Khamis, 24 Februari 2011

Alamak!!! Negeri Pembangkang Beri Subsidi Minyak, Minyak Masak, Gula, Tepung Dan Susu...



Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menjelaskan bahawa...

"Kerajaan akan mengekalkan harga semasa, dan melihat opsyen atau alternatif lain walaupun tanggungan kerajaan bertambah.

"Setakat ini boleh tahan, untuk tidak naikan harga RON 95 dan diesel," katanya kepada pemberita selepas mengumumkan keputusan kewangan 2010 Bank Rakyat di sini.

Beliau berkata peruntukan bajet untuk subsidi tahun ini sebanyak RM10.3 bilion dan jika trend itu berterusan, ia akan mencecah RM14 bilion.

Subsidi 10.3 bilion itu termasuk petroleum, RON 95, diesel, gas LPG, gula, beras dan minyak masak.

Antara altenatif yang sedang dikaji ialah menyemak semula kuota petrol dan diesel yang diterima oleh pihak-pihak tertentu, katanya kepada pemberita.

Puak Pakatan Haram Jadah Pembangkang tentu sembelit dengan kenyataan Menteri ni..! harapan bahawa kenaikan harga minyak yang seterusnya menyumbang kepada kenaikan harga barang yang lain nampaknya tidak menjadi!!!

Doa busuk hati pembangkang yang mahu rakyat hidup susah dengan himpitan kewangan yang sempit nampaknya tak tercapai....Kerajaan BN dibawah pentadbiran YAB PM Dato Seri Najib TETAP MENDAHULUKAN RAKYAT DENGAN MENGUTAMAKAN PENCAPAIAN KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK!!!

Bagi Puak Pakatan Haram Jaddah ni soal rakyat hidup susah dia orang tak peduli! yang penting macam mana boleh menang pilihanraya. Itu sebab Tok Guru mereka Nik Najis begitu beriya iya menjilat komunis cina DAPig dan Nuar aljub demi kerusi kuasa yang mahu ditongkatkan hingga mati..!!!

Kita cadangkan disini...puak pakatan haram jaddah ni kan memerintah Kelantan, Kedah, Penang dan Selangor...maka mereka sebagai Kerajaan negeri Haprak@perompak boleh lah mengumumkan penurunan harga minyak kenderaan, lpg, minyak masak, gula, tepung, susu dan lain lain yang dato nenek, mak bapak mereka suka!!!

Bagi subsidi kepada rakyat negeri kamu yang telah berjasa menconteng arang ke muka mereka dengan mengundi puak haram ni pada PRU 12 yang lalu...Masa membalas budi la katakan!!!

Nak bawak balik pelajar ke Mesir pun tergaruk garuk...macam beruk!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. kalau da sembelit obat nya jumpa raja liwat semelaysia.. d jamin beres masalah sembelit.. dia tu pakar jubur beb

    BalasPadam
  2. MasyaAllah! Minta dijauhkan saudara-saudaraku dari mengeji antara satu sama lain. Marilah kita muhasabah diri dan bersatu. Ya Allah kau berkatilah doa hambamu yang sangat dhaif dan kerdil ini. Pandulah kami ke jalan yang benar. Sesungguhnya Kau lah yang Maha Mengetahui segalanya. Amin..

    BalasPadam