Sabtu, 2 April 2011

Dr Google Hina Rakyat Sarawak...!


PETALING JAYA, 1 April: Seorang pengkaji media yang juga Pensyarah di Jabatan Pengajian Media Universiti Malaya, Profesor Dr Abu Hassan Hasbullah hari ini memberitahu sokongan semasa terhadap Pakatan Rakyat (PR) meningkat antara 40 hingga 42 peratus di Sarawak pada masa ini.

"Setakat ini, data menunjukkan kedudukan PR semakin meningkat iaitu antara 40 hinga 42 peratus, manakala BN yang menguasai pengaruh di lingkaran demografi kawasan luar bandar secara keseluruhan menguasai 60 peratus.

"Isu ini (video lucah) tidak akan memberi kesan langsung yang begitu berpengaruh dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak kerana isu ini adalah isu nasional yang amat jauh dari pengetahuan masyarakat Sarawak.

Data...! data mana? kajian apa? main sedap mulut jer si google ni memberikan ulasan! Kajian dari peruntukan Pembangkang adalah agaknya...

Isu video tak de kesan kerana jauh dari pengetahuan rakyat Sarawak... jauh apanya? dunia berubah la bro, rakyat sarawak bukan bodoh! rakyat Sarawak bukan hidup bawah tempurong! mereka juga terdedah dengan sebarang bentuk teknologi yang sama ada di Semenanjung ni...!

Rakyat Sarawak menolak politik hanyir yang dibawa oleh Anwar! rakyat Sarawak menolak politik ganas dan kotor yang diamalkan oleh PKR! Rakyat Sarawak menolak politik jumud dan taksub dengan menggadaikan agama seperti yang dianuti oleh PAS! Rakyat Sarawak dah lama menolak semangat politik rasis yang dihidangkan oleh DAPig selama ini!!!

Rakyat Sarawak dan Sabah lah yang telah berjaya lebih awal menghidupkan semangat 1Malaysia.. Itu sebab semangat muhibbah yang ditunjukkan dalam Barisan Nasional selama ini menjadi pilihan rakyat Sarawak dalam menentukan kerajaan!!!

Puak pakatan ada? baru nak berbagi kerusi pun dah gadoh! cuba tanya kit sial dia setuju ke dengan pembahagian kerusi tu..! Cuma terpaksa lah terima kerana tuhan politik anwar yang bersabda...nak wat camner!

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Salam PM,

    Mungkin Dr Google ini belum tahu bahawa dunia kini sudah lama tiada sempadannya lagi "dunia tanpa sempadan" yg tidak membatas sesiapa saja untuk mendapatkan maklumat...

    Dr Google juga lupa bahawa Osama bin Laden yg tinggal dalam gua juga boleh main internet inikan pulak rakyat Sarawak... bodoh punya penganalis.........

    BalasPadam
  2. Kalu bn menang lepas ii...jangan ambik prof ini sebagai pengulas...sebenornya mungkin dia tak tau apa-apa atau hanya kangkung. kalu betul boleh jemput bagi pendapat. kalu x betul...anggap semua pendapat dia longkang.

    BalasPadam
  3. PROFESSOR BODOH.....mana DATA yang menunjukkan sokongan 40% rakyat SARAWAK kepada FUKATAN????

    Kalau nak tahu situasi sebenarnya, PUKATAN, terutama sekali DAP akan kehilangan 3 atau 4 kerusi yang mereka menang dlm PRU12, begitu juga 1 kerusi yang diduduki oleh PKR. PKR dlm kawasan Bandar atau luar Bandar O O O O O SIFAR SIFAR SIFAR! Tak caya? Aku amput dan ako seban bini Professor nanti kalo ako salah!

    BalasPadam
  4. dia tak dak bini.gay...

    BalasPadam
  5. aku sokong prof... jangan kita semangat sokong BN kita lupa suara hati rakyat.. ramai yg sokong PR.. tapi merak takut "tulah" sumapahan kerana guna atau ambil apa yg pernah Bn buat..ramai yg masih tak ada komputer.. ada pun utk facebook hal lain kau tanya meka tak tau.. trunami kat jepun ramai tak tau..lama2 meka tau...turun lihat sendiri..rasa sendiri..ingat warga orang malaya(Semenanjung/sabah) kkeja/kawin/beranakcucu/beli rumah diini pun tak akan dapat PR(Penduduktetap swk ) selepas pencen...Tol motosikal wajib bayar..teh tarik rm1.80 ke 2.50 di warung atau kedai kopi...penggankutan awam teruk..jem sana sini ..bulatan tetap menyUsahkan rakyat...jem bukan apa semua guna kereta bas/teksi sukar teksi hanya radio call bukan saperti di semenanjung.....jika tak caya kamu tanya kenapa tidak pergi dengar ceramah pembangkang ... 90% akan jawab.. kelak kena polis tangkap ISA kan kamik...Saya tidak sokong BN atau Pakatan sebab itu hanya politik untuk da[pat kuasa.. kelak kita digunakan kita digula gulakan..keraja kerajaan kini jadi tunggang orang politik tak kra BN atau pakatan..sebab tu ramai kakai tangan kerajaan pro pembangkang..( dalam senyap)itu fakta...BN tersungkur 5 negeri faktanya salah 1 adalah protes kaki tangan kerajaan dan keluarga dan sahabat handai kepada kerajaan Dollah yg tak mau dgr cakap suara hatri rakyat.. Itu FAKTA

    BalasPadam
  6. mau tanya kenapa aduan rakyat tv3 atau rtm sik ada datang sarawak? ...agak mustahil rakyat swk tak ada masalah sehinggakan tidak ada sesiapa megadu ke ADUAN RAKYAT...itu sudah cukup mengambarkan meka takt nak bersuara...atau tv3 atau rtm dilarang buat liputan..persoalan KENAPA..prof sila buat kajian.. jujur dan iklas....kita syg swk tetapi malu jika negeri kecil sapeti melaka maju kita ketinggalan..pelancung asing tak kira org malay /sabah jika mahu masuk ke mana pamiran/ taman budaya atau taman buaya harga wraga asing tidak sama dgn harga local( rakyat swk) perlu tunjuk IC untuik dapat harga rakyat tempatan..ADIL KAH.. Adakah itu cara nak galakkan pelancungan...tanya org malaya yg buat rombongan ke swk meka sedih harga berbeza..apa meka buka rakyat malaysia ka..di semenanjung mana ada 2 harga berlainan hanya di swk aja...prof sila buat kajian...adakala kita malu dgn kawan dtg daari luar...

    BalasPadam