Rabu, 5 Februari 2014

HOT ~ DALANG PENGHAPUSAN ETNIK BANGSA MELAYU TELAH DIBAWA MASUK..!


Semua orang tahu bagaimana sebuah Bangsa Melayu yang dijajah hampir 450 tahun boleh bangkit bangun, maju dan terkehadapan hanya dalam tempoh 50 tahun. Kegigihan dan kesatuan hati serta kesatuan tindakan telah berjaya merubah sebuah bangsa hina yang tiada pelajaran, miskin, berpenyakit dan melarat kepada sebuah bangsa yang berpendidikan, kaya, menguasai pelbagai bidang ilmu dan kepakaran serta dominan dengan kuasa yang dimiliki sejak Merdeka lagi.

Resepi kejayaan yang diadun dengan penuh keikhlasan dan tindakan yang cukup dedikasi telah berjaya meletakkan bangsa Melayu berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dan berlari sama sampai dengan bangsa bangsa lain didunia ini.

Ini hak..  Ini Kebenaran..! Ditangan UMNO dan para pejuang bangsa la umat Melayu dapat meningkatkan syiar Islam yang dianutinya..! dari kebangkitan bangsa sekaligus mengangkat agama yang dianutinya dalam mentadbir sebuah negara Merdeka dan bermaruah.

Namun bangsa pendatang yang dibawa masuk tidak sesekali merasa senang dengan perkembangan hebat bangsa ini..! pendatang tahu melalui kuasa sahaja mereka dapat meratah dan seterusnya memonopoli secara mutlak sebuah negara Melayu Islam ini..!

Itu sebab apabila Anwar dan Melayu yang sekutu dengannya bersedia menjadi hamba sahya kepada cina komunis maka bermula lah episod suram kepada bangsa. Setelah dua kali kuasa 2/3 dinafikan didalam PRU yang lalu kini para komunis semakin berselerak dan menunjukkan belang.

Menghina kalimah suci, derhaka kepada Raja Raja, menolak bahasa Kebangsaan, Menghina tulisan Jawi, menghina Azan, menafikan hak dan keistimewaan Melayu dan Bumiputera, menghina Askar Di Raja, menghina Polis Di Raja, menghina penjawat awam dan pelbagai lagi usaha yang sengaja dicetus dan dicipta agar semangat biadap dan kurang ajar dikalangan bangsa pendatang ini terus membara terhadap bangsa pemilik tanah Berdaulat dan Merdeka ini.

Cuba fahami dan hayati…

KUALA LUMPUR 4 Feb. - Gabungan Pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPRo) meminta kerajaan menyiasat dan mengambil tindakan perlu berhubung kehadiran Pengerusi Rakhine Nationalities Development Party (RNDP), Dr. Aye Maung di negara ini sejak 30 Januari lalu.

Ketua Delegasi MuslimUPRo ke Geneva, Azril Mohd. Amin (gambar) berkata, pihak berkuasa perlu menyiasat tujuan kedatangan Aye Maung ke negara ini termasuk sama ada beliau boleh memberikan ucapan bermotifkan politik dalam mana-mana acara.

Beliau bimbang sekiranya kedatangan Pengerusi RNDP itu boleh mencetuskan suasana tidak sihat di negara ini.

"Ketika Malaysia menghadapi masalah kebanjiran rakyat etnik Rohingya Islam yang menjadi mangsa kekejaman dan pembunuhan rejim Myanmar, pihak berkuasa tidak sepatutnya mengizinkan Aye Maung menyebarkan fahaman yang boleh mengakibatkan kegelisahan dan ketakutan dalam kalangan sesiapa pun di negara ini.

"Jika tidak ditangani dengan bijak, dikhuatiri akan berlaku perselisihan faham dalam kalangan etnik muslim Rohingya di negara ini yang sedang menderita kesan daripada kekejaman terhadap mereka," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Semalam, Persatuan Ulama Malaysia (PUM) Wilayah Persekutuan membuat laporan polis mendesak pihak berkuasa menyiasat kehadiran Aye Maung ke negara ini yang dikhuatiri mempunyai agenda tertentu yang boleh menimbulkan perselisihan faham antara kaum di negara ini.

Aye Maung dikatakan mempunyai agenda untuk menghadiri satu upacara khas di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di sini hari ini.

Azril menegaskan, Malaysia selaku sebuah negara berdaulat perlu memastikan penjenayah perang seperti Aye Maung tidak diberikan tempat di negara ini, apatah lagi membawa masuk nilai-nilai zalim dan buruk dari Myanmar yang bercanggah dengan fitrah keagamaan, nilai kemanusiaan dan hak asasi manusia.

"Sekurang-kurangnya Malaysia boleh mengambil tindakan sedemikian ketika etnik muslim Rohingya yang diperakui oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebagai etnik minoriti paling ditindas di dunia tidak mendapat pembelaan sewajarnya oleh PBB, ASEAN dan Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC)," katanya.

Menurut beliau, reputasi Aye Maung sebagai perancang utama pembersihan etnik di Myanmar diketahui umum dan pernah didedahkan oleh beberapa media antarabangsa.

"Antaranya, akhbar Burma Times pada 8 Oktober 2013 menerusi sedutan wawancara Aye Maung dengan Jurnal News bertarikh 14 Jun 2012 yang menyebut negara Rakhine sepatutnya ditubuhkan sebagaimana Israel mula-mula ditubuhkan," katanya.

Selain itu, katanya, sebanyak 12 pemenang Anugerah Keamanan Nobel termasuk Ketua Biskop Desmond Tutu, Shirin Ebadi, Muhammad Yunus, Tawakkol Karman dan Jody Williams telah menyeru penamatan segera keganasan terhadap orang Islam dan minoriti etnik lain di Myanmar.

Bagaimanapun, suruhanjaya itu didakwa bersikap berat sebelah terhadap masyarakat Islam Rohingya oleh gabungan sembilan persatuan etnik Rohingya di United Kingdom, Jepun, Jerman, Australia, Thailand, Denmark, Norway dan Liga Demokrasi Rohingya di Myanmar.

Ingat Bangsa Melayu…semua yang kita kecapi hari ini bukan pipih datang melayang, bukan bulat datang bergolek..!

Ianya tercipta dan terbina dari air mata, darah dan keringat datuk nenek dan ibu bapa yang telah melangsaikan hutangnya kepada kita untuk kita kecapi hari ini..!

Soalnya bagaimana pula kita melangsaikan hutang kepada anak cucu cicit kita semua…!!!

Hubaya..hubaya!!! Bangsa Melayu..! Musuh terlalu dekat kepada mu…!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Firman Allah..jangan lah kamu berputus asa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Doa itu senjata mukmin/Melayu...

      Doa berserta usaha dan tawakal. .

      Padam
  2. InsyaAllah umat islam akan bersatu. Pemain politik kene berjiwa besar. Melayu kene pilih utk jd hebat.

    BalasPadam
  3. Biar berlainan fahaman politik...

    Asalkan tidak berlainan fahaman Bangsa dan Agama...

    BalasPadam
  4. Tak lama lagi penghapusan etnik muskim di miyanma akan melarat ke malaysia..Maka penghapusan etnik melayu islam pun berlaku.Pada ketika itu anak cucu kita yang terlantar di khemah pelarian atau dalam hutan akan menghitung-hitung siapkah punca yang menyebabkan nasib mereka sedemikian rupa.

    Akhirnya mereka dapati melalui cerita lisan(kerana mereka dah tak sekolah lagi) para pemimpin melayu hari ini(tahun 2000an) yang melakukan kesilapan besar kerana lemah. Takut bertindak.Dan pentingkan bangsa lain daripada bangsa sendiri. Mereka mendapat bukti yang para pemimpin melayu diawal tahun 2000an tidak berbuat apa2 walau pun bangsa mereka dihina,raja2 mereka di hina,agama mereka di persendakan,dan hak ketuanan mereka di pertikaikan.

    Tunggulah masanya akan sampai!

    By:Cikgu"S"

    BalasPadam
  5. Malang sekali kita telah mendapat kumpulan pemimpin yg tidak berani dan tegas sperti dahulu..

    BalasPadam
  6. haha, isu yang basi. Itulah tahap pecacai-pencacai UMNO. Asyik-asyik ketuanan Melayu. Yg sebenarnya pencacai-pencacai takut Ketuanan UMNO yg terhapus

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum,
    Sebenarnya kalau satu puak Melayu jatuh, semua Melayu akan jatuh sama. Tak kiralah Melayu dari parti mana sekali pun. Baik Melayu UMNO, Melayu PKR, Melayu PAS, Melayu PERKASA, Melayu kaya, Melayu pertengahan, Melayu miskin.....semuanya akan dijatuhkan satu persatu sehingga mencapai total penuh SEMUA MELAYU.

    Puak yang mahu berkuasa tidak akan memberi ruang kepada Melayu melainkan dengan sedikit sekali. Sejarah telah membuktikan di negara jiran tapi kita masih tak nampak-nampak. Janganlah merasakan ada kumpulan Melayu tertentu akan diberi pengecualian dan keistimewaan. Kalau ada pun itu cumalah gimik untuk memperalatkan Melayu bagi mencapai matlamat mereka. Setelah berkuasa Melayu akan diketepikan secara amat halus. Kalau ada Melayu yang pegang pangkat tinggi pun boleh dikira dengan jari. Mahu tak mahu Melayu yang tak sampai seciput tu pun terpaksa tunduk dan akur dengan kehendak yang memegang kuasa majoriti.

    Malangnya Melayu masih buta tak nampak hakikat sebenar. Janganlah kita degil sehingga Allah melaknat kita yang mana akhirnya kita terpukul oleh keegoaan kita sendiri bahawa kita AKAN SELAMAT. Apabila sudah merempat dan mengemis di bumi sendiri jangan harap kuasa yang terlepas boleh kita genggam semula.

    Sebenarnya apabila Islam itu sudah mula jatuh maka di situlah juga bermulanya kejatuhan Melayu kerana Islam adalah tiangnya, kalau tiang telah jatuh maka yang lain akan turut jatuh.

    Kajilah firman Allah dan hadith Rasulullah yang maha benar, yang mempunyai berbagai peringatan, amaran dan pengajaran sebagai panduan sebelum kita tidak menjadi terhina, merempat, mengemis dan tergadai, Nauzubillahiminzalikh.

    Allah masih sayangkan kita dan masih memberi kita peluang. Marilah kita bersama-sama muhasabah diri, tak kiralah dari parti apa sekali pun atau pangkat apa sekali pun demi agama dan bangsa tercinta.

    BalasPadam
  8. Bangsa tu mmg dulu lg x suka melayu...elok jopon kasi abis jo dulu...


    BalasPadam
  9. berbaik berpada pada jangan cacing naik ke mata..

    BalasPadam
  10. kta kna buat mcm nazi germany tuh..tnggu apa lg

    BalasPadam
  11. sanyangilah Bangsa Melayu bersatu kita teguh bercerai kita roboh

    BalasPadam