Rabu, 28 Mac 2012

ADUN DAPig Penipu!!! Dibatal Sijil Anak Negeri..


Jenis penipu macam tu la.. DAPig yang anti hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera pun menipu nak jadi Bumiputera! Dasar bangsat!!!

KOTA KINABALU 28 Mac — Lembaga Pegawai Sabah yang dilantik Yang Dipertua Negeri telah mengemukakan perakuan kepada Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu bagi melaksanakan keputusan membatalkan Sijil Anak Negeri Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Sri Tanjong daripada, Jimmy Wong.

Ketika mengumumkan perkara itu, Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah, Datuk Hajiji Noor berkata, lembaga berkenaan telah melakukan siasatan, penelitian dan perakuan untuk membatalkan Sijil Anak Negeri ahli DAP tersebut atas beberapa faktor.

Beliau berkata, ini termasuk maklumat keturunan yang dituntut Wong sebagai Sino-Kadazan adalah bercanggah dengan salasilah keturunannya yang sebenar.

"Tidak ada setitikpun darah keturunan Kadazan mengalir dalam tubuh Jimmy Wong kerana ibu bapanya adalah daripada keturunan Cina, sebagaimana yang tercatat dalam sijil lahirnya.

"Sebab itu, Lembaga Pegawai mendapati Jimmy Wong telah tidak memenuhi Seksyen 2 (1) Ordinan Tafsiran Anak Negeri (Bab 64),” katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan kementeriannya pada sidang Dewan Undangan Negeri Sabah semalam.

Bagaimanapun, Hajiji berkata, keputusan lembaga itu hanya dapat dilaksanakan dalam masa terdekat memandangkan pengwujudan Mahkamah Anak Negeri Kota Kinabalu baru sahaja diwartakan Disember lepas. — BERNAMA

Lu Fikir La Sendiri!
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 ulasan:

  1. adun tempat aku ni..

    memang cilakak punya orang. mengaku bumiputera sabah dengan cara menipu..

    BalasPadam
  2. DAP KAN PUAK PENIPU! USIR KELUAR JEK!..DAH LER MENIPU KETURUNAN. TAH2 PEGANG JAWATAN PUN DIA TIPU GAK HARKKKK PTUIIHHH KEHKEHKEH

    BalasPadam