Sabtu, 6 Oktober 2012

Anak Guan Eng Sebabkan Susu Mahal Dipasaran..!


Sejak isu cabul tetek berharga 200k berlaku di Pulau Mutiara, rupanya harga susu dipasaran juga melambung naik! Kesian ibu bapa sekarang ni...Ibu ibu terpaksa bekerja! sebok bekerja menyebabkan mereka kekurangan masa untuk menetekkan bayi mereka. Dek kerana kesebokkan bekerja, kekurangan masa dan kepenatan seharian maka nak mengepam susu untuk keperluan bayi pun terkadang mereka terlepas..! itu tak termasuk si bapak pun ikut pam sama..! lagi penat!

Pengguna terutama ibu bapa meminta supaya susu formula bayi turut dijadikan barangan kawalan bagi mengawal harganya yang semakin meningkat akhir-akhir ini.
Mereka bimbang sekiranya pihak pengeluar dibiarkan menaikkan harga sesuka hati, ia akan menyebabkan ibu bapa yang berpendapatan sederhana dan rendah terpaksa memilih susu yang kurang berkualiti untuk bayi mereka.
Seorang suri rumah Azila Awaludin, 35, berkata, beliau amat risau dengan harga susu formula bayi yang tidak menentu di pasaran.
"Suami saya bukannya berpendapatan tinggi dan keadaan ini memaksa saya memilih susu formula bayi yang paling murah bagi anak saya.
"Saya juga kasihan dengan golongan miskin terutama yang mempunyai anak yang ramai dan tidak mampu membeli susu bayi yang mahal,” katanya di sini hari ini.
Beliau berkata, kerajaan perlu mempertimbang langkah untuk mengawal kenaikan harga susu formula bayi agar tidak membebankan pengguna di samping menentukan golongan berpendapatan rendah dan sederhana dapat memberikan susu yang berkhasiat untuk bayi mereka. – BERNAMA
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. AIKK SHAMSIDAR KAN ADE...ANUWAR BLEY SURUH JEK DIA PERAH SUSU DIA BYK2. JIMAT BELANJE. KLU X CUKUP SUSU JANTAN PUN BLEY GAK. ANUWAR KAN PAKAR PERAH SUSU! KEHKEHKEH

    BalasPadam