sebegini bukan syahid jgn di salah guna plak

    BalasPadam
  5. Jgn la salah orng lain, ceermin diri sebelum salahkan org lain.
    PAS memamg pakar tarik kaki org.
    Gunakan iman sebelum cakap.
    Simati ni tentu tahu apa yg terjadi.
    Dah kena public canning.

    BalasPadam
  6. Mati begini, bukannya syahid tapi mati sia-sia (ini pun bdah bagus). Entah-entah mati kufur, kerana tidak mensyukuri nikmat Allah swt atas keamanan, kesejahteraan dan hidup yang yang disediakan dan diberikan. Lebih teruk, klu mati kafir sebab membela si kafir laknat, penzina, peliwat dan puak yg kononnya islam utk menyelewengkan agama bg mencapai matlamat politik

    BalasPadam
  7. Mati katak puru... Nak tahu kena tanya orang yang mandikan mayat dia...selalu boleh tengok masa kita mandi mayat. Sama ada amalannya baik atau azab menanti. Siapa yang mandikan? Adakah ustaz dari Bersih si AMBABIGA atau dari DAP ustaz Ng Kam Bing. Co citer...

    BalasPadam
  8. Tadi aku pon singgah ke sana atas urusan tugas....mcm sialan jew puak dia org ni...mentang2 la korang tau aku sape...ko amik gambar aku, pastu time aku lalu ade la sorang pempuan ni umur dalam 40 an, pakai jubah, bertudung labuh..boleh di sentak payung kat kepala aku!!!macam sial la pempuan ni!!!ku tanhye kenapa buat??boleh dia cakap sorry...eshhh..nak jew aku ckap ko ni pakian je jubah, bertudung lbuh, tpi perangai mcm syaitan..aku ckap ALLAH akan balas apa yang ko buat!!!!!harap ko dan kuncu2 ko akan di beri BALA yang besar!!!!!FUCKATAN!!!!TAKBEER!!!

    BalasPadam
  9. la...matii katak....aa tu. sapa suruh pi dok d tempat ramai. dah tua dok rumah jaga cucu lebih baik. baru tau mati tengah jalan tua tak sedaq diri, tak bersyukur negeri aman, rezeki murah, makan cukup, tidoq nyenyak dal lain lain lagi kebaikan yang di bawa kerajaan. Tak puas hati. Dah mampus, bukan mati tau, baru puas hati. Bini yang hidup sedaq lah diri, bersyukur kapada ALLAH......dengaq tak aku kata BERSYUKUR KAPADA ALLAH HIDUP DI NEGARA MALAYSIA BERTUAH NI..... INGAT NI WARNING TUHAN... TAK BERSYUKUR KALU HANG YANG MASIH HIDUP TU PUN AKAN GOAL TAK LAMA LAGI... INGAT INGAT BERSYUIKURLAH

    BalasPadam
  10. YANG DOK KOMEN PASAL MATI KATAKLAH MATI KATAK PURU NI..KENAPA??? MATI KERJA ALLAH SWT...
    KAMU YG KOMEN ARWAH BUAT APA... CARI DOSA FREE.
    CELAKA SUNGGUH HANG PA NI!..AKU DOAKAN ALLAH LAKNATKAN KAMU SEMUA YG CELAKA NI..
    BASTARD PUNYA MANUSIA YANG PERNAH AKU TENGOK.

    BalasPadam
  11. mati ketika memberontak untuk jatuhkan kerajaan islam yang dipimpin oleh seorang islam, untuk menaikkan seorang yang 100% menyokong murtad bg nik aziz confirmla syahid tapi pada aku mati katak je. Byk orang islam mati dan ada yang ingin mati ketika menziarahi kaabah rumah Allah tp dia mati sbb nak berkumpul di stadium merdeka nak hormat pada stadium merdeka..klu nik aziz kata syahid maknanya lps ni ramai la akan pergi menziarahi stadium merdeka..siisteri harus bertanggungjwb membawa suami yang sakit untuk melihat stadium merdeka..

    BalasPadam
  12. MATI BONTANG..MATI CARI CARI SENDIRI TU BROO

    BalasPadam
  13. Aku pon rasa gitu..bukan syahid..Kalu syahid depa dah kebumi pakai baju kuning..tak payah mandi..sebab dah mandi dgn air polis..
    Alfatehah semoga dirahmati allah

    BalasPadam
  14. Tazkirah ptg Ahad. Mati syahid terbhgi kpd 3. 1. syahid dunia akhirat atau syahid makrikah yaitu mati dlm perang membalun kafir harbi. Bila mati ditanam tanpa dimandikan, dikapankan dan disembahyangkan. 2. Syahid akhirat, yaitu diberi darjat syahid atas kematiannya di ahirat nanti kerana beberapa sebab. Imam Al Qurtubi memfatwa kan 40 bahagi org yg mati syahid akhirat. Antaranya mati,hari jumaat, bersalin taun, lemas, dlm musafir yg harus, didzalimi, terkejut dam banyak lagi. Boleh lihat dlm Kasyful Ghaibiyah krngn Sheikh Daud Al Fathoni. Walau bagaimana pun mayat syahid akhirat hendaklah dimandikan, dikapankan, disembahyangkan dan ditanam spt biasa. 3 Syahid dunia yaitu org yg pergi membalun kafir harbi kerana dunia bukan kerana Allah s.w.t. Jika ia mati hendak lah disempurnakan spt syahid makrikah krna tiada org tahu apa niatnya. Terserah kpd Allah s.w.t. membalasnya diakhirat nanti. Diharapkan semoga Al marhum Baharudin termasuk dlm kalangan org mendapat syahid akhi rat sekiranya kematiannya disebabkan oleh serangan jantung kerana ia adalah kematian mengejut spt yg difatwakan oleh Imam Al Qurtubi, walaupun almarhum terlibat dlm demo menentang pemerintah islam. Wallahua'lam.

    BalasPadam
  15. Kalau dibuat survey, yang banyak mati dijalanan adalah k*t*k .......

    BalasPadam
  16. korang ni sape la nak tentukan orang mati syahid ke mati katak ke. kerja Allah semua tu. korang yang hidup ni teruskan je amalan, harap2 tak mati sia2 je nnti. :)

    BalasPadam
  17. astaghfirullahalazim...ada gak jantan cm nie..minta2 bukan jodoh aqu..
    jahatnye bahasa..
    ko dpt ape ko maki n sumpah orng...pndai ko buat hukum sndiri..
    ko tau hukum hudud x?ko islam ker?
    berakal katak berjiwa kera.

    BalasPadam
  18. mulot jahat la ko mamat!jaga sikit bahasa ko!cibai

    BalasPadam
  19. eh ko dapat per ek ko maki2 orng?bnyak bnyak duet ko dapat kan..ker ko dapat naik pangkat..hauhauahuahau.paria la ko

    BalasPadam
  20. Itu terserah pada yang maha berkuasa..., tapi pada aku mati KATAK...

    BalasPadam