Sabtu, 24 Mac 2012

Jom Baling Batu Ke Balai Polis..!














Polis jugak yang salah..! memang la tindakan yang diambil tu salah tapi masyarakat pun kena lah bertanggungjawab sama untuk membenteras gejal buruk didalam masyarakat!


"Kita mendapat pengaduan bahwa ada kumpulan mat rempit yang mengganggu masyarakat. Jadi polis pun respons, dua orang (anggota) sahaja yang sampai.

"Jadi budak yang bertugas itu saja tidak mengikut SOP," kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dalam sidang media di Bukit Aman semalam.

Ekoran kejadian itu, lebih 100 orang penduduk kampung melontar batu ke arah Balai Polis Teluk Bahang kerana berang dengan tindakan itu sehingga perjumpaan dengan penduduk terpaksa diadakan.

Beliau bagaimanapun berkata ia kes yang jarang berlaku dan polis menyedari perbuatan itu dan sudah membetulkannya.

Mana yang jarang berlaku? baling helmet ke atau baling batu ke Balai Polis? Yang jelas pihak Polis dah pun mengambil tindakan atas anggotanya yang gagal mematuhi standart of produser (SOP) tapi bagaimana pulak dengan penduduk yang membaling batu ke balai Polis?

SOP mana yang penduduk tu pakai? Ni mesti puak pembangkang!!! terutama yang selalu pergi demonstrasi jalanan.!!! jahanam!!!


IGP pun tak payah la komen...biar lah OCPD atau pun KP PP jer...bukan isu besar!!! kan..kan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. seratus penduduk kampng baling batu ke bslai polis sebab tak puas hati...
    kalau seratus orang tu halau mat rempit dengan kerjasama bersama anggota yg datang bukan kah baik.
    semua nak harap polis,anak dara mereka gatal ikut jantan pun repot polis.
    anak depa ngandong kerana tersedap pun salah polis.
    kampong sendiri tak bolih nak jaga.dulu kami tak mengharap polis untuk jaga kawasan..kami jaga sendiri..mana2 perceroboh masuk kami gunikan dan campak dalam lombong.
    tak ada penjenayah berani masuk kampong...aman hidup kami.

    atok 68

    BalasPadam
  2. Hello,
    Anda boleh menukar pautan blog saya?
    http://alisharesidence.blogspot.com/ Saya harap anda boleh menghubungkan dan saya akan melakukan perkara yang sama,
    Berterima kasih banyak

    Alisha

    BalasPadam
  3. KEHKEHKEH CEKUP JEK MANGKOK2 YG BALING BATU. PSTU SUH POLIS BALING BALIK KT DIORANG. APE RASE?

    BalasPadam