Jumaat, 18 November 2011

Apa Yang Tiger Ngaumkan Nih..!


Gua cilok dari bloger sahabat tok tiger di sini

PRU13 : RAMALAN TUK NUJUM (2)

(salam tok, winable candidate juga mesti berpaksi kepada calon yang benar benar telah teruji dan terbukti kesetiaan dan ketaatan kepada parti!

Pucuk pimpinan seharusnya belajar dari apa yang telah berlaku dalam isu 16 September apabila diberitakan adanya wakil 'kita' yang sanggup dan akan berpaling keluar dari saf BN. Kemenangan mengekalkan kuasa BN Insyaalah akan berjaya namun pegangan 2/3 masih belum dapat dipastikan dalam PRU yang akan datang.

Jika majoriti 2/3 masih gagal diraih maka drama 16 sept. boleh dan bakal berulang malah puak peliwat rela berabis berapa pun jika benar terbukti kerusi empuk di Putrajaya mampu mereka duduki.Maka ketaatan dan kesetiaan kepada parti seperti mana yang dibuktikan oleh majoriti Ahli Ahli Parlimen sekarang merupakan asas dalam pemilihan calon akan datang. tkasih. PUTRA MERDEKA.)
.

Penulis bersetuju dengan pandangan PUTRA MERDEKA bahawa calon UMNO/BN pada PRU13 mestilah seorang yang tidak akan belot kepada parti walaupun dalam keadaan apa sekalipun. Beliau bukan saja tidak belot tetapi tetap mempertahankan parti keramat UMNO dan tidak malu untuk menyatakan UMNO sudah banyak melakukan yang terbaik untuk rakyat dan negara ini. Jangan malu dan takut untuk mengaku UMNO sudah banyak berjasa.

Ketika ini, semua pemimpin pembangkang semacam meroyan untuk menidakkan kepentingan UMNO dalam membantu orang Melayu. Malah mereka selalu menyifatkan apa yang dilakukan oleh UMNO adalah satu amanah dan tanggungjawab. Semestinya. Jika UMNO tidak amanah dan bertanggungjawab, mana mungkin negara ini mencapai kejayaan seperti yang ada sekarang. Pencapaian negara bertambah baik berbanding banyak negara yang merdeka lebih dahulu dari Malaysia. Tidak percaya buatlah penyelidikan.

Yang amat menyedihkan lagi mereka ini pernah berada dalam UMNO dan mengajak pemimpin pembangkang lain yang selama ini membenci UMNO membuat serangan terus menerus untuk memaparkan pemimpin Melayu tidak amanah dan bertanggungjawab. Siasat kedudukan kewangan mereka. Siasat bank akaun mereka. Siasat cara hidup mereka yang boleh keluar negara menaikki kapalterbang kelas pertama. Wah...banyak duit, dapat dari mana. Cerminlah diri sendiri dulu sebelum membuat pelbagai tuduhan terhadap orang. Orang berniaga secara halal pun dipersoalkan dan digembar-gemburkan.

Bayangkan jika diberikan amanah dan tanggungjawab tetapi pemimpin UMNO tidak melaksanakannya, maka negara akan lingkup dan mundur. Yang penting kerana amanah dan bertanggungjawablah, maka rakyat negara ini dapat meraih segala macam kesenangan termasuk kemudahan yang disediakan di semua kawasan terutama di bandar. Yang anih penduduk bandar yang mendapat berbilion ringgit kemudahan berpaling tadah menyokong pembangkang yang suka membuat pelbagai ragam politik murahan.

Berbalik kepada kesetiaan yang disebut oleh Putra Merdeka, calon BN adalah mereka yang teruji kesetiaannya. Dalam hati sanubarinya tidak ada setitik pun rasa untuk membelot UMNO atau kerajaan. Dari kenyataan dan percakapannya pula, perlu dipastikan beliau tidak pernah mengeluarkan perkataan yang memperlekehkan dan menghina UMNO di khalayak ramai kecuali tempat tertutup yang bertujuan untuk membincangkan prestasi dan kelemahan parti dari semasa ke semasa.

Calon itu juga perlu dilihat tidak bersekongkol untuk menjatuhkan calon UMNO/BN pada masa lalu yang melihat bagaimana BN kecundang di lima negeri gara-gara tidak bersatu-padu dan tindakan cah keting. Amat menyedihkan jika calon BN kalah kerana tindakan sabotaj ahli dalam parti berbanding kalah kerana calon pembangkang lebih baik.

Oleh itu, usaha memilih dan menyaring nama-nama calon ini penting dilakukan dengan teliti agar orang yang disifatkan 'musang berbulu ayam' tidak disenaraikan. Jika musang sudah berada di kalangan ayam, maka pembaca bolehlah meramalkan apa yang akan berlaku dalam parti dan kerajaan. Selain pembocoran maklumat, musang itu akhirnya akan makan rakan mereka yang sentiasa dilihat 'sedap untuk dimakan'.

Tiada ulasan:

Catat Komen