Sabtu, 6 Oktober 2012

Dislike #TanyaNajib...Farid Redzuan Buat Bodoh Atau Memang Bodoh?

bukan main mesra lagi dua ekor ni yer...satu memang tak berguna! satu lagi ada pekdah ke?
Primadona dan celebriti terkenal Farid Redzuan telah lama dilantik sebagai punaisihat media kepada YAB Perdana Menteri, selain menjaga hal ehwal komunikasi dan hubungan dengan pihak media utama mangkuk ni juga diamanahkan untuk menjaga urusan yang berkaitan dengan media sosial didalam maya!

Apa jadi pada program YAB PM dalam #Tanya Najib.. apa hal pulak yang dislikes lebih tinggi dari yang likes? kenapa pulak komen komen mengarut tidak berjaya dijawab didalam ruangan komen! mana pergi bebudak yang menjaga dan memantau program tu?

Kesian PM! PM telah, sedang dan akan terus berusaha untuk mendekati seberapa ramai rakyat yang beliau mampu! antara medium yang boleh mendekatkan diri beliau kepada golongan sasar seperti golongan muda ialah melalui media maya! Namun kenapa pasukan media maya yang makan gaji ini seperti tidak bersedia! seperti tidak terlatih! seperti tidak tahu buat kerja!

Kenapa pasukan maya ini tidak bersedia dalam mengurus seberapa ramai 'pengikut' mereka untuk 'like' program tersebut? kenapa video tersebut terpaksa di private kan? kenapa tiada didalam pasukan Farid yang boleh memonitor soalan soalan dan komen komen? 

Patutnya ada orang yang akan berhujah atas komen dan jawapan PM didalam video tu..! patutnya ada pihak yang akan menjawab komen secara hujah dan berfakta serta ada juga yang bersedia 'gila dengan jawapan' bila berdepan dengan komen yang 'gila' sifatnya! Mana pergi semua ni? Apa Farid buat? buat bodoh atau memang sedia bodoh? 


Pada saluran 'njoiawani', sejumlah 51,432 penonton direkodkan dengan angka dislike sebanyak 11,555 berbanding like iaitu 298.

Saluran 'CliffyTRGx3' pula merekodkan sejumlah 1,653 penonton dengan jumlah 261 dislike berbanding 16 likes.

Najib pada malam 2 Oktober lalu berinteraksi secara langsung dengan rakyat menjawab soalan berkenaan Bajet 2013.

Sebelum ini difahamkan rakaman tersebut turut dimuat naik ke saluran Youtube rasmi Najib tetapi kemudiannya diprivatekan sebelum ianya ditarik balik.

Rekod penonton sebelum ditarik balik memperlihatkan jumlah ‘dislike’ adalah 1,409 dan ‘like’ pula 605.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan sama ada penarikan balik itu ada kaitan dengan jumlahdislike yang diterima pada video tersebut atau tidak.

Di saluran Youtube Astro Awani pula, jumlah ‘dislike’ adalah 1,774 berbanding ‘like’ sebanyak 90 dan difahamkan ianya juga telah ditarik balik.

Rakaman video di semua saluran tersebut bukan sahaja memeperlihatkan jumlah dislike lebih tinggi, malah turut diiringi dengan komen-komen kritikan.

Jangan marah kalau orang kata hanya nak glamour tapi tak reti buat kerja..buktinya banyak! cuma ini satu dari banyak yang disebut orang tau..! 

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. YG DISLIKE TU PENCACAI ANUWAR GUNA BYK AKAUN BROO..DIORANG CREATE AKAUN BYK2 LEPAS TU TEKAN JEK BUTANG DISLIKE...ITU DH KIRE AKAUN PALSU BROO..ANUWAR KN BYK DUIT..DIA PAU AJEK BEREKOR2 PENCACAI BUAT KEJE TUH..DUDUK NGADAP FB HARI2 KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pencacai umno , kalau kamu kata itu akaun palsu , kamu boleh juga buat krn umno mmg bnyk duit haram

      Padam
    2. Apa barang create akaun palsu..
      Tak gentle la..

      Lain la PKR..
      Gentel.. Hahaha..

      Padam
  2. Tukar je lah si Farid ni ngan orang lain, Najib! Buat mengabih boreh!!

    BalasPadam
  3. memang maklumat yang dislike tu adalah akaun palsu diklik like banyak kali. Robot kawalan dikawal di US, Singapore dan Australia. So PM jangan heran lah dengan perang siber guna taktik perang psikologi ni. semua fake account jer

    BalasPadam