Sabtu, 21 Januari 2012

Berapa Ekor Babi Anwar Bela?



















“Majoriti rakyat Malaysia berasa sinikal terhadap siri kezaliman di atas siri pertuduhan jenayah yang dikenakan terhadap Anwar, bahawa (BN mahu menjatuhkan Anwar) merupakan kesimpulan yang paling mungkin dicapai,” menurut Presiden Bar Council Lim Chee Wee kepada The Malaysian Insider.

James Chin, pensyarah Sains Politik di Monash Universiti menjelaskan kepada AP bahawa pergerakan itu melibatkan kesan negatif terhadap Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa beliau tidak terlibat dan tidak masuk campur terhadap pertuduhan tersebut dan serius untuk memastikan keadilan sivil.

Ibrahim Suffian, penyelidik bebas di Merdeka Center berkata kepada Reuters “rayuan terhadap pertuduhan itu bermain di sekitar cerita pembangkang bahawa kerajaan tidak akan berhenti daripada menghapuskan perjuangan politik Anwar.”

Sementara itu, Datuk Ambiga Sreenevasan, pengerusi pergerakan Bersih 2.0, percaya pentadbiran Najib akan mengalami kes senjata makan tuan.

“Nama baik mereka mungkin telah diperoleh sebelum ini daripada pembebasan sebelum ini akan jatuh dengan rayuan ini, menyedihkan!” katanya melalu Twitter semalam.

Kepala butoh la! sejak bila pulak kes jenayah liwat jadi kes politik! mana pergi pengakuan kau orang yang mengatakan Hakim dan Mahkamah bebas, telus dan adil apabila si jubor dilepas dan dibebaskan 9 Januari lalu..!

Bila undang undang dilihat tidak cenderong kepada puak haram jadah ni maka timbul lah campur tangan, konspirasi, dendam politik dan banyak lagi hujah bagi menutup bangkai kote bengkok anwar yang banyak menujah ponggong gay dan china doll!

Hak mangsa macam mana? hak Saiful yang menjadi mangsa rakus liwat Anwar boleh ke dikesampingkan sedangkan apa yang Saiful dan peguamcara buat ini jelas mengikut undang undang yang sedia ? Apakah jika Anwar didapati bersalah tempoh hari maka Anwar tidak akan merayu? Apa punya binatang la weii!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan