Jumaat, 8 November 2013

Andartu Naik Nafsu Dicabar Sebut Tempat & Waktu..!


Kali ini tiba giliran Teressa takde Cock pula dicabar..! Sahut ler cabaran ni…! bukak itu dan ini..! dedah sana dan sini..! PASTI..! tak cukup tanah kita semua lari..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Bila andartu ultra kiasu naik nafsu

Ahli Parlimen andartu ultra kiasu menggunakan sepenuh-penuh peluang perbahasan bajet 2014 di parlimen, hampir 10 minit, dengan menghentam saya. Malang sekali, speaker membenarkannya pula.

Jika saya menjadi speaker, sudah lama andartu ini saya cilikan dari atas sampai bawah, kerana keluar tajuk membahaskan sesuatu isu dalam parlimen yang mulia itu. Apa punya wakil rakyat ini? Apa kaitan bajet 2014 dengan saya? Ohhh!  Baru saya sedar, saya ini celebriti popular walaupun bukan artis. Jangan dengki beb!

Berita ini disampaikan oleh rakan saya dan menjadi lebih sensasi apabila disiarkan oleh lama web ultra kiasu. Saya meluangkan waktu untuk mendengar ucapan andartu tersebut. Seronok melihat gelagatnya.

Malang sungguh andartu ini, hanya mendengar cerita dan maklumat daripada beberapa ekor pensyarah di universiti saya bekerja, iaitu profesor Cina/India ultra kiasu, yang juga berstatus andartu/ibu tunggal, sanggup membawa perkara ini ke parlimen.

Kasihan mereka. Sudah tidak ada kerja lain. Tidak dapat menewaskan hujah saya, maka peribadi yang diserang. Prinsip saya, saya tidak akan menyerang jika tidak diserang.Tetapi saya tidak akan menyerang tanpa tentangan, sebab saya ada ‘telur’.

Kepada pensyarah yang tidak ada telur itu, cuba-cubalah cari telur. Paling tidak, boleh juga digunakan untuk digolek-golekkan atas badan ketika keseorangan atau kekosongan. Inilah jawapan saya kepada ahli parlimen andartu tersebut dan kuncunya yang berada di tempat saya bekerja.

Bacul sungguh ultra kiasu. Mari berhadapan dengan saya jika ada ‘telur’. Tentukan masa dan tempat untuk kita berdebat. Tajuknya berkaitan hubungan etnik di Malaysia. Melalui debat itulah baru kita boleh mengetahui layak atau tidak saya mengajar subjek Hubungan Etnik, TITAS dan Kenegaraan Malaysia. 

Saya mempunyai ijazah pertama dalam bidang sains politik, sarjana pengajian strategi, PhD politik dan kerajaan serta diploma pengajian Islam. Adakah pensyarah yang mengajar kriminalogi layak mengajar di jabatan strategi, tetapi itulah yang berlaku. Maka, tidak mustahil pensyarah ultra kiasu ini memburuk-buruk negara apabila membentangkan kertas kerja di negara luar. Minta pihak tertentu cari bukti ini.  

Saya amat bimbang berapa ramai lagi pensyarah ultra kiasu yang mengajar subjek teras universiti meracun pemikiran pelajarnya dengan mengatakan negara ini bukan berasal daripada sistem kenegaraan Melayu. Begitu juga dengan sejarah Melayu Singapura. Sehingga ke hari ini umat Islam yang bersekolah dan bekerja dalam perkhidmatan awam di sana, tidak dibenarkan memakai tudung dalam tahahair sendiri. Inilah bahayanya apabila ultra kiasu memerintah negeri Melayu.

Saya hanya ketawa mendengar hujah ultra kiasu ini di parlimen. Ingatan saya, kalau sudah terlalu desperate, carilah suami. Mungkin orang PAS ada yang berminat andartu ultra kiasu itu, dengan syarat, masuklah Islam. Saya, jauh panggang dari api. Biar ‘busuk dalam seluar’ daripada ambil orang sebegini untuk dijadikan teman. Mereka ini adalah musuh yang amat merbahaya kepada agama, bangsa dan negara.

Satu lagi, saya cabar ultra kiasu itu, dedahkan nama, siapakah rakan sejawatan (pensyarah) dan pelajar yang menyampaikan maklumat ini kepada beliau. Jangan jadi penakut. Berani kerana benar, takut kerana salah. Jangan buat tuduhan melulu. Nanti makan diri.

Jika berani mari kita berhujah. Tewaskan hujah saya. Bukan hentam peribadi saya. Ini kerja orang tidak bertamadun.

Saya harap umat Islam membuka mata melihat telatah dan gelagat ultra kiasu. Kerja sebagai wakil rakyat tidak dibuat, tetapi lebih kepada melakukan spy dan mencari kelemahan orang lain. Bimbang nanti orang lain spy ultra kiasu pulak, sebagaimana yang telah berlaku kepada salah seorang exco andartu Selangor, yang merupakan rakan baik andartu tersebut.

Saya masih ingat, ketika andartu ultra kiasu pertama kali memegang jawatan exco negeri Selangor. Perkara pertama yang ingin diucapkan dan dilakukan adalah mewujudkan bandaraya Cina di negeri Selangor.

Kenapa parti ultra kiasu ini terlalu kecinaan, sedangkan mereka mendakwa, ia adalah parti berbilang kaum?

Kenapa ultra kiasu mahu menjadi lebih Cina daripada Cina di negara China, sedangkan mereka duduk di Alam Melayu Nusantara? Rakan saya dari negeri China menggeleng-gelengkan kepala apabila mendapat tahu ultra kiasu berperangai sebegini. Mereka pun tidak secina ini. Mahukan bandar Cina, sekolah Cina, kampung Cina, semuanya cina, cina, cina. Di mana pula identiti Melayu dalam sebuah negara berteraskan sistem kenegaraan Melayu?

Pendirian saya jelas sejak dahulu lagi. Sebarang percubaan untuk mencinakan negara bermaruah ini akan saya tentang, kerana setiap bangsa yang Allah jadikan, ada negara bangsanya sendiri. Lebih-lebih lagi jika mereka menentang Islam dan hukum Islam dalam negara Islam atau menjadi musuh Islam.

Kenyataan pucuk pimpinan mereka baru-baru menjelaskan segala-galanya. Mereka tidak mahu lihat ada parti politik atau pertubuhan berasaskan agama dan juga bangsa. Saya yakin ia ditujukan secara khusus kepada orang Islam dan agama Islam, terutama PAS.

Kenapa tidak tujukan kepada Majlis Perundingan Agama Buddha, Hindu, Kristian, Sikh dan Toaism serta banyak lagi pertubuhan Cina dan pertubuhan lain berasaskan kaum yang ditubuhkan secara rasmi melebihi 10,000 buah. Semua persatuan ini ditubuhkan semata-mata untuk mempertahankan hak bangsa mereka? Kenapa tidak pula pertikaikan sistem pendidikan atau sekolah-sekolah Cina dan Tamil? Kenapa sasarannya hanya kepada Islam?

Bangun, bangunlah umat Islam, terutama  rakan sekutu ultra kiasu iaitu PAS. Keluarlah daripada pakatan ini. Berbincanglah dengan UMNO demi masa depan Islam.

Islam tidak akan subur berkembang selagi PAS berkawan dengan ultra kiasu. Mereka ini jahat, musuh dalam selimut. Walaupun mereka berkempen dan membawa bendera PAS dalam PRK dan PRU, itu bukan bermakna mereka cenderung atau mahukan Islam.

Mereka hanya mahukan undi PAS untuk berkuasa di beberapa buah negeri. Selepas mereka dapat negeri tersebut seperti Pulau Pinang, adakah PAS diberikan keutamaan?

Saya ingatkan setelah sekian lama berkawan dengan PAS, mereka akan insaf dan nampak keindahan Islam. Ini tidak, semakin lama berkawan dengan PAS dan PKR, semakin kuat menentang Islam. Apakah kita masih buta?

Akhirnya, saya juga mohon kerajaan memantau pensyarah-pensyarah ultra kiasu yang berada di IPTA. Mereka makan gaji kerajaan, dalam diam-diam mereka yang paling kuat menentang kerajaan dan membocorkan rahsia kerajaan.

Jika saya mengajar secara melampau atau pembersihan etnik, orang yang mula-mula tampil ke hadapan adalah pelajar saya, bukan pensyarah tersebut, kerana beliau tidak pernah berada dalam kelas ketika saya mengajar.

Saya cabar ultra kiasu ini, buktikan segala pertuduhan itu. Saya bersedia menghadapinya. Pada masa sama, bacalah buku hubungan etnik. Dalam silibus tersebut, diceritakan asal usul etnik lain yang datang ke alam Melayu. Takkan nak terus mengajar negara ini sudah lama berbilang kaum tanpa ada sejarahnya. Jika tidak tahu bertanya kepada yang pakar. Jangan jadi bebal.

Dalam silibus Hubungan Etnik juga mengajar kita memahami perlembagaan dan unsur-unsur tradisinya iaitu kedudukan Melayu dan bumiputera, bahasa Melayu, agama Islam dan raja-raja Melayu. Takkan nak suruh saya mengajar asal-usul bahasa Cina dan raja China di alam Melayu. Mana ada. Jangan jadi bebal.

Pendek kata, ultra kiasu selalu mahu memutar belitkan sejarah. Mereka mendesak kerajaan supaya mengkaji semula subjek sejarah. Mereka hanya mahukan sumbangan datuk nenek moyang mereka sahaja di ketengahkan. Sumbangan Melayu yang lebih menonjolkan dalam menegakkan kemerdekaan mahu didiamkan. Inilah bahayanya golongan ultra kiasu kepada pembinaan negara bangsa.  


Mohd Ridhuan Tee Abdullah

Penganalisis Politik

10 ulasan:

  1. anti kominis dan DAPpigs8 November 2013 pada 3:50 PTG

    Hampas2 DAPpigs memang lagu tu. MAcai2 depa lagi terok.

    BalasPadam
  2. Teruskan perjuangan Dr.Ridhuan. sikap tuan mempertahankan Melayu dan Islam melebihi org melayu tulen. Saya bangga dgn tuan dan semoga Allah sentiasa memelihara tuan dan keluarga sentiasa

    BalasPadam
  3. Terimalah kebenaran walaupun ianya pahit.

    BalasPadam
  4. Salam admin blog Putra Merdeka. Mohon izin pautkan artikel ini ke blog saya dengan credit. Wassalam, Terima kasih.

    BalasPadam
  5. Yang benar tetap benar. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas tuan dan memperkuatkan keazaman tuan bagi membidas segala tipu muslihat musuh2 negara.

    BalasPadam
  6. Saya Sokong Dr Mohd Ridhuan Tee.
    Walaupun berbangsa Cina, tapi kita bersatu atas Islam. Dan kita sama bersetuju dan mengakui asal usul sejarah bumi yang kita pijak iaitu Tanah Melayu yang sekarang dikenali sebagai Malaysia.

    BalasPadam
  7. Allah tidak mensia-siakan mereka yang berada di jalanNya. Itu janji Allah yang jelas dan Allah tidak sekali-kali bergurau atau berdusta. Para pemimpin Islam dan Melayu yang memegang kuasa, silalah celikkan mata, Islam di Malaysia sedang dihentam dari semua arah dan kamu masih berdiam diri. Allah dan RasulNya sedang memandang kita, apakah syahadah kita ikhlas, apakah Islam kita ikhlas? Benarkah kita ummah yang mempertahankan agama Allah? Benarkah?

    BalasPadam
  8. Ridhuan Tee Abdullah is a danger to this country if he is allowed to go on spewing his poisonous venom to his students.

    Having taught in the UPNM myself, I am aware that this man is a racist.His students have been complaining to me about his bias teachings in Race Relations. While pretending to hold the high moral ground, he is a flawed individual. The allegation that he has plagiarized the works of others is true. The UPNM chooses to ignore this and promotes him because he fulfills the political agenda of his political masters.

    Teresa Kok is correct in exposing him as a fraud. If Ridhuan Tee has any honor, he could either sue Teresa Kok for alleging that he plagiarized the works of others or swear on the Holy Q'uran he has never done such a deed.

    I can assure you that he hasn't got the guts to sue because he will be exposed for what he really is.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya ko plak tu...melayu liberal lupa daratan anjing DAP

      Padam
    2. Setuju benar Ridwan Tee Ular mak cina murtar. Peribadinya perlu diserang kerana dia seorang prof kangkung penyeduk tesis orang lain untuk mengejar pangkat. Pendapatnya sangat dangkal langsung tidak bernilai ekademik dan tidak berilmiah. Apa guna naik pangkat dengan cara membodek. Orang macam dialah merosakan ranking universirti Malaysia di mata dunia.

      Padam