Khamis, 22 Mei 2014

Atas Nama Kebebasan Sila Tampar Keling Paria Ni..!


Kalau sesiapa tampar keling paria ni rasanya tiada apa apa..! sebab alasan dan namanya ialah kebebasan..! macam yang keliang paria ni ungkapkan..!


GEORGE TOWN: Anggota Dewan Undangan Negeri Seri Delima R.S.N Rayer berkata beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya "pemimpin Umno celaka".

Rayer berkata kenyataan itu dikeluarkan ketika persidangan Dewan Undangan Negeri dan hanya merujuk kepada pemimpin-pemimpin parti itu, oleh itu ia harus diselesaikan dalam DUN.
 
"Setiap orang Adun (anggota dewan undangan negeri) mempunyai kebebasan untuk berucap dalam persidangan DUN (dewan undangan negeri), jadi dalam hal ini saya tidak melakukan sebarang kesalahan dan saya tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataan itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Semalam, wakil rakyat Barisan Nasional (BN) DUN Pulau Pinang mengecam tindakan Rayer yang mengeluarkan perkataan kesat dengan menggelar pemimpin Umno sebagai 'celaka' ketika membahaskan ucapan perasmian Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas.

Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang Datuk Jahara Abdul Hamid dalam sidang akhbar petang ini, berkata 10 Adun BN akan minta ketetapan melalui DUN supaya Rayer menarik balik kata-katanya dan memohon maaf kepada semua anggota Umno.

Lu Fikir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Tampar boleh tetapi diluar dewan.umno masih bodh tentang kemuliaan Dewan.

    Kenapa umno bodoh samapi boleh berlaku perkara yg tidak sepatutnya. Memang umno tahap bodoh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu yg BODOH!! Sblm ni pn ada fuckatan hormat kemuliaan dewan dgn perangai mcm dlm zoo!! Umno buat salah fuckatan buat utk keadilan? Khhhaqqqtuiiui!!!

      Padam
    2. xkn lupe kot tahun 2009 dun perak dh mcm zoo..sape yg wat kecoh kalo bukan adun pr masa tu...

      Padam
    3. UMNO ko kata bodoh tapi PAS ngan PKR yg bangang gaban ko tak kata. Nak buat hokum hudud tapi pemimpin sendiri memantat keliling ko tak komen. Yg memantat Cai nah Doll dan telan ais krim ko diam je.

      Ko ni memang sepsis pantat.

      Padam
    4. ENGKAU NI BABI PENYOKONG KELING PARIA CELAKA HARAMJADAH.
      SAMA SPESIE DENGAN KELING PARIA TU......

      Padam
  2. Kalu kerja mcm ni..mesti kerja mamak padukang lahanat..dr zama melaka smpai skng..suka buat kacau..mmg celaka puak mamak penang ni..buat perangai paria benua keling..pastu mengaku melayu..aku setuju dgn Isma yg cina india n mamak adalah penceroboh negara ini..mmg celaka mamak ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ken mama ni la melayu boleh dok kat penang. Mak bapa hg boleh kongkek dgn aman tah mak hg kongkek dgn mama nd anak harm mamak tak ngaku anak. Sbb tu hg marah anak harm..

      Padam
    2. Kerana mamak la hg dok mentedarah nasi kandaq sampai jilat jari.... melayu berani ka nak maki paria tu..melayu dok simpan teloq dlm kain bini...

      Padam
  3. Mana mana Melayu yang tak terasa apa apa bila dipanggil keling paria ini Celaka, maka mereka inilah yang paling celaka yang akan memusnahkan Bangsa Melayu sendiri... Orang-orang ini lah yang patut di celakakan dulu... Kepada puak melayu yang sokong keling ni... Celaka tu pun kena dekat mak bapak kita dulu yang menyokong kuat UMNO.

    BalasPadam
  4. Bak kata pepatah melayu kalau jumpa ular dengan keling paria ini......hentam/belasah je keling paria ini .......nielah dia keling paria yang tak sedar diri berasal drpd estate dah duduk bandar senang sikit lupa diri....memang bangang punya keliang paria yang se ekor nie......

    Anon 1:29 kau nbukan bangsa melayu kot ataupun pekak tak dengar apa kata si paria seekor yg keluar kat TV......

    BalasPadam
  5. Memang betul kata2 orang2 tua dahulu kalau jumpa ular dan keling, bunuh keling dulu sebab mereka ni lidah bercabang macam ular cari peluang membelit macam ular. Cantik.... memang dasar tak sedar diri. Tetapi ada juga sejarah yang baik bagi kaum ni. Sesiapa yang ingat sejarah Tanjung Kling di Melaka. Diberi nama Tg Kling kerana ketika Portugis menyerang tempat tersebut kaum mereka telah berkubukan punggung2 mereka sepanjang Pantai Tg Kling dengan mengecatnya dengan warna putih. Disebabkan tertipu mereka sangkakan ramai sungguh pejuang2 yang sedia menanti tempat tersebut menyebabkan serangan dibatalkan. Sebab itu tempat itu dinamakan Tg Kling. Sebenarnya apapun Bangsa didunia ni terpulang diri individu samada hendak buat jahat atau baik. Bagi manusia yang waras akal fikiran memang sedia tahu kejahatan itu membawa kapada kerosakan tetapi nafsu manusia memang suka atau gemar kepada kejahatan dan tak suka fikir apa akibatnya daripada segala perangai jahat itu. Hanya yang terdidik kepada agama dan cenderung kepada agama sahaja selamat daripada suka kepada kejahatan. Walaupun semua agama didunia ini menyeru kepada kebaikan tidak sama dengan agama Islam iaitu agama yang sebenar2nya diturunkan Allah swt kepada Umat Nabi Muhammad saw, melalui Al-Quran dan Hadis Rasullullah saw. Oleh itu sesiapa yang beragama Islam kawallah diri daripada perbuatan keji dan mungkar. Janganlah kerana taksub kepada parti masing2 sanggup bergaduh sesame bangsa dan agama. Sudah2lah, janganlah biar diri kita dipengaruhi oleh orang2 kafir yang memang tidak senang keatas orang2 Islam. Mereka cemburu terhadap keharmonian dan cara hidup orang2 Islam sebenarnya.. Dari segi pakaian dan tutur kata sopan santun yang semakin hari semakin terhakis, kerana generasi yang terdidik lebih 20 tahun lampau kebanyakannya kurang beradab disebabkan mereka tidak diberi pelajaran cara2 beradab. Salah siapa agaknya. Hanya generasi yang benar2 dididik oleh keluarga yang beradab sahaja masih dapat dikawal dan diberi pendidikan sempurna. Sebab itulah generasi tersebut yang memenuhi IPTA dan IPTS sesetengahnya ada yang mudah dipengaruhi adat hidup budaya songsang dan terikut-ikut dengan gaya masyarakat bebas,. Ini ditambah lagi apabila Ibu-bapa memberi kebebasan sepenuhnya kepada anak2 mereka tanpa diberi didikan agama yang sepatutnya. yang lebih parah lagi menyokong anak sendiri bergaul dengan orang2 kafir. malahan ada pulak golongan yang banyak ulama' dalam kumpulan tersebut bila kerajaan beri greenlight mengenai hokum hudud, dibalikkan pulak kata BN berpura2 tidak ikhlas. Gila apa, dibalik2kan cerita sebenarnya mereka yang pengecut dan takut dengan ancaman golongan sikafir yang seangkatan mereka. Boleh nak tutup mata pengikut2 buat uturn kata orang tak ikhlas. Saya pinjam kata2 USTADZ KAZIM : Nampak beno nipu.. Dahlah tu ada yang kutuk Pemuda UMNO menyerang DUN PP. Dah dia kata pemimpin UMNO Celaka, maknanya semua orang2 UMNO juga celaka. Dan semua orang UMNO tu 100% orang Melayu. Semoga Allah swt membalikkan semula kata2 tersebut kepada yang ampunya mulut celupar. Tunggulah kamu kerana kami orang Islam dilindungi Allah swt. Tunggu lah kamu balasan Allah swt keatas orang2 kafir yang derhaka lagi engkar perintah Allah swt. Wahai orang2 Melayu daripada parti2 lain tak terasakah kamu dimaki dan dikutuk oleh Bangsa asalnya pencacai dan kini menjadi tuan. Itu yang sombong dan kerana doa2 orang Islam dan Negara ini diperintah oleh pemimpin daripada UMNO lah maka kekal aman sehingga kini. Jangan nak samakan Malaysia dengan negara2 lain kerana Malaysia hak orang Melayu dan wajarlah orang Melayu memerintah. Disebabkan pemimpin dari kalangan orang2 Melayu tidak zalimlah kamu wahai bangsa2 lain dapat hidup bebas dinegara ini. Jangan kamu lupa itu. Negara2 lain mereka sebangsa bergaduh pun tak kemana, cuma mereka ada yang berlain agama, tetapi bangsa tetap sama hingga bila bergaduh nak kenal indentiti pun keliru.

    BalasPadam
  6. melayu ni yang bodoh.

    asyik2 nak mintak org mintal maap. lepas org mintak maap, reda.. ni perangai orang asli BODOH!

    sound la balik... aku bagi contoh kalau otak hangpa tu bodoh sangat.

    " hoi INDIA PARIA CELAKA! mai sini!"
    " hoi. PARIA PENDATANG! mai sini!"

    tak berani pulak cakap macam tu.. takut nampak racist ke hapa.. tapi nampak macam berani sangat!

    kalau dah bodoh tu, memang bodoh jugak! nak demo bagai buat apa?

    BalasPadam
  7. KELING PARIA TAMBI MABUK TODI.
    KELING SIAL HARAMJADAH.
    INI KELING MAKAN LEMBU PUNYA.
    BERAK PUN LEMBU.
    PUDEKUTTY PUNYA KELING BLACK BLACK..

    BalasPadam
  8. Apa susah bawa taik satu bag plastic dan campakkan di perkarangan rumahnya, kalau 10 orang campak niaya juga keling tu hidu taik melayu. Ayu orang Penang apa tunggu.

    BalasPadam
  9. orang penang ada teloq ke..dulu gerakan..Umno pembangkang..la ni DAP..Umno pembangkang lagi..sampai bila la orang melayu penang termasuk mamak pinang ni nak cerdik...

    BalasPadam
  10. Keling pariah Rayer lupa diri. Baru ada pangkat sikit, jadi assemblyman dah panggil orang macam2. Dia ni keling bodoh!, cakap tanpa berfikir. Kalau dia ni menetap di India mungkin tak pergi sekolah dan tinggal di "slump area" around Mumbai macam cerita Slumdog Millionaire. Nasib baik duduk Malaysia dapat pergi sekolah dan berpelajaran. Ini lah yang dinamakan Keling Pariah lupakan diri. Tak tahu terima kasih pada kerajaan Malaysia yang bagi dia pergi sekolah kecil2 dulu.

    BalasPadam
  11. kalu dah pariah tu....pariah la juga.....org melayu terlalu baik sangat semua yg ada dia berikan.....percaya sangat......perlu diingat org melayu minoriti d pg.....tambah lagi dengan melayu pas dan pkr yg tak sedar turut sokong asal umno jatuh terguling....mereka suka .... jangan mereka ingat mereka untung.....mereka pun nanti ditenyeh dengan pariah.....

    BalasPadam
  12. Dendap tetap dendam.....keling ni akan dapat habuanya tunggu....tak akan senang hidup kau keling............ini orang Melayulah ingat tu.Tak perlu minta maaf..........jalan sudahmati...........

    BalasPadam
  13. Inilah politik Malaysia skrg. Berbalah pasal benda2 yg tak menguntungkan rakyat & negara langsung. Masing2 nak tunjuk samseng. Lemah sangat ke bangsa melayu kita nih sampai nak menyamakan atau lebih teruk lagi, merendahkan martabat kita ke tahap sebuah parti politik? melayu bukan mudah lupa, tapi mudah terasa. Sikit2 nak marah, nak dengki, nak caci maki, nak gaduh, nak pukul, nak merajuk, nak mengkapirkan org lain. alasannya nak bela bangsa & agama. kononnya kita ditindas, walhal yg menindas tu org kita sendiri. Kita je yg buta mata, buta hati, buta segalanya.

    Kalau kita buat benda yg betul, org lain takde modal pun nak mengata. kita pun takyah nak ambil kira sangat kata org. drpd nak cari kesalahan org lain je, baik cari jalan nak majukan diri sendiri dulu. Kalau terus dgn mob mentality mcm ni, takan melayu maju di dunia sampai bila2. Org kat atas terus bermaharajalela, org kat bawah kekal jadi boneka. sesama bangsa diperlaga, negara terus merana.

    wallahualam

    BalasPadam
  14. PAAAANNGG sekali

    BalasPadam
  15. fuck tarts...

    BalasPadam
  16. Nie la bangsa pariaaaaaaa yg x sedar diri bila Melayu dh bg tumpang dok kt Mlysia nk besar kpala plk.

    BalasPadam