Selasa, 12 Julai 2011

Kerajaan Kebajikan...BN Dah Lama Buat...!


Kementerian Kesihatan bercadang melaksanakan kawalan harga ubat di pasaran bagi memastikan ia mampu diperoleh segenap lapisan rakyat, kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata kementerian kini dalam proses mengumpul maklumat untuk mendapatkan mekanisme yang sesuai dalam menetapkan harga ubat dengan mengambil kira kepentingan rakyat dan industri yang terlibat.

Elok la kalau begitu...hari ini kalau kita lihat pengeluar ubat seperti tiada batas nak meletakkan harga ubat mengikut tekak mereka...kesannya ubat ubat dijual dengan harga yang cukup tinggi!

Yang jelas terbeban dengan harga ubat yang tinggi ialah golongan berpendapatan rendah dan sederhana...pendek kata ubat dah jadi barangan keperluan mengikut kasta!!! yang miskin telan panadol laa. demam panadol! sakit kepala panadol! sakit tekak panadol! sakit sendi panadol! hidup mati pun panadol!!! Asal bukan China Doll sudah ler...

Kerajaan BN ni tak payah nak pukul canang kalau nak jaga kebajikan rakyat! dari dulu, kini dan selamanya lah ia menjadi 'trend' Kerajaan BN! tak payah buku jinggay...tak payah nak buang perjuangan Islam!!!

Cuma Liow agaknya kena tanya juga dengan si Idris Jalang...harga ubat yang bakal dikawal ni boleh bangkruptkan negara ke tidak? Takut Idris kata ini bakal menambah subsidi! sepaham kita kawal harga takde kena mengena dengan subsidi ye tak?

Cerita soal subsidi ubat ni...jangan kata rakyat sahaja yang mendapat limpahannya! Pemimpin pembangkang pun sama...kalau tengok masa dihujung persidangan Dewan Rakyat dan Negara, berbungkus bungkus ubat yang diambil oleh pemimpin pembangkang dari Klinik Parlimen.. Itu pun tak kira kebajikan lagi..!

Kerajaan BN ni baik! cuba kalau kerajaan ni zalim dah lama pemimpin pembangkang ni mati keracunan atau kena sawan babi...tapi nampaknya tak perlu ubat pun dia orang ni pun dah sawan babi...sawan! babi..laa...

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan