Khamis, 9 Mei 2013

Selepas Ditolak Istana...Nik Najis Lepas Jawatan Parti...


Nik Najis yang masih lagi sugul akibat terperanjat beruk dengan penolakan pihak Istana yang tidak menyambung talian hayatnya sebagai embee tak reti buat kerja pagi tadi membuat kenyataan akbar mengatakan bahawa...

Kota Bharu: Datuk Nik Aziz Nik Mat sebentar tadi maklumkan akan melepaskan jawatan Pesuruhjaya PAS Kelantan tidak lama lagi. 

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas mengenai kedudukannya sebagai Musyidul Am PAS. 
Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, pagi ini.

Mungkin Nik Najis boleh melucutkan jawatan murSHITdol hamPAS nya sekali bagi memberikan laluan para ilmuan agama yang benar benar layak menyandang jawatan itu. 

Kalau boleh Nik Najis boleh terus melucutkan keahliannya didalam hamPAS kerana sekarang ini Nik Najis dilihat hanya menjadi liabiliti @ beban kepada parti PAS hingga terpaksa diusung, didokong dipapah sebelum di sembahyangkan suatu hari nanti...

Namun yang lebih membebankan ahli PAS ialah pemikiran sesat dan jahat yang bersarang didalam kedunguan otak Nik Najis lebih berat ditanggung oleh mereka berbanding mengangkat dan memikul tua kutuk ni yang hanya berbaki sebesar kasut saiz 7...

Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Kesian tuan. Guru.....macam mana pun beliau tetap seorang ulamak...cuma terkilan jawapan tuan guru. yang tuan guru nak ludah orang umno jika mereka hendakkan perpadauan melayu..sepatutnya islam bersatu dan kenapakah nik aziz sangat benci UMNO. Seperti. ABU JAHAL BENCI NABI MUHAMMAD SAW......MASAYAALLAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa begitu yer? jawapannya cuma satu bagi pemimpin yang tak mahu bersatu. mazhab mereka bukan ahli sunnah tetapi mereka merahsiakannya. sebab apa lagi yang ada????

      Padam
  2. TanpaNama 1.27ptg....
    "...beliau tetap seorang ulamak.." ???
    Kita tak perlu menjadi ilmuwan agama atau ustaz atau mendapat kelulusan Al-Azhar untuk 'mengesan' betapa individu bernama Nik Aziz ni jauh dari bersifat "ULAMAK SEBENAR".
    Saya mohon maaf kalau pendapat saya ni agak ekstrim dan kedengaran biadap, tapi itulah cernaan rasa dan otak saya ni yang tak hebat mana.

    Yg Benar
    Bi-Gonad
    Manusia Dua Alam Sejati

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaikkk...bernas sekali!! saya setuju dgn saudara..tq

      Padam
  3. aku takkan kutuk beliau, w/pun bnyak perkara yg mngecewakan kuar dr mulut beliau ... sedih. harap ulama tegur lah beliau ni ishhh

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum...
    Walaupun anda tak suka beliau..
    Jangan memanggil nama beliau mcm tu...kamu x pergi sklh @ nak saya sekolahkn anda!
    Cuba dikalangan family anda..saya panggil mcm yg anda tulis...saya rasa compem meroyan giler 1 family anda...
    Tolong fikirlh bila nk update sesuatu!
    Pastikn ejaan tu betul..

    BalasPadam
  5. @Tanpa Nama 2:13PTG, daripada nak sekolahkan orang, apa kata awak sekolahkan dulu rakan-rakan penganut pas/pkr awak yang rata-rata memanggil nama YAB Perdana Menteri, YABhg. Bekas Perdana Menteri dan ramai pemimpin dengan pelbagai nama yang lebih buruk dan lebih teruk dan juga menghina.
    "Pastikn ejaan tu betul.."?! Cuba lihat dan cermin diri saudara dulu. Nak eja pastikan pun tak betul. "update sesuatu"? campur pula Bahasa Melayu dan Inggeris. Saya rasa saudara perlu balik ke sekolah dan belajar cara mengeja dengan betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu bro... macam mana mika panggil Tun M dengan pelbagai panggilan tapi Tun tetap cool.macam mika sumpah Tun agar mati cepat adakah Tun membuat salah kepada mika...cilaka punya pwnyokong PR anak haram jadah itu lah kalau orang suka main jobor

      Padam
    2. Untuk 2.36 ptg..haha...tahu pulak marah ya..kot ya pun jawablh salam saya dulu..
      Maaf ya...saya tak sokong mana2...jgn campur adukkan ape yg tulis dgn penganut awak tu...saya tegur sbb saya pergi sekolah & tegur mana yg perlu..kalau awak nk tegur @ nk sekolah saya...tiada masalah..saya terima..tapi kalau betul2 awak pergi sekolah harap tegurlh mana yang perlu ya..

      Padam
  6. Salamun Alaikum. Tuan-tuan yang dimuliakan.. tak usahlah panggil sesiapa dgn nama yg buruk2 tu. Nabi saw melarang Aishah r.ha. memanggil "pendek" ke atas sesaorang. tk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pi baca hadis mana yg kata org islam mengajak kpd perpaduan nak diludah mukanya...ni perangai ulamak ke nii???

      Padam
    2. Ya la.. memang melampau percakapan "ustaz" ini. Tetapi kita jangan jadi "sama" taraf dengan dia.

      Saya harap para pengikut2 PAS terutamanya akan menimbang-nimbang sendiri akhlak pemimpin seperti ini.

      Kita harap tulisan2 kita yg ikhlas akan diterima oleh Allah dan doa agar dengan tulisan ini Allah memberi taufik @ inspirasi kpd umat Islam utk bersatu menuju keredaan Nya jua.

      Padam
  7. semuga nik aziz mendapat hidayah dari Allah. Skrg bila dia memberi komen agak kasar, mungkin kerana dia dah terlalu tua. To be frank, aku dah hilang hormat pada dia sebagai tokoh ulamak tapi masih menghormati beliau sbg orang tua.

    BalasPadam
  8. Mana boleh dia lepaskan semua jawatan..dia ni kan gila kuasa..takut nanti bila tak berkuasa puak penyokong yang tak berkenan dengan dia menyepak dia saperti tikar buruk pula.....teruk la camni..mu dah tak kenal amboo...

    BalasPadam
  9. Apa yang dibimbangi oleh Rasulullah pada akhir zaman adalah ulama-ulama yang jahat.Ulama-ulama yang bertuankan nafsu dan bertopengkan kealiman. Jangan dibiarkan sifat-sifat mazmummah menguasai diri dan pertimbangan. Muhasabah diri barulah kita akan beroleh ketenangan dan kebenaran. Dunia adalah sementara dan akhirat adalah yang kekal!!!

    BalasPadam
  10. Setuju dgn pendapat diatas, jgn gelarkn org dgn nama2 x baik. Cuma yg boleh ditegur, tegur secara baik2. Skrg ni aku nk komen/tegur plak.

    1) Bila org hulur tgn utk berbaik/berbincang, knp perlu smpi nk ludah. Adakah itu contoh akhlak nabi? Adakah itu contoh akhlak islam? Fikir2lah balik.
    2) Adakah berdendam tu sebhg dri akhlak islam?

    Jgn ada plak org pertikai, ckp UMNO tu ape kurangnye, lagi teruk perangai. Ye la...mmg UMNO dicop tidak islamik oleh org2 PAS. Abis kalau dh islamik sgt...knp x tunjuk contoh peribadi akhlak islam yg tinggi kt org UMNO. Kalau setakat berckp kt kuliah/ceramah/khutbah, tpi praktikalnya tidak dibuat....apa gunanya canang/label sbg parti islam.

    Adakah islam hanya hukum hudud dan bertudung, pakai baju kurta shj? Aku bkn bertujuan menghina bila aku sebut mcm tu, cuma nk tunjukkn islam sebagai menyeluruh. Bkn mende2 fizikal shj. Islam termasuk juga akhlak2 yg baik. Adakah memaki org kt ceramah2, menuduh org tanpa bukti itu sebhg dri akhlak islam? Aku dgr kt kuliah2 masjid, diselitkn hal2 politik, isu2 semasa, sebhg tu hanya dr ckp2 org tanpa bukti. Adakah ustaz2 ni sedar itu adalah fitnah. Paling menyedihkn, sebhg besar dr para jemaah masjid terima bulat2. Yakin benar apa dickpkn ustaz2 tu. Aku sedih betul. Ckp UMNO ambil islam ikut pilih2. So ustaz2 PAS cmne? Pasal maki2 org tu, fitnah2 org tu, diperbolehkan. Hukum mane ntah. Itu dosa2 kecik kot, demi utk perjuangkn islam. YE LE TUUUEEE. Sedih bebenor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pulak setuju dgn pendapat bernas saudara..

      Padam
  11. Ulama jenis n Ajis ni .. ulama su'

    BalasPadam
    Balasan
    1. nik aziz ulamak songsang!!!!!!!!!Bapa perpecahan umat islam!!!!

      Padam
  12. Teringat 30 tahun dahulu, bila dengar ceramah agama, mereka bawa kita kepada Allah & Rasul, ramai yang menangis mengenangkan dosa masing-masing;

    Zaman itu bila selesai drp kuliah, masing-masing berjalan dengan tunduk dan penuh keinsafan, ukhwah terbina sesama Islam - Pernah hadir kursus Kefahaman Islam, masa nak balik seolah-olah tak mahu nak berpisah, berpelukan-erat penuh dgn air-mata kasih-sayang..

    BalasPadam
  13. Dalam satu hadis diceritakan Rasulullah pernah dilempar najis ketika menyampaikan dakwah kpd org2 Quraisy. Lalu para sahabat yg berang cuba membalas penghinaan org2 kafir itu tetapi ditegah oleh Rasulullah. Kata Rasulullah... "Sesungguhnya mereka adalah org2 yang tidak mengetahui"

    Jadi, marilah kita sama2 berdoa semoga Allah mengampuni segala dosa2 yang dilakukan oleh Nik Aziz dan jauhi beliau dari api neraka.

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama10 Mei 2013 8:44 PG

    Ya la.. memang melampau percakapan "ustaz" ini. Tetapi kita jangan jadi "sama" taraf dengan dia.

    Saya harap para pengikut2 PAS terutamanya akan menimbang-nimbang sendiri akhlak pemimpin seperti ini.

    Kita harap tulisan2 kita yg ikhlas akan diterima oleh Allah dan doa agar dengan tulisan ini Allah memberi taufik @ inspirasi kpd seluruh umat Islam utk bersatu menuju keredaan Nya jua.

    BalasPadam
  15. saya juga terasa sedih melihat bagaimana nik aziz ni di hina, tapi bukankah kita sudah diperingat beribukali apa yang kta buat pada orang akan kembali semula kepada kita, kalau baik , baiklah kta terima kalau sebaliknya , haaaaa amik kau! memang kasar bunyinya. tapi pusing kat mana pun penyokong pas x akan dapat nak membela nik aziz, sebab perbuatannya bukan sehari dua ni saja. sudah 23 tahun.. tak muak kah dia berdendam dan bersangka jahat pada org lain. tulah sebab pengikut totoknya berperangai seperti haiwan(maap) ye sebab to guruny kata boleh. hai berapalah IQ penyokong tegar dia ni. saya mohon ampun pada tuhan yg maha mengetahui jika sya yg bodoh ni berfikiran begini.

    BalasPadam
  16. bila nik aziz ke penang sambut harijadinya,x tentu rasa saya dibuatnya.buka main bahgia dia tersenyum memegang pisau disamping orang yang suruh langkah mayat dia kalau m'sia tubuh kerajaan islam. betapa dia lupa x berapa lama dahulu dgan penuh bangganya dia mengkapirkan umat islam khasnya umno yg bersahabat dgan mic dan mca. sampai porak poranda sistem kekeluargaan sebahagian besar penyokong totoknya. ada dia peduli? dan yg peliknya penyokongnya sunyi sepi. berdecit pun tidakdan bila sikapir harbi membaca potongan ayat koran, gegak gempita mereka bertakbir - lebih teruk dari org jahilliah. maka kembang kuncup la hidung nik aziz konon dakwah dah sampai. ha skarang sape yg kenakan sape?masalahnya tunggu lagi 5 tahun nak perbetulkan kesilapan itu dan bila tiba masanya melayu lupa lagi!!!!

    BalasPadam