Sabtu, 1 Februari 2014

Biar Anwar Seorang Sahaja Gila..!


Apabila cadangan gay tua si Anwar Aljuburi yang kononnya mencadangkan pelan perdamaian dan disambut secara positif oleh Najib boleh baca di sini maka terjelir jelir lidah si Pudin menyatakan sokongannya…

Datuk Saifuddin Abdullah mengalu-alukan pengumuman rekonsiliasi nasional oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak semalam, dan membayangkan Malaysia menuju ke arah demokrasi yang lebih progresif.
Ketua Pegawai Eksekutif Pengerusi Yayasan Kesederhanaan Global (GMM) itu berkata, pengumuman tersebut tepat pada masanya.
"Mewakili Yayasan Kesederhanaan Global, saya mengalu-alukan dan menyokong penuh kenyataan perdana menteri ke arah rekonsiliasi nasional," katanya.

Apa makna rekonsiliasi? Dalam kamus disebut memulihkan hubungan kepada keadaan sedia ada atau asal..! perdamaian, perbaikan, pembaikan semula..!
Soalnya sejak bila kita/BN/UMNO mempunyai hubungan baik dengan puak pembangkang? Bila pernah kita bersatu sebelum ini yang mahu kan perdamaian semula?
Apakah pemimpin Kerajaan tidak sedar bahawa kewujudan Anwar dan sekutu pembangkangnya lah yang telah mencipta dan mencetus segala ketegangan dan ketidaktentuan hidup rakyat hari ini?

Seharusnya Anwar dan puak pembangkang bukan diajak berdamai dengan segala kekurangajaran yang telah mereka perbuat malah seharusnya mereka ini semua diambil tindakan tegas sesuai dengan  lunas undang undang yang termaktub didalam perlembagaan negara selama ini?
Apakah segala bentuk kebiadapan dan pencemaran adab serta budaya yang dibawa oleh Anwar boleh kita terima hingga mengiktiraf mereka sebgai rakan yang boleh kita harap untuk membina sebuah negara yang aman, makmur dan bermaruah?
Gila apa kita yang tiba tiba mengiktiraf puak yang mencemar kesucian agama dan Kalimah? Gila apa kita yang bersetuju mahu mengiktiraf mereka yang menerima seks sonsang dan liberalisasi agama? Gila apa kita menaruhkan harapan kepada manusia yang hancur akhlak dan budaya serta mencetus segala macam keburukan kepada agama, bangsa dan negara?


Cukup la kita membenarkan kegilaan ini berlegar disekeliling kita selama ini..! sepatutnya kita bertegas dalam memulihkan negara dari sebarang kegilaan yang dibawa oleh Anwar ini..! cukup la dunia tahu Anwar sahaja yang gila dan jangan sesekali kita pula yang menuruti Anwar untuk menjadi gila..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan