Isnin, 26 April 2010

PRK Sibu...DAPig Mula Atur Strategi!!!


PULAU PINANG, 26 April (Bernama) -- DAP Isnin menjangkakan pilihan raya kecil kerusi Parlimen Sibu di Sarawak bulan depan lebih sengit daripada pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor semalam, yang menyaksikan calon rakan gabungan parti pakatan, Parti Keadilan Rakyat (PKR), tewas kepada Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata kawasan Parlimen Sibu mengandungi tiga kerusi Dewan Undangan Negeri - Nangka, Pelawan dan Bawang Assan - yang dikuasai BN.

"Kami menjangkakan pertandingan sengit di Sibu tetapi kami tidak akan mengalah dan akan terus berjuang ke arah mencapai keadilan bagi semua rakyat Malaysia," katanya kepada wartawan di sini, Isnin.

KOMEN

DAPig dah tahu bahawa mereka akan 'bungkus' di Sibu nanti, maka hujah untuk menarik simpati dan perhatian awam penting bagi calon underdog DAPig nanti. Bekas banduan ini menarik perhatian dengan beralas bahawa ketiga-tiga DUN didalam kawasan Parlimen Sibu dikuasai oleh BN maka tentunya DAPig menghadapi laluan sukar di Sibu nanti.

Kalau dah tahu susah dan bakal kalah, tak payah masuk gelanggang la... Tapi kalau dah tahu tak mampu masih nak masuk bertanding jugak maknanya DAPig JAHAT... hanya ingin bertanding atas tiket demokrasi dan membuat kerosakan.

Tentunya jika ada pertandingan nanti akan ada perpecahan, permusuhan, pertembungan, kekecohan dan lain-lain perkara negatif yang sentiasa berlaku disetiap Pilihanraya. Jadi kalau benar DAPig sukar untuk menang, lebih baik tak payah bertanding...boleh ker?

Yang lebih menggelikan hati, CM bekas banduan tu menambah bahawa mereka akan terus bertanding demi mencapai keadilan kepada rakyat Malaysia. Macam orang gila bercakap, kalau tak adil dah lama kau duduk dalam penjara Guan Eng bodoh! Kalau tiada keadilan didalam negara takkan ada kemenangan di pihak Pembangkang hingga mampu mendirikan kerajaan di negeri-negeri. Yang tak adil ialah bila jadi kerajaan negeri merampas dan menggunakan kuasa untuk memberikan projek dan hasil bumi kepada kroni! paham!

Apapun kita tunggu hari penamaan calon 8hb nanti!!!

Sendiri Mau Ingat!!!

1 ulasan: