Khamis, 24 Mac 2011

Sidang Parlimen..Isu Interlok Selesai

Pagi ini YAB Tan Sri Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin, Menjawab isu interlok yang dibangkitkan oleh YB Sabak Bernam Dato Rahman Bakri.

Novel yang telah dipilih menjadi sebagai teks komponen sastera dalam mata pelajaran BM tingkatan 5. Telah dinilai oleh 6 jawatankuasa di peringkat kementerian.

Jemaah menteri telah memutuskan untuk menubuhkan panel bebas bagi meneliti bahagian yang dianggap sensitif oleh masyarakat india.

Pada mesyuarat ke 3, panel bebas telah mencapai kata sepakat untuk menggugurkan frasa kasta paria kepada frasa golongan yang sama.

Wakil masyarakat india dan panel bebas mencadangkan kepada kerajaan sebanyak 106 bentuk cadangan pindaan. Cadangan pindaan ini tiada kaitan dengan isu pokok iaitu kasta paria yang telah disensasikan.

Hasil penelitian panel bebas mendapati hanya 19 perkara sahaja yang boleh dianggap menyentuh sensitiviti masyarakat india. Ini bermakna sebanyak 87 perkara lagi tidak berkaitan dengan isu pokok.

Alhamdulilah, dengan persetujuan yang dicapai oleh panel bebas dan perakuan yang dikemukakan kepada kerajaan, isu ini telah dapat diselesaikan dengan baik...

Intipati jawapan tan sri muhyiddin yang sepanjang 24 paragraph. Namun kulasegaran cuba menjadi hero tamil dengan mengganggu jawapan yang diberikan.

Isu takde, hanya nak jadikan isu politik untuk keling dap ni hidup.
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 ulasan:

  1. Harap betul betul selesai. Kita tunggu dan lihat lepas ni, masih tak puak puak pariah...oups! tersasul...puak puak ***** ni menyalak atau tidak. Sepatutnya diberi syarat ketat. Kalau masih buat kacau...lucut kerakyatan dan halau keluar dari bumi Malaysia ini.

    BalasPadam