Selasa, 12 November 2013

HOT ~ ISMA Tampar Marina Mahathir..!


Marina ni cuma binti Mahathir…kalau bukan binti Mahathir..! entah betina sesat mana pun kita tak tahu..!

Namun perlakuan sonsang dia ni kita percaya sedikit pun tidak diajar dan disuruh oleh bapa atau ibunya…Sebab?

Sebab bapa dan ibu nya seorang negarawan yang terbukti sayang kan agama, bangsa dan negara…Marina? Lu Fikir La Sendiri!!!

Baca salah laku Marina dibawah…

Sebelum tu kenyataan ISMA..

Ikatan Muslimin Malaysia, (Isma) hari ini, menegaskan bahawa pihaknya mempunyai bukti yang cukup untuk memperlihatkan sokongan Marina Mahathir terhadap gerakan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango). 

Menurut  Timbalan Presiden Isma, Aminuddin Yahaya, selaku Ahli Lembaga Pengarah Sisters in Islam (SIS), Marina Mahathir semestinya bertanggungjawab dan terlibat secara langsung atau tidak secara langsung terhadap tindakan pihak Comango tersebut.

“ Adalah mustahil seorang Ahli Lembaga Pengarah tidak mengetahui dan bersama dalam aktiviti pertubuhan yang beliau bersama-sama ketuai.

“…ugutan Marina untuk menyaman Isma juga memperlihatkan sifat hipokrasi beliau yang selama ini melaungkan hak kebebasan bersuara. Namun apabila isu ini terkena diri beliau sendiri beliau mengugut untuk menyaman.

“Isma ingin menegaskan bahawa kami mempunyai bukti yang cukup untuk memperlihatkan sokongan Marina terhadap gerakan Comango ini,” katanya memetik kenyataan media Isma hari ini.

Sehubungan itu, Isma mempertahankan kenyataannya di dalam risalah yang menyatakan keterlibatan, SIS, dalam tindakan Comango yang menghantar laporan kepada United Nation Human Rights Council (UNHRC) yang menuntut perkara tersebut.

“Kebebasan beragama termasuk bebas untuk murtad,menghalalkan seks songsang termasuk pengiktirafan golongan LGBT,penghapusan hak keistimewaan orang Melayu menghapuskan undang-undang syariah, dan menuntut kebebasan penyebaran fahaman Syiah.

“ oleh itu..Isma berpandangan perkara-perkara ini adalah amat serius kerana ia boleh menggugat kedaulatan negara dan kemuliaan agama Islam di negara ini,” tegasnya.


"
Program ini dimulakan dengan solat maghrib dan bacaan doa oleh Imam Feisal Abdul Rauf dan disusuli dengan bacaan doa mengikut adab agama masing-masing yang disertai oleh ;

  1. Archbishop Murphy Packiam, Christian Federation of Malaysia
  2. Swami Samyam Ananda, Divine Life Society (Hindu prayers)
  3. Mr BS Tan, Federation of Taoist Associations of Malaysia
  4. Buddhist community (TBC)
  5. Sikh community (TBC)
  6. Baha'i community (TBC)
Kita tidak menolak sebarang acara bagi mendoakan kesejahteraan bekas Perdana Menteri itu, tetapi ia tidak seharusnya digabungkan dengan upacara doa agama-agama lain dalam satu Majlis.

Dalam beragama kita tidak boleh pegang prinsip Liberal atau Pluralisme kerana surah al-Kafirun telah jelas menyatakan bahawa "Bagi engkau agama engkau dan aku agamaku. aku tak akan sembah apa yg engkau sembah dan engkau tak akan sembah apa yg aku sembah".

Tindakan Marina yang juga salah seorang pengerak Sister In Islam ini seolah-olah mencabar sistem agama yang telah digariskan Allah dalam Al-Quran.
Sikap beliau ini sama sahaja dengan Inayah Gus Dur, anak bekas Presiden Indonesia yang baru-baru ini menganjurkan program sahur di Gereja secara on-line.

Mereka ini semakin jauh terpesong dan menghina adab dan syariah Islam secara perlahan-lahan.

Inilah Isi Surat Jemputan dari Datuk Marina Mahathir,
Dear friends,
You are cordially invited to a multifaith doa selamat
on Sunday Sept 9 2007
at 7pm
at Blog House, 66, Lorong Setiabistari 2, Bukit Damansara, KL
Programme:
7pm Arrival of guests
7.15pm Maghrib prayers led by Imam Feisal Abdul Rauf
7.30pm Prayers by each faith to be led by:
Archbishop Murphy Packiam, Christian Federation of Malaysia
Swami Samyam Ananda, Divine Life Society (Hindu prayers)
Mr BS Tan, Federation of Taoist Associations of Malaysia
Buddhist community (TBC)
Sikh community (TBC)
Baha'i community (TBC)
Imam Feisal will end with a doa.
8.00pm Dinner
(Times are approximate)
Please do join us if you can. The gathering is to do a thanksgiving to God Almighty for my father's successful operation and continued recovery. It is also an opportunity for us to thank all well-wishers for the kind prayers and support that they have extended to me and my family. 


Astagfirullahalazim… mudah mudahan dia dah bertaubat atas perbuatan diatas, tapi kalau dilihat dan dibaca di sini rasanya bukan taubat tapi tau buat kot..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. http://www.satuhala.blogspot.com/2013/09/di-bawah-tempurung-plumbum.html

    BalasPadam
  2. Syukurlah ada manusia yang berjiwa mulia begini , semoga ISLAM dipandang mulia oleh agama lain, bukan sebagai agama yang menyokong extremist.

    BalasPadam