Khamis, 22 April 2010

Parlimen...Usul Merujuk Anwar Ke JK Hak & Kebebasan Parlimen!!!


Pagi ini Dato Seri Nazri Aziz Menteri di Jabatan Perdana Menteri menggusulkan

" BAHAWA pada 17 Mac 2010, Yang Berhormat Ahli Parlimen Permatang Pauh, ketika mengambil bahagian dalam Perbahasan Usul Menjunjung Kasih Atas Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, telah mengeluarkan kenyataan '1999 Satu Israel. 2009 APCO menasihati Perdana Menteri Dato Seri Mohd Najib 1Malaysia".

" BAHAWA Yang Berhormat Ahli Parlimen Permatang Pauh telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan serta membuat dakwaan yang sangat serius dan menyalahi hak dan keistimewaan sebagai Ahli Parlimen serta merupakan satu penghinaan bahawa Dewan ini.

MAKA INILAH DIPERSETUJUI BAHAWA Ahli Yang Berhormat Permatang Pauh hendaklah dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan. Jawatankuasa ini hendaklah membuat syor jenis hukuman yang setimpal yang patut Dewan kenakan keatas Ahli Yang Berhormat Permatang Pauh".

Belum lagi bahas, juak-juak loyar buruk Anwar Al Juburi Puchong, Subang, Ipoh Timur, Balik Pulau dan lain-lain kuda belang dah mempertikaikan speaker kerana membenarkan usul ini dibawa, dah ini hak mutlak speaker! apa yang cuak sangat!

Kita nak bahaskan dahulu, baru Ahli Dewan mengundi sama ada nak membenarkan usul ini atau tidak, apa yang heran! setakat ni masih lagi kecoh loyar-loyar buruk @ beruk nuar menunjukkan kan tahap jilat yang tinggi terhadap tuhan politik Peliwat Malang itu.

Tunggu!!!

1 ulasan:

  1. Salam bro,

    setakat ni, isu apco hanya disahut lembu pas, rakyat tak layan sbb tahu anwar agen zionis.

    BalasPadam