Isnin, 5 Mei 2014

Najib Dicabul..?


Biar betul..! Ini sudah lebey bro..!

Tapi inilah gambaran yang boleh kita baca bagaimana puak cina MCA ni mendesak dan menggasak Najib..!

Nasib baik kaki Najib tak dipegang sama..! Apakah puak cina ni dah tak reti adab sopan..! Apakah puak cina ni dah tak reti membezakan bahawa Najib ini beragama Islam dan berbangsa Melayu..!
Islam ada hukumnya..! Melayu ada adatnya..!!!
Apakah ini namanya pelukan 1Malaysia?

Nak salahkan cina ni 100% pun boleh tapi kenapa sehingga begitu sekali Najib diperlakukan oleh puak cina ni pun sedikit sebanyak hasil usaha Najib menanam modal biadap dan kurang ajar puak ni kepada nya kerana keterbukaan yang begitu luar biasa diberi kepada puak cina ni..! Itu sebab biadap dia orang pun semakin luar biasa..!!!

MCA dalam satu nada menagih, mengemis tempat untuk diberikan jawatan didalam kabinet..! tapi dalam masa yang sama menentang usaha UMNO..!

PETALING JAYA - PKR dan DAP perlu menghalang rakan sekutu mereka, Pas daripada melaksanakan hukum hudud di Kelantan, kata Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata PKR dan DAP telah membantu Pas dalam pilihan raya umum yang lepas, justeru kedua-dua parti itu dilihat mempunyai kuasa untuk 'menghalang' pelaksanaan hukuman itu

Lagi

IPOH – Wanita MCA akan melancarkan kempen ‘Say No To Pas Hudud’ dengan mengumpul tandatangan sebagai menolak hasrat Pas membentangkan usul di Parlimen untuk menjalankan hukum hudud di Kelantan.

Ketua Wanita MCA, Datuk Heng Seai Kei berkata, partinya masih menghormati agama Islam sebagai agama rasmi negara namun, bangsa lain diberikan hak kebebasan mengamalkan agama mereka sendiri mengikut peruntukan perlembagaan.

Apa ayat betina ni pakai..? MASIH LAGI MENGHORMATI..! maknanya ada masa dan ketika mereka tidak akan menghormati agama Islam sebagai agama rasmi..!!!

Sedangkan MCA tahu UMNO dan PAS sedang cuba menyatu padukan umat Islam didalam negara..! 

KOTA BAHARU: Umno bercadang mewujudkan sebuah jawatankuasa teknikal mengenai hudud di peringkat kebangsaan sebelum PAS membentangkan usul berhubung rang undang-undang mengenai hukum Islam itu di Parlimen. 

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata jawatankuasa itu akan disertai oleh pihak yang arif mengenai hukum hudud termasuk pakar-pakar hukum agama dari luar negara. 


Lagi

KUALA LUMPUR: Satu jawatankuasa teknikal di peringkat pusat akan ditubuhkan dalam masa terdekat bagi mengkaji pelaksanaan Undang-Undang Jenayah Syariah di Kelantan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata penubuhan jawatankuasa itu akan melibatkan kerajaan Pusat, kerajaan negeri Kelantan dan PAS.

Selain berperanan untuk melihat pelaksanaan undang-undang jenayah syariah dari pelbagai aspek, jawatankuasa itu akan memberi penerangan mengenai pelaksanaan undang-undang itu di pelbagai peringkat termasuk kepada parti-parti komponen, katanya.


MCA perlu ingat sejarah..! dek kerana Umat Islam dan bangsa Melayu bersatu lah mereka mendapat hak kerakyatan untuk hidup sebagai warganegara..!

MCA kena belajar mengenang budi bahawa kerana Umat Islam dan bangsa Melayu bersatu lah mereka mendapat tempat dan meraih kekuasaan bersama sama mentadbir negara..!

Malah ayat Menteri agama diatas jelas bahawa penerangan akan diberikan kepada semua parti komponen setelah cadangan jawatankuasa teknikal itu dibentuk dan menghasilkan sesuatu selepas pelbagai siri perbincangan..!

Belum apa apa pun..! Apa yang MCA takutkan..! apa yang MCA biadap sangat..! Malah berterang terang bersekongkol dengan DAP dan PKR untuk menolak usaha murni Umat Islam ini..!

Pemimpin perlu sedar bahawa kerajaan yang tertegak kini adalah hasil sokongan kuat Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak..! Pengundi cina telah menunjukkan belang mereka walau baju yang mereka pakai berlambangkan BN dalam PRU yang lalu.

Najib jangan terhegeh hegeh mahu sokongan pengundi cina..! Jaga lah pengundi yang telah meletakkan Najib dikerusinya sekarang sehingga boleh berselfie dengan Obama minggu lalu..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. najib mana ada teloq bila berdepan dgn ahbeng

    BalasPadam
  2. Kalaulah ini diistilahkan sbg 'aksi sepontan' pada masa tu..Seeloknya PM 'segeralah' bertindak sepontan dari memberikan ruang kpd perlakuan dari nyonya cina ini yg tak tahulah apa niat sebenarnya. Mungkin terlalu excited atau secret admire kpd Datuk Najib ? Atau ada udang disebalik batu ( agenda yg tersirat ). Lagipun dia ni perempuan. Dah tentu bukan muhrim & jelas haram tersentuh. Apalagi dipeluk2..Berdasarkan kpd gambar ini ( *kalau bukan gambar super impose ) yg tgn Datuk Najib seolah2 sdg digengam oleh kedua2 org pemimpin mca. Namun seharusnya 'jgn sesekali' diberi kesempatan..Bukankah gambar ini pastii akan mengundang konsprirasi & fitnah ? Lagi satu kalau difikir2kan secara rasional PM kita ni terlampau sgt nak beri muka & mengharapkan sokongan padu dari kaum caunis ini secara terang2an 'menolak' kepimpinan dia semasa didlm PRU13 tempoh hari.Tak serik2 & tak sedar lagi ke Datuk Najib ?????

    BalasPadam
  3. perempuan cabul laki2. yg terkena cabul pulak seorang PM. Najib harus buat laporan polis.

    BalasPadam