Isnin, 11 Julai 2011

Kerajaan Jangan Jadi Bodoh...! Hak Majoriti Yang Utama!!!


Ada 4 jenis manusia dalam dunia ni...

Pertama - Golongan Yang Tahu bahawa dirinya Tahu...Ini jenis orang berilmu, selagi dia tak sombong dan lokek dengan ilmunya maka kita bertuah berdamping dengannya!


Kedua - Golongan Yang Tahu bahawa dirinya Tak Tahu...Ini jenis orang yang insaf dan sedar diri, tolong dan bantu dia jika memerlukan pertolongan!

Ketiga - Golongan Yang Tak Tahu bahawa dirinya Tahu...Ini jenis orang yang lupa, leka, alpa dan lalai... Tolong ingatkan dia! Tolong sedarkan dirinya!


Keempat - Golongan Yang Tak Tahu bahawa dirinya Tak Tahu...Ini jenis orang yang bodoh! dungu! malah berlagak sombong dengan kebodohan dirinya... Jenis ini hanya taufik hidayah Allah sahaja yang boleh merubah diri mereka!

Kalau setakat Polis ke Hishammuddin ke tak payah buang masa! Tak payah nak berhujah lagi dengan puak bodoh@bangang nih...! Dah jelas bahawa perhimpunan 9 Julai tu haram! Perhimpunan haram yang menimbulkan huru hara! Perhimpunan yang memperlihatkan semangat pemberontakan dikalangan anak anak haram!


Jadi asas kepada tindakan pihak Polis yang dilihat begitu lembut...baik dengan menangkap dan menyediakan makan, minum, menyediakan tempat sembahyang dan layanan kecemasan bagi mereka yang cedera atau sakit. Malah di Jinjang dimana tempat 'VIP VIP' ni ditempatkan siap order makan nasi kandar lagi!!! Yang itu mereka tak bangkit kan...!

Soal berapa ramai anggota Polis yang menahan lapar dan dahaga hingga ke petang melayan dan mempastikan pemberontak pemberontak, penderhaka dan petualang bangsa dan negara ini agar dapat terus hidup dan terjamin selamatnya! Itu bukan soal mereka...!


Bagi mereka bagaimana isu perhimpunan kotor lagi haram mereka pada 9 Julai tersebut mampu memberikan milage politik sebelum, semasa dan sesudah perkara itu berlaku!!! Itu yang amat penting! lebih penting dari tuhan seru sekian alam!!!

Maka hari ini, kerajaan terutama pihak Polis tak perlu lah buang masa dengan melayan segala macam laporan polis yang mengatakan mereka dikasari, tangkapan mereka tidak sah dan banyak lagi kerana ianya tidak akan berkesudahan!!! Itu lantak dia orang la...!

Yang penting sekarang...bila AG nak dakwa mereka ini! bila AG nak dakwa perusuh! pemberontak! penderhaka! dan pencetus huru hara ini...Itu soalnya sekarang dan itu ialah HAK MAJORITI RAKYAT!!!

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan