Isnin, 27 Mei 2013

MIC Punya Susu, Hindraf Dapat Nama...!


Nampaknya kaum india yang diketuai sejak dari kemerdekaan lagi oleh parti MIC sedang membuat perhitungan besar dengan mencadangkan idea pengabungan diantara MIC, PPP, IPF dan Makkal Sakthi.

Tindakan ini dilihat sesuatu yang sihat lagi positif dalam mempastikan kepentingan politik kaum india didalam negara terus berada di pundak mereka yang benar benar memahami erti perjuangan membangun dan memajukan bangsa bersama kaum utama dalam negara iaitu Bangsa Melayu dan Bumiputera.

Menurut Presiden MIC, G Palanivel..

MIC akan duduk semeja dengan parti-parti politik mewakili kaum India atau mempunyai ramai anggota dari kaum itu seperti Parti Progresif Penduduk (PPP), Barisan Kemajuan India Malaysia (IPF) dan Makkal Sakthi dalam waktu terdekat untuk membincangkan kemungkinan kesemua parti berkenaan bergabung.
Presiden MIC Datuk Seri G.Palanivel berkata penggabungan tersebut bertujuan membolehkan kerjasama terjalin di antara kesemua parti politik yang terlibat demi kepentingan dan pembangunan masyarakat India di Malaysia bagi menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
"Cadangan untuk menggabungkan kesemua parti ini dibangkitkan pada mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC Jumaat lalu.
"Cadangan berkenaan akan saya kongsi bersama parti politik mewakili kaum India yang lain dalam waktu terdekat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Penulis Tamil Malaysia Ke-51 di sini, Ahad.
Selain dapat memperkukuhkan hubungan dan perpaduan sesama kaum india, pastinya langkah MIC ini merupakan langkah berani dalam menentukan survival politik kaum india terus terjamin dan terpelihara sekaligus memperkuat dan memperteguh sokongan kaum tersebut kepada Barisan Nasional.
Mereka yang benar benar berjuang membela nasib kaum india wajar diberikan tempat oleh kepimpinan negara.
Tak macam sekor yang dilantik menjadi Timbalan Menteri tu..tak payah berjuang membela nasib bangsanya, tak perlu bertanding, tak payah melalui cabaran dan dugaan sebagai orang politik boleh bergelar YB Timbalan Menteri.
Cukup sekadar membentuk beberapa ekor ngo's biadap dan kurang ajar menyerang majlis rumah terbuka hari raya, cukup dengan mengoyakkan passport antarabangsa, cukup dengan memijak bendera negara, cukup pernah menjadi pengkhianat dengan mengata dan memburukkan negara diluar negara...tup tup jadi YB..! tup tup..jadi senator...tup tup jadi Timbalan Menteri.
Khabarnya antara bidang tugas yang bakal digalas oleh Timbalan Menteri ni ialah menjaga bidang kuasa SPRM... wohoho..mesti meriahkan!!!
Mungkin lepas ni ramai/banyak lagi manusia berekor ni yang bakal menjejak cara begini kerana dengan cara begini ajer mereka akan didengar dan dipelihara...!
Nasihat siapa pulak yang Najib ikut ni..??? Tapi ini kan hak mutlak seorang PM..dah ada pun jawapannya..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. india ni sama perjuangan dengan cina taktik dan strategii. banyakkan parti dan pertubuhan tapi ahli yang sama satu desak dalam dan satu desat luar. matalamat sama kepentingan kaum depa berjaya seperti sekolah, rumah ibadat cukai lesen money changers yang banyak lesen toto dan judi dll laing lagi.

    BalasPadam
  2. Cina dah bersatu.... India akan bersatu.. demi bangsa..MELAYU kit ni bila lagi?????

    UMNO dan bagi lampu hijau, PAS???? dan Melayu dlam PKR???

    BalasPadam