Selasa, 8 November 2011

Tak Habis Habis La Kafir Harbi Di Malaysia Ni..


Tindakan sebuah NGO bukan Islam yang mahu ibadah korban tidak dilaksanakan di kawasan sekolah dan tempat awam tidak sepatutnya ditimbulkan kerana ia boleh menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini sedangkan rakyat pelbagai agama sudah lama hidup secara toleransi, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

muhyiddin yasin"Saya tidak fikir harus pandangan itu dikemukakan, mungkin ada salah faham. Ia mungkin boleh menyentuh sensitiviti amalan beragama. Di Malaysia ini, sejak berzaman kita telah lakukan, korban itu adalah tuntutan mengikut agama Islam.

"Ibadah korban dilakukan dengan cara dan peraturan dengan pekeliling oleh Jabatan Veterinar yang memerlukan kebersihan kawasan pelaksanaan korban dijaga untuk membolehkan daging korban diagihkan kepada fakir miskin supaya selamat dimakan," kata Timbalan Perdana Menteri kepada pemberita selepas berdialog secara terbuka dengan 50 orang graduan yang terpilih menyertai program "Teach for Malaysia" di Kuala Lumpur, hari ini.

Muhyiddin diminta mengulas kenyataan Majlis Perundingan bagi Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia (MCCBCHST) pada Jumaat lalu yang mahu amalan menyembelih lembu tidak diteruskan di kawasan sebegitu kerana mungkin menyentuh sensitiviti mereka yang beragama Hindu yang menganggap lembu sebagai satu binatang yang suci.

Butoh la..dah macam macam puak ni menyalak..! hanya kerana kuasa Melayu semakin susut nilai dan pegangannya..! pttuuiihh!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Biasalah, ulat dah naik mata, sikit demi sekit mereka cuba-cuba. Kot kot kerajaan akur dan tunduk.. sikit hari lagi, nak gi kawin ngan mak bapak sendiri pun tak de masalah... Apa kata orang? matalamat menghalalkan cara...

    BalasPadam