Rabu, 30 Mac 2011

Rahim! Bagi lah Asri Tengok Video Tu...

Para mufti wajar menyatakan pendirian mereka berhubung isu “politik selak kain” susulan tayangan video seks seorang lelaki yang didakwa mirip ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata bekas mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Kita kena bezakan (supaya), apabila bercakap, jangan main selak kain (orang). Kita tidak cakap video itu (sama ada) betul atau salah. Kita bercakap mengenai politik idea untuk membela rakyat.

“Kita bercakap tentang prinsip. Apa nak jadi, kalau ahli politik bercakap mengenai melondeh kain orang. Apa yang rakyat dapat.

“Bahkan (dalam) prinsip Islam pun menentang perkara-perkara seperti ini. Jadi mereka (mufti) perlu berkata sesuatu (mengenai perkara ini). Saya tidak mahu memaksa mereka (untuk berkata),” katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Asri nampaknya cukup berminat dengan kes video lucah ni, awalnya hari tu ajak orang ramai menyalak beramai ramai di jalan, hari ni seakan cuba untuk mengheret para mufti dalam isu lendir kotor ni.

Perkara yang berkaitan dengan hukum hakam agama tu kita semua tahu dan sokong, malah bukan sahaja sejak asri menyatakannya tempohari malah kita semua telah diajar dan meyakini akan tuntutan agama suci ini sebelum asri jadi mufti lagi.

Cuma ada kemusykilan politik disini yang bleh dibaca dari apa yang asri sebutkan itu, pertamanya sual ni ajak rakyat turun menyalak dijalanan..ini feel hishamuddin gay rais, md sapu dan yang sewaktu dengannya.

Keduanya cuba mengheret mufti untuk mengulas isu ini yang beliau sendiri maklum akan hukum hakamnya. Nak buat apa?

Persoalannya ialah isu ini ialah isu politik, yang melakunkannya ialah orang politik, yang mendedahkannya juga orang politik, ianya pun menjadi polimik politik, dalam politik terkadang hukum hakam ni disondol semacam jer macam menyondol bontot budak.

Lebih meriah lagi politik negar ni bila bekas mufti juga cuba mengambil milage politik dalam apa jua tingkahnya selama ini termasuklah apa yang disampaikannya kat atas tu..

Lu fikir la sendiri!
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 ulasan:

  1. DIA NI SORANG NAMPAK ALIM TAPI KADANG2 MACAM TAK CUKUP JA

    ISU VIDEO NI BESAR MELIBATKAN PEMIMPIN, KITA SEMUA NAK TAU BETUL KE TIDAK SEBAB BESAR RISIKONYA KALAU BETUL DAN LAGI PARAH KALAU JADI PEMIMPIN NOMBOR 1

    ASRI NI KALAU LIBATKAN DIRI DALAM POLITIK BUAT BETUL2, KALAU TAK MAU TAK PAYAH MENYIBUKLAH

    BalasPadam