Selasa, 16 Oktober 2012

Panas..! Siapa Jururawat Yang Bernafsu Tu?


Kalau Nik Najis tengok pun boleh tanggal serban kopiah beb..! Itu normal lah bagi lelaki tulen yang normal! cuma kalau jenis macam Anwar jer yang takde hal sebab Anwar boleh 'stim' ikut musim! ikut password! kalau Anwar guna password 'mokhtar' jangan harap lah jururawat macam kat atas tu nak goda! salah time! tak caya tanya wan jijah...!

Kira-kira 20,000 pelatih peringkat sijil dan diploma di semua institusi latihan Kementerian Kesihatan akan menikmati kenaikan elaun antara 60 dan 88 peratus mulai tahun depan.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pelatih peringkat sijil akan menerima RM835 sebulan berbanding RM517 sekarang, manakala pelatih peringkat diploma pula menerima RM1,166.58 berbanding RM621.21.
"Kenaikan kadar elaun itu yang diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2013 membuktikan kerajaan sangat prihatin dengan beban kos sara hidup yang ditanggung pelatih," katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvokesyen Institut Latihan Kementerian Kesihatan di sini semalam.
Selain itu, kata Tiong Lai, kementerian juga akan mewujudkan 12,000 jawatan baharu jururawat bagi tempoh 2012 hingga 2015 untuk meningkatkan perkhidmatan kejururawatan selain menampung keperluan klinik dan hospital baharu.
Makin tak bernafsu Anwar, Nik Najis bila dengar pengumuman Menteri ni..Tentu nurse, misi dan jururawat kita bernafsu dengar berita ni kan..! syukur lah! Terima kasih kerana ada kerajaan BN!
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. untung lar bebudak tu.....
    teringat aku masa jadi pelatih dulu....
    elaun 345 hinggit...x der asrama...makan kena beli....elaun pi latihan clinical x der....
    pandai pandai kitorang ler nak survive masa tu....
    tapi kini ramai diantara kami dah jadi ketua jabatan...hu..hu..hu..

    BalasPadam
  2. KEHKEHKEH ANUWAR TUNGGU JEK MANE2 NURSE ANAK IKAN NAK KENE INJEK DGN DIA BROO...JAGE2 BROO

    BalasPadam