Selasa, 10 Januari 2012

Kenapa Anwar Tak Celebrate?


Anwar semalam berkata bahawa beliau tidak akan 'merayakan' kebebasan yang diberikan oleh pihak Mahkamah Tinggi!

Puak haram yang lain dilihat begitu merayakannya termasuklah musibat dan muslimut hamPAS yang terkinja kinja seperti orang mabuk sedangkan Presiden mereka sedang menangis hiba kerana tak kesampaian nak jadi Ketua Umum dan Ketua Pembangkang! huhuhu...

Sebenarnya kes ini belum selesai..Anwar tahu tu! dia tahu bahawa selepas ini pihak Saiful akan merayu di Mahkamah Rayuan! Di Mahkamah rayuan ada 3 orang hakim yang akan mengadili penghakiman yang sudah dibuat oleh Hakim Zabidin! Di Mahkamah Rayuan mungkin penghujaan hakim 3 jam dan bukannya 3 minit seperti Isnin lalu.

Anwar sebenarnya sedang mencari jalan bagaimana dia boleh menentukan kes yang bakal disebut di Mahkamah Rayuan nanti ditangguh dan ditangguh! Apa pula episod dan babak baru yang bakal dimainkan oleh agen Yahudi ini! Berapa lama pulak masa nak diambil..!

Anwar tahu bahawa Hakim Zabidin ada menyebutkan yang Saiful seorang saksi yang credible! saksi yang benar dan boleh dipercayai! Secara tak langsung Hakim Zabidin tidak menolak akan pengaduan liwat Saiful! Anwar juga maklum bahawa Hakim Zabidin tidak pula menyatakan bahawa beliau bersih dan tidak bersalah!

Apapun keputusan di Mahkamah Tinggi telah dibuat dan diterima oleh semua pihak sebagai keputusan ADIL! keputusan bijak! keputusan yang tidak menunjukkan adanya campur tangan pihak ke tiga!

Jadi kita tunggu nanti...apakah puak puak ini tetap akan berpegang kepada kepercayaan mereka terhadap Badan Kehakiman Negara jika Mahkamah Rayuan kelak dapat membuktikan bahawa Hakim Zabidin terkhilaf dan tegas mengatakan Saiful benar dan Anwar bersalah!!!

Masa tu berapa biji bom pulak nak meletop?

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. MASE TU WA RASE TELOW ANUWAR YG MELETOP KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Assalam Bro

    Biasalah... bila keputusan tu tak menguntungkan mereka semuanya tak adil... penyokong banggang mereka ingat Anwar dah selamat... Bukankah masih ada 2 lagi mahkamah yang boleh mengadili kes tersebut, itu pun kalau AG nak dapatkan keadilan untuk Saiful pulak..?

    BalasPadam