Ahad, 29 Januari 2012

Pakatan Tunggang Langgang..!








The Malaysian Insider difahamkan bahawa kerajaan negeri telah melantik peguam terkemuka negara, Karpal Singh, yang juga Pengerusi DAP dan pemimpin Pakatan Rakyat, mewakili KUIN sementara penasihat undang-undang PAS, Mohamed Hanipa Maidin, akan mewakili mahasiswa berkenaan.

Abdul Aziz turut mendesak agar Azizan tidak melibatkan pemimpin politik berhubung perkara itu bagi menyelamatkan Pakatan Rakyat “daripada perkara yang bukan sahaja membazirkan wang dan tenaga, tetapi paling nyata menurunkan martabat janji mulia yang dibuat dalam dasar rangkakerja biasa."

Beliau turut mendesak Karpal agar mempertimbangkan semula keputusannya.

Malah, Aziz turut mengingatkan Karpal dan Azizan bahawa, Malaysia sudah mempunyai undang-undang yang cukup untuk mengawal mahasiswa dan mereka seharusnya tidak berterusan dalam menyokong AUKU dan undang-undang tidak adil lain, sebaliknya menunaikan janji mereka untuk pembaharuan, termasuk memansuhkan akta terbabit.

Tunggang langgang! kucar kacir! itu jer ayat yang paling jelas dalam mentafsirkan keadaan pakatan haram jadah sekarang ini.! Seekor Barua yang tidak bekerja! tidak mahu mengambil tanggungjawab dalam menyertai mana mana parti tapi cuma berangan nak jadi calon wakil rakyat berjaya mengucar ngacirkan pakatan haprak!

Azizan dan Karpal pulak sekarang kena sound dari Aziz Barua..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan