Selasa, 22 Februari 2011

Wahid Confirmkan Zafrul Buruk Peribadi...


Kenyataan Tengku Zafrul mengenai Isa pandangan peribadi

KUALA LUMPUR 21 Feb. – Kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif Maybank Investment Bank Bhd., Tengku Datuk Zafrul Tengku Abdul Aziz berhubung pelantikan Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad sebagai Pengerusi Felda baru-baru ini merupakan pandangan peribadi beliau.

Ketua Eksekutif Kumpulan Maybank, Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata, kehadiran Tengku Zafrul pada forum berkenaan adalah atas kapasiti peribadi dan bukannya mewakili organisasi tersebut.

“Beliau sudah memaklumkan kepada saya tentang perkara tersebut dan saya yakin Tengku Zafrul sudah menghantar surat permohonan maaf kepada Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad,” katanya selepas mengumumkan keputusan kewangan separuh pertama 2011 kumpulan perbankan tersebut di sini hari ini

Apa yang wahid tunggu lagi? buang jer la budak zafrul yang jelas memalukan institusi Maybank.

Apabila Wahid menyebut bahawa apa yang budak zafrul ni katakan didalam forum tempoh hari sebagai pandangan peribadi dan yakin bahawa budak mentah@bingai ini sudah menghantar surat memohon maaf jelas membuktikan bahawa beliau mengakui keperibadian budak ini bermasaalah!

Wahid seolah mengesahkan bahawa budak bangang zafrul ini biadap@kurang ajar terhadap kerajaan dan pemimpin negara. Mempertikai kewibawaan Perdana Menteri yang telah melantik orang yang tepat dan sesuai menerajui sebuah GLC penting kerajaan.

Wahid juga mengesahkan bahawa apa jua yang diucapkan oleh zafrul mengenai kebimbangan pasaran adalah bohong, bersifat fitnah dan tidak berasas...apa perlunya nak ditanggung lagi biawak hidup terus memegang jawatan penting di Maybank? Tidak kah ini sudah menjejaskan kewibawaan Maybank selaku bank terbesar negara dalam bidang pelaburan kerana gagal dan ceteknya akal seorang ceo investment dalam membaca pasaran?

Ini juga merupakan peluang kepada Wahid untuk membersihkan nama beliau dari terpalit dengan cerita buruk hubungan baik beliau dengan budak bengap zafrul ini... Kalau ketegasan Wahid dalam membawa Maybank menerajui puncak perbankkan berjaya dibuktikan maka ketegasan Wahid dalam membersihkan Maybank dari unsur pegawai yang biadap, bodoh, menipu dan dilihat berselisih dengan kepimpinan kerajaan juga tidak kurang penting sekarang!!!

Itu pun kalau Wahid cukup berani la..Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. kenapa xbuat permohonan maaf secara terbuka klo nak jelaskan sebagai pandangan peribadi?ramai yang menonton.sekarang kenapa jadi bacul menulis surat pada individu itu sahaja. sepatutnya buat permohonan maaf secara terbuka untuk membetulkan keadaan.tindakan mengekalkan zafrul dalam maybank bakal mengundang masalah terhadap pihak maybank sendiri.sila tamatkan kontrak beliau dalam maybank.ramai lagi orang yang berkelayakan dari zafrul.

    BalasPadam
  2. celaka ni harus letak jawatan..
    pergi kerja dengan mana2 kompeni cina.
    inilah dia spesis2 melayu baru yang datang dari keluarga berada hasil dari DEB.
    lupa daratan...bongkak...
    melayu jenis ini terasa diri hebat..
    mereka ini tidak akan membantu bangsa melayu sendiri.
    mari kita gerak satu kempen supaya melayu spesis ini di buang dari GLC.

    BalasPadam