Sabtu, 17 Mei 2014

Anjing Peliharaan DAPig Dilepaskan..!


Akhirnya salakan demi salakan yang mengaitkan anjing peliharaan DAPig akan dipertaruhkan bertanding di PRK Teluk Intan diumumkan secara rasmi…

TELUK INTAN: Dyana Sofya Mohd Daud telah dinamakan sebagai calon DAP bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan.

Dyana Sofya, 27, setiausaha politik kepada Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang, telah diumumkan sebagai calon bertanding oleh Setiausaha Agung parti Lim Guan Eng pada pembukaan pusat operasi pilihan raya parti itu di sini pada Sabtu.

Duduk di antara Guan Eng dan pemangku pengerusi parti Tan Kok Wai, Dyana Sofya, anak kelahiran Ipoh kelihatan tenang ketika bertemu dengan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

PRK Parlimen Teluk Intan pilihan raya dipanggil berikutan kematian penyandangnya Seah Leong Peng, 48, akibat kanser pada 1 Mei.

Seah (DAP) memenangi kerusi Teluk Intan dengan majoriti 7,313 undi pada pilihan raya umum ke-13 tahun lepas, menewaskan Datuk Mah Siew Keong dari Barisan Nasional dan K. Moralingam, calon bebas.

Penamaan calon diadakan pada 19 Mei, manakala pengundian pada 31 Mei.

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Indah sungguh bahasa ko

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagi indah dari perkataan pukimak dendangan Shahnon Ahmad

      Padam
  2. memang itu saja nama yg sesuai untuk manusia spesis ni..makan bersuap..tapi gigit tuan..bukan anjing namanya tu..

    BalasPadam
  3. .....tapi, wajarkah kita menyokong calon BN dari parti yang menentang Hudud ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. gerakan menentang hudud pas, tapi tak pernah menentang negara islam yang diisytihar oleh Tun Mahathir sekitar tahun 1999 yang lalu. Tapi DAP jangan katakan hudud, negara Islam pun mereka tentang habis-habisan, mereka hanya mahukan negara sekular terbentuk di malaysia. Yang mana satu ko pilih?

      Padam
  4. Jangan bagi 1 undi pun pada DAP.....ingat2 sejarah wahai orang2 melayu Telok Intan

    BalasPadam
  5. tungkaran hati...dua-dua tentang hudud, lu pikir la sendiri.

    BalasPadam
  6. baru je sebut nama .... macai-macai umno dah mula meroyan ..ada yang dah kena sawan babi .. bahkan ada yang berlari tengah KL telanjang bogel .... ada dah buat sumpah laknat ....APASAL MELAYU UMNO, APASAL ...??? kecut sangat dah buah pelir tu ke .....????

    BalasPadam
  7. Bukan setakat budak perempuan Sofia saja yang akan menang sebagai calun DAP di Telok Intan bahkan kalau DAP dibenarkan mencalunkan seekor KHINZIR untuk bertanding - KHINZIR tu pasti menang kerana akan menerima sokongan padu masyarakat cina. Budak Sofia ni dicalunkan cuma bagi mengaburi mata masyarakat Melayu terutamanya konon DAP adalah parti berbilang kaum - itu saja niat sebenar Lim Kit Siang bagi menutup kejahatan rasis yang dilakukan dari dulu hingga kini

    BalasPadam
  8. rantai kat atas ni, rantai khinzir ke anjing yang dilepaskan?

    BalasPadam