Selasa, 12 Julai 2011

Sejak Bila Paria Buat Jalan Ni Jaga Suhakam?



























Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) Muhammad Sha’ani Abdullah mengencam kekerasan dilakukan polis semasa bertindak menangkap peserta Himpunan Bersih 2.0 sambil menyifatkan ia pencabulan hak asasi manusia.

“Ini adalah isu yang besar, semua mangsa harus tampil ke depan dan kemukakan aduan secara terus supaya kita boleh memperkukuhkan bahan bukti yang diperoleh.

Sejak bila ni? sejak bila pulak yang mengawal keadaan, yang menegak keadilan, yang menjaga ketenteraman dihukum bersalah!

Sejak bila ni? sejak bila pulak yang merusuh betul? yang yang memberontak benar? yang menentang YDP Agong dan membuat huru hara dibela?

Gila..gila! ini semua sebab nuar brahim la ni...! Ni sejak bila pulak paria JKR yang buat jalan sebok jaga Suhakam? Ni lagi gila...gila babi...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Sejak bila

4 ulasan:

  1. dah nama dia penyokong persatuan haram bersih. apa lagi, kasi hantam la sama polis. kalu polis tak bertindak, salah. bertindak pun salah. maki hamun orang jer pandai. cuba selidik latar belakang dia, tak buat salah langsung ka?

    bab tunjuk orang salah memang handal la. marina mahathir pun kata dia betul pasal pi join demo. semua orang rasa depa betul. mana ada orang rasa dia buat salah. orang lain jer kata kita salah pasal tak ikut cara depa buat.

    BalasPadam
  2. Hanya di Malaysia suara majoriti rakyat Malaysia di ketepikan dan suara suara sumbang macam pencacai dan penyokong peliwat di berikan layanan yang baik, sedang sang peliwat tidak pun mewakili rakyat majoriti Malaysia cuma dia berlakon sahaja yang konon nya rakyat menyokong nya sedang rakyat Malaysia mana yang hendak sokong peliwat menjadi ketua negara?

    Allah masih sayangkan bumi Malaysia yang bertuah ni dan kebenaran telah timbul cuma kekadang kita alpa dan mudah lupa....

    BalasPadam
  3. ANAK BUKIT HIJAU12 Julai 2011 7:26 PTG

    Salam PM.

    Seorang teman baru telefon memberitahu aku bahawa apabila kita yang terlibat atau terperangkap dalam rusuhan atau perhimpunan haram pihak insuren sendiri tidak akan memberikan apa-apa pampasan atau bayaran, kiranya kenderaan kita dirosakkan atau dibakar atau nyawa kita sekalpun melayang.

    Betulkah maklumat ini ?

    Kalau betul bermakna mati katak lah dan rugilah semata-mata, jawabnya bagi yang menerima musibah dalam rusuhan.

    Tak betullah kalau PDRM juga hendak dihukum.

    BalasPadam
  4. memang gila lah! PUAK KELING NE, DAH MACAM2 DAH TAK SADAR DIRI. JAGA2 DENGAN KELING KERISTIAN NE, DI BAYAR DUIT UNTUK MEMPORAKPERANDAKAN KEADAAN. YANG HINDU PUN SAMA. PUKIMAK KELING NE!

    BalasPadam