Jumaat, 11 Mac 2011

Dari Dulu KaPir Ni Tak Banyak Bunyi Pun...


Salinan kitab Injil yang dicetak di Indonesia tidak boleh dibawa masuk ke Malaysia kerana keputusan yang dibuat oleh jemaah menteri lebih suku abad yang lalu, kata Kementerian Dalam Negeri. NONE

Setiausaha Bahagian Kawalan Penerbitan Teks aL-Quran kementerian itu Datuk Zaitun Ab Samad berkata kabinet pada Mei 1986 mengeluarkan arahan mengharamkan masyarakat bukan Islam daripada menggunakan kalimah Allah, Solat, Kiblat dan Kaabah.

Menurut Zaitun: "Ia bukan peraturan kementerian tetapi pihak pentadbiran perlu mematuhi keputusan kabinet.” Kabinet, katanya tidak pernah membuat keputusan atau memberi kebenaran kepada kementerian untuk tidak lagi menahan 5,000 salinan kitab Injil yang disimpan di Pelabuhan Klang sejak Mac 2009.

"Kami juga tidak boleh mengambil sebarang tindakan (untuk tidak lagi menahan kitab berkenaan) kerana perbicaraan mahkamah dengan penerbitan Katholik, Herald masih tertangguh. "Jadi sebarang tindakan akan membawa maksud sub judice (menghina mahkamah). Kita terpaksa hanya menunggu keputusan Mahkamah Rayuan,” kata Zaiton.

Apa selama ni penganut kaPir ni tak boleh mengamalkan ajaran SESAT mereka dengan tafsiran kitab yang sedia ada?

Sedangkan kesesatan yang nyata yang selama ini diamalkan jelas bertentangan dengan agama Islam yang benar lagi suci tidak pernah mereka akui hanya dengan berpegang kepada kitab yang tidak menggunakan istilah dalam bahasa melayu!


Apakah tiba tiba kaPir ni semua CINTA bahasa melayu?
Apakah tiba tiba kaPir ni dah pandai dan faham serta cukup berilmu dan menguasai bahasa melayu?

Apakah baru sekarang kaPir ni akan lebih mendalami agama sesat mereka dengan tafsiran bahasa melayu?


kaPir tetap kaPir...!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan