Selasa, 24 Januari 2012

Kenapa Pembangkang Haramjadah Meroyan Tengok Poster Ni?


Dari pagi tadi hingga la sekarang hampir kesemua blog blog pakatan haram menyalak menuduh Tan Sri Muhyiddin menipu dengan mengatakan bahawa program BR1M adalah bermotif politik dan meraih sokongan!

Mereka kehilangan akal apabila TPM berkata -

Timbalan Perdana Menteri berkata program itu diperkenalkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi meringankan beban rakyat yang terhimpit dengan kenaikan kos sara hidup disebabkan kenaikan harga barangan sekarang ini.

"Niat kita baik, tidak ada muslihat. Program yang kita janjikan ini adalah praktikal," katanya ketika berucap pada Program Pemimpin Bersama Rakyat dan Perasmian Sentuhan Rakyat di Padang Pekan Semporna di sini hari ini.

Rata rata haramjadah pembangkang ni tak boleh menerima akan program murni yang dilaksana oleh Kerajaan BN ini! Puak hamlau ini juga jelas mendidih hati bila terpaksa beratur panjang bersama sama rakyat untuk menerima wang 500 RM. Apa yang paling mereka tak boleh dan mahu menerima kenyataan apabila rakyat mengucapkan syukur kehadrat Ilahi dan berterima kasih kepada pemimpin dan Kerajaan BN.

Bermula 15 haribulan yang lalu hingga lah hujung Mac nanti, lebih dari 5 juta rakyat yang layak akan menerima bantuan BR1M ini. Pembangkang tahu bahawa tindakan bijak BN ini merupakan satu pendekatan baik dalam menjaga hubungan rakyat dan kerajaan!

Kerajaan UMNO dan BN tak perlu bermain politik untuk menarik sokongan rakyat! Bantuan BR1M hanya merupakan satu lagi pendekatan kerajaan dalam menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat selama ini! Tak kira parti! tak kira siapa yang wajib diberi! asal layak mereka akan dapat..itu pasti!

Di Singapura, bagi setiap anak yang belajar dari kindegarten hingga mendapat segulung ijazah..perbelanjaan yang perlu dibuat oleh ibu dan bapa mencecah 250-500 ribu SD. Di Indonesia bagi sesiapa jua yang mahu mendapatkan rawatan susulan hinggalah ke rawatan pembedahan mereka mesti melunaskan dahulu wang rawatan tertangguh dan menyediakan wang yang cukup nagi menanggung perbelanjaan berikutnya..kalau tak! mati pun pihak hospital tak peduli!

Tapi kita di negara ni! puak pembangkang yang tak reti bersyukur dan berterima kasih pun tetap diberikan tempat dan ruang untuk mendapat segala macam keperluan dan keutamaan Baik dalam ruang pendidikan mahupun kesihatan, malah disetiap ruang lingkup hidup! sebab itu dengan hanya membayar RM1 ibu yang baru mengandung dan bayi mereka sudah mendapat rawatan yang selesa dan sempurna bagi menjamin kesihatan mereka terpelihara hingga lah selamat melahirkan..sesuah lahir pun nurse kerajaan akan datang rumah!

Yang beranak tu termasuk lah ketua ketua puak pembangkang yang hari ini cukup kuat menyalak mengatakan dasar dan segala macam pendekatan kerajaan UMNO dan BN selama ini tidak adil, zalim dan menindas hidup rakyat!

Jadi siapa sebenarnya yang jelas munafik dengan menafikan nikmat hidup! bukan sahaja tidak tahu bersyukur dan berterima kasih malah mengggigit tangan 'orang' yang memberikan 'hidup' kepada mereka selama ini..! Parti macam ini ke kita nak joint?

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. memang ada agenda politik!
    habis, puak pembangkang buat demo tu, bukan sebab politik ke?

    hah tuihhh!!

    BalasPadam
  2. duit diambil dari kocek rakyat (cukai dsbnya) di claim sebagai duit UMNO dan BN.. apaaaaa daaaa....

    BalasPadam