Sabtu, 11 Mei 2013

Beza Politik Jilat Dengan Politik Kangkang...!


Macam macam jurus politik mutakhir ni... yang ini boleh dipanggil politik jilat..! politik ampu..!
Konon mengajak rakyat agar simpati dan memberikan ruang kepada Najib untuk menentukan barisan kabinetnya tapi hakikatnya.. yang dikatakan orang tua tua..telunjuk lurus kelingking berkait..!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu diberikan lebih banyak masa bagi memutuskan siapa yang akan dipilih menganggotai barisan kabinet barunya.


Anggota Parlimen Julau Datuk Joseph Salang berkata oleh itu rakyat tidak perlu menuntut perkara yang bukan-bukan.


Akhbar hari ini melaporkan para penyokongnya melahirkan harapan agar beliau dilantik sebagai menteri penuh selepas memenangi pilihan raya umum ke-13 dengan majoriti undi yang lebih baik, bagi penggal keempat.


"Saya benar-benar menghargai keinginan mereka untuk melihat saya dinaikkan pangkat tetapi kita tidak bekerja secara berasingan kerana kita mesti melihat gambaran keseluruhan suasana politik di peringkat nasional," katanya.


Ini kira politik cekap..! suruh orang sendiri memekak, lepas tu komen..! kalau tak naik pangkat menteri pun sudah memberikan isyarat kepada Najib bahawa kerusi Timbalan yang disandang perlu dikekalkan kepadanya...!

Tapi takper la..sebab sesiapa juga berhak untuk bercita cita dan apa yang diminta pun bukan sesuatu yang mustahil..! good try bro..:)

Tapi yang satu lagi ni boleh dikatakan budaya politik kangkang..kangkang bukan kerana isu seks macam Anwar dan Mustafa Ali tu..! 



Ini politik betul betul terkangkang..! terkangkang kerana tertinggal bas...! terkangkang kerana tidak mendapat perkenan Sultan..! tidak mendapat restu..! tidak diperlukan kerana gagal menjadi pemimpin negeri! tapi lebih kepada menjadi hamba abdi...hamba tebusan sehingga mati..! 

Ini ler jenis politik terkangkang yang diamalkan oleh Nik Najis dan Husam Kusam..! terkangkang terus terlentang...!

Jenis politik macam ni layaknya hanya di kaki..! macam gambar kat bawah ni...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan: