Khamis, 15 September 2011

Tahniah! UMNO Sendiri hapus ISA..

Perdana Menteri merangkap Presiden UMNO sebentar tadi dalam ucapan secara langsung sempena Hari Malaysia telah menyatakan bahawa Kerajaan akan menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri ( ISA )

Beliau juga menegaskan bahawa Kerajaan akan menghapuskan jua Akta Buang Negeri, Akta Ordinan Darurat, Akta Kediaman Terhad dan Akta Polis.

Tambah beliau, Kerajaan juga akan memansuhkan syarat memperbaharui lesen Akta Mesin dan Cetak yang dibuat setiap tahun dengan hanya akan mengambil tindakan menghapuskan lesen jika perlu.

Selain itu perhimpunan haram yang selama ini menjadi isu besar dalam mencetuskan huru hara juga akan dibenarkan, penangkapan politik juga tidak akan sesekali dibuat.

ISUNYA BANYAK KALAU MAHU DIPERDEBATKAN! TAPI SATU PERKARA YANG PENULIS NAK SEBUTKAN DISINI BAHAWA ORANG MELAYU SEMAKIN JAUH MENINGGALKAN TRADISI DAN WARISAN DATO NENEK SELAMA INI..

KALAU BOLEH MELAYU TINGGALKAN AGAMA PUN MUNGKIN BOLEH DISERUKAN JUA..NAUZUBILLAH!

LU FIKIR LA SENDIRI!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 ulasan:

  1. hancur bangsa hancur negara. tahniah najib......! kau memang sial, bodoh, bangang, pengkhianat bangsa dan negara...pukimak kau najib ikut kehendak DAP laknat. kau sanggup gadai negara ini demi mengekalkan kedudukan kau sebagai pm..kau memang sial dan pengkhianat negara nombor satu najib. sial kau!!!!

    BalasPadam
  2. Ada undang-undang baru untuk ganti ISA. Yang bersalah tetap akan dihukum mengikut undang-undang. Tak bermakna tiada ISA, maka boleh buat sesuka hati.

    BalasPadam
  3. Lepas ni apa pulak, undang2 cegah murtad dihapuskan sekali?

    Bekas ahli PKR yg dah insaf

    BalasPadam
  4. undang2 utk tangkap perompak x sama mcm undang2 utk lawan penghasut keganasan weh

    BalasPadam
  5. Apa tak da agama punyer UMNO, Najib buat baik oun dimaki nya memang betullah UMNO giler.....

    BalasPadam